Gå til innhold

Det beste 5.1 lydkortet er?


Anbefalte innlegg

Jeg har Sound Blaster Live Player 1024, men jeg har ikke 5.1 versionen. Jeg lurer litt på å oppgradere. Jeg har også det kortet som er innebygd i mitt MSI-ULTRA-ARU hovedkort som er C-Media CMI8738, 6 kanalers støtte . Jeg lurer enkelt på hvilket lydkort som gir best lyd kvalitet (ikke funksjoner for jeg installerer kun drivere, ikke alle de dilleprogrammene). Hva er best? (Ca. 1000 til 2000 kroner.)

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GreenTower på 2002-02-18 18:39 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: GreenTower på 2002-02-19 18:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs helt klart hva du skal gjøre med lydkortet...

 

Jeg vil også minne på om at 5.1-lyd på et lydkort gjør ikke nødvendigvis lyden whatsoever bra. Foretrekker onboard-lydkortet på mitt SoyoK7VDragonPlus (hovedkort) framfor SoundBlaster Live!... Trur egentlig ikke at Creative er det beste valget... Bare skaff deg et annet fett lydkort med 6-kanalers lyd og EAX2 og sånt... (Gaming! MP3!)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville gått for et Turtle beach santa cruz kort, evt. sammen med et Yamaha XG daughterboard for tilsammen ca. 2500,- hos Pan lydstudio.

 

Ellers tror jeg Audigy er en god utfordrer til en rimeligere penge.

Jeg kjøpte SB Audigy BULK utgaven for 650,- hos multicom.

Nå kan jeg endelig skru anlegget på full guffe uten at det finnes støy i lyden, og det har støtte for ASIO. Ellers har det jo både utganger for front, back og center/sub høyttalere og selvfølgelig digital ut.. :grin:

 

 

Aqira / illithid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...