Gå til innhold

Det beste 5.1 lydkortet er?

Anbefalte innlegg

Jeg har Sound Blaster Live Player 1024, men jeg har ikke 5.1 versionen. Jeg lurer litt på å oppgradere. Jeg har også det kortet som er innebygd i mitt MSI-ULTRA-ARU hovedkort som er C-Media CMI8738, 6 kanalers støtte . Jeg lurer enkelt på hvilket lydkort som gir best lyd kvalitet (ikke funksjoner for jeg installerer kun drivere, ikke alle de dilleprogrammene). Hva er best? (Ca. 1000 til 2000 kroner.)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GreenTower på 2002-02-18 18:39 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: GreenTower på 2002-02-19 18:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs helt klart hva du skal gjøre med lydkortet...

Jeg vil også minne på om at 5.1-lyd på et lydkort gjør ikke nødvendigvis lyden whatsoever bra. Foretrekker onboard-lydkortet på mitt SoyoK7VDragonPlus (hovedkort) framfor SoundBlaster Live!... Trur egentlig ikke at Creative er det beste valget... Bare skaff deg et annet fett lydkort med 6-kanalers lyd og EAX2 og sånt... (Gaming! MP3!)

Lenke til kommentar

Jeg synes du har et veldi bra kort som ikke trenger oppgradering. DEt vil bli å kaste penga ut av vinduet ! ! :grin:

5.1 har ingen ting å si så lenge du ikke har 5.1 høytalersystem.

"Agenty" eller hva det heter :smile: hehe kan ikke skrive

Er ikke vert en tusing å oppgradere for i allefall ! !

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville gått for et Turtle beach santa cruz kort, evt. sammen med et Yamaha XG daughterboard for tilsammen ca. 2500,- hos Pan lydstudio.

Ellers tror jeg Audigy er en god utfordrer til en rimeligere penge.

Jeg kjøpte SB Audigy BULK utgaven for 650,- hos multicom.

Nå kan jeg endelig skru anlegget på full guffe uten at det finnes støy i lyden, og det har støtte for ASIO. Ellers har det jo både utganger for front, back og center/sub høyttalere og selvfølgelig digital ut.. :grin:

Aqira / illithid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...