Gå til innhold

NVIDIA Detonator 52.13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da tull, jeg lo meg nærmest ijhel når jeg så bildene :) Testen er sikkert reell nok (tviler ikke på fagkunnskapene til folka her på Hardware.no), men for meg virker det heller som driverene ikke støtter (eller ignorerer) depth of field i spillet som garantert er skrudd på. DOF skaper nettopp den effekten til venstre på mitt eget ATi kort i samme spill, hvor man vil få variabel mengde med blur avhengig av fokus/avstand. Effekten slakter framerate ganske betraktelig, hvilket igjen forklarer hvorfor det er såpass stor forskjell mellom driverene i f.eks. TR:AOD.

 

traod.gif

Lenke til kommentar

Jau, det kan absolutt se ut som DoF er føkket opp, for såvidt jeg kan se er det lavere oppløsning på de fleste textures. MEN dette kan også være forårsaket av blur effekten. Jeg tror dog at det er begge deler.

 

For det er utvilsomt lagt på noe som lager blur. Se på hvilken som helst annen kant enn Lara sin venstre side. Det er ikke noen trappetrinn/aliasing, og dette har blitt borte pga blur.

Lenke til kommentar
HAHA...Halo..dere sier raskere og bedre bildekvalitet...svaret er nei, den har brukt PS1.1 som egentlig SKAL være 2.0...testet 1.1 og 2.0 likt bildekvalitet og hastighet. 3Dmarks gjelder samme kuttet.

Vel, vi har benyttet de innstillingene som er linket til i vår side om testoppsettet. Det inkluderer at PS 2.0 shadere er valgt. Du mener altså at NVIDIA "tvinger" bruk av PS 1.1 til tross for at PS 2.0 er valgt i TRAOD? Bevis?

 

Det kan iallfall ikke bestrides at den generelle oppfattede billedkvaliteten er betydelig bedre med disse driverne, og det samme er ytelsen. Uansett hvilke shadere som benyttes må vel dette være det viktigste? Uansett tviler jeg sterkt på at PS 1.1 tvinges i Detonator 52.13. I så fall, gjelder dette kun for TRAOD mener du, eller også andre titler? Linker? Bevis?

Lenke til kommentar

Har opplevd merkbare forskjeller i drivere fra nvidia før også. Før de gikk inn i The land of sucko drivers and the valley of juks. :grumpy:

 

Men nå ligner det noe igjen, godt jobba Nvidia,,

Drivere har vært en sterk side, ingen grunn til å hvile på laubær.

Lenke til kommentar

Får ikke lagt inn driverne jeg :(

 

Har gått inn på skjermkortet i system-"greia", og valgt GeForce FX Go5650, gått inn på Drivere og lett og lett. Har også funnet frem filen nv4_etellerannet manuelt der, men mitt skjermkort ligger ikke inni den, bare noen få FX-kort.

 

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem / hva jeg skal velge.

 

(Har fulgt "guiden" som fulgte med i nedlastingen fra Guru3d)

Lenke til kommentar
Får ikke lagt inn driverne jeg :(

 

Har gått inn på skjermkortet i system-"greia", og valgt GeForce FX Go5650, gått inn på Drivere og lett og lett. Har også funnet frem filen nv4_etellerannet manuelt der, men mitt skjermkort ligger ikke inni den, bare noen få FX-kort.

 

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem / hva jeg skal velge.

 

(Har fulgt "guiden" som fulgte med i nedlastingen fra Guru3d)

 

last ned disse: http://download.guru3d.com/pafiledb.php?ac...ion=file&id=588 og legg dem til driverpakka, skal fungere da

Lenke til kommentar
Det kan iallfall ikke bestrides at den generelle oppfattede billedkvaliteten er betydelig bedre med disse driverne, og det samme er ytelsen. Uansett hvilke shadere som benyttes må vel dette være det viktigste?

 

Som Boye var inne på kan manglene DOF blur være grunnen for dette. Har du prøvd å teste 45.23 driveren uten DOF for da å sammenligne med 52.13?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...