Everlate Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hei, jeg kjøpte en slik en: http://www.clasohlson.com/no/Exibel-USB-n%C3%B8dlader-powerbank/Pr384518000 for å ta med når jeg skal ut på tur, og har nettopp vært et døgn i skogen hvor jeg fikk testet den ut. På 40% batteri satte jeg laderen i en avslått S3, og 5 timer senere var det kanskje økt 10% (maks). En kompis hadde en Iphone 4 som vi prøvde å lade, og dette gikk fint (ble fulladet ila ca 3 timer). Hvorfor skjer dette? Nødladeren oppgis med 5V og maks 1A ut, er dette et problem for S3'en? Kan ikke helt skjønne det, i og med at dette er de samme verdiene som står på den vanlige samsung-laderen. **Verdt å nevne at når nødladeren ikke er koblet til noen mobil lyser den blått (som på bildet), og den fortsetter å lyse blått mens S3'en er koblet til, men når vi kobler til Iphonen lyser den plutselig rødt. Mobilen registrerer at den lader når nødladeren blir koblet til, men nødladeren gjør det ikke, ser det da ut som (?). Har prøvd med både påslått og avslått telefon. Noen som vet noe om dette? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Er ikke 100% sikker, men jeg mener å ha lest et sted at Samsung er vanskelig å lade uten originallader. Det er noe med at laderen pulserer spenningen i et gitt mønster. Men jeg kan være helt på jordet... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Har hatt mange Samsung telefoner uten at jeg har hatt noe problemer med lading selv om jeg bruker mye forskjellige ladere og powerbanks.Hvordan USB kabel bruker du, den som kom med telefonen, eller en som fulgte med laderen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 @esoteric: har kabelen noe å si: Lenke til kommentar
Everlate Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Fulgte ikke med noen kabel med laderen, og jeg bruker originalkabelen. Hvilke powerbanks har du vært borti, esoteric? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Har for øyeblikket en fra Samsung og en fra Avantree som jeg bruker, avantree laderen brukte jeg når jeg hadde S3 også, Samsung laderen fikk jeg etter jeg gikk over til S4 men regner med at den hvertfall skal virke. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 @esoteric: har kabelen noe å si: Hvor jeg jobber var det en av USB-kablene vi solgte tidligere som ikke ladet en del Samsung modeller, men så vidt jeg husker virket de fint på alt annet, så jeg tenkte det var lurt og teste med en kabel man vet virker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 @esoteric: har kabelen noe å si: Hvor jeg jobber var det en av USB-kablene vi solgte tidligere som ikke ladet en del Samsung modeller, men så vidt jeg husker virket de fint på alt annet, så jeg tenkte det var lurt og teste med en kabel man vet virker. Jeg har også vært borti "dårlige" USB-kabler. Mine var billige fra Kina. Funker 100% til dataoverføring og telefonen indikerer lading, men lader i praksis ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå