Gå til innhold

Er Jan Hanvold en god kristen?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

Selvsagt, hvor har du det fra at jeg ikke aksepterer den andre? Jeg vet godt hva begge deler er, både placebo og nocebo... :) Det jeg ikke skjønner er hvor du vil med dette...

 

 

 

Er det ikke innlysende hvor jeg peker? ...

 

tenke deg nå om, og overrask "oss" ..  :fun:

 

<video>

 

 

Er du så kryptisk for å matche det nye navnet? ;)

 

 

Nei, jeg lurer bare på om vanlige folk klarer noen gang å oppdage det å forholde seg til "unknowing" for så å erfare at svaret ligger i dem selv hvis de bare er litt tålmodige og stoler på seg selv.

 

Vet du forøvrig hvorfor "mangel" på navn er som det har blitt? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

Vet du forøvrig hvorfor "mangel" på navn er som det har blitt? 

 

 

Nope..

 

 

Jeg spurte for å invitere deg til å ikke tenke, og så oppdage meningen selv

 

Hva får folk til å tro at andre kan fortelle dem sannheten, og hvis det ikke er sannheten folk er ute etter, er det verdt å svare dem, fordi vil ikke det bare ligne på en troende som får beskjed fra den han tror på, eller en liten adspredelse for kverulanter ...

 

Du brukte bare ett minutt og det rekker ikke  :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vet du forøvrig hvorfor "mangel" på navn er som det har blitt? 

 

 

Nope..

 

 

Jeg spurte for å invitere deg til å ikke tenke, og så oppdage meningen selv

 

Hva får folk til å tro at andre kan fortelle dem sannheten, og hvis det ikke er sannheten folk er ute etter, er det verdt å svare dem, fordi vil ikke det bare ligne på en troende som får beskjed fra den han tror på, eller en liten adspredelse for kverulanter ...

 

Du brukte bare ett minutt og det rekker ikke  :)

 

 

Alt for utålmodig og sulten på sannhet jeg tror jeg ;)

Lenke til kommentar

tja.. det er mange kristne jeg enkelt og greit ikke liker. betyr det at jeg er fiender av dem eller ønsker dem dit peppern gror? nei... Hanvold gjør nok mer enn det jeg noengang kommer til å gjøre som kristen, og kunne sikkert brukt talentet sitt på andre ting enn kristendommen og tjent 2-3 mill som programleder i NRK for alt jeg vet. Men jeg får bedre "vibber" i andre kristne retninger og har funnet min plass andre steder. Det stedet jeg er nå er fantastisk bra men hver sin smak sier jeg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hanvold sa tidligere i kveld at en ved navn Kåre nylig har gått bort. Det viste seg å være en av Cowboytvillingene, Kåre Johnsen. Tvillingbroren Svein Johnsen er mye å se på Visjon Norge. Jeg har ikke greie på det, men leser hos JK Christensen at Kåre Johnsen var gift fem ganger, og trolig var i et gjengiftet ekteskap da han gikk bort.

Ja... det er alvorlige ting det dreier seg om.

Hanvold regnet med at Kåre Johnsen hadde nådd himmelen på en seierrik måte. Dessverre kan vi neppe være sikre på det, siden Skriften sier at en skilt person enten må leve alene, eller gjenforene seg med den første ektefellen.

 

Menneskelig sett har man jo lyst til å sende de ensomme skilte ut på stevnemøter så de kan finne lykken. Men forstandsmessig sett forstår jeg at et gyldig ekteskapsløfte gjelder "til døden skiller dem ad". Og man er derfor nødt til å advare folk i henhold til dette.

Lenke til kommentar

Hanvold sa tidligere i kveld at en ved navn Kåre nylig har gått bort. Det viste seg å være en av Cowboytvillingene, Kåre Johnsen. Tvillingbroren Svein Johnsen er mye å se på Visjon Norge. Jeg har ikke greie på det, men leser hos JK Christensen at Kåre Johnsen var gift fem ganger, og trolig var i et gjengiftet ekteskap da han gikk bort.

Ja... det er alvorlige ting det dreier seg om.

Hanvold regnet med at Kåre Johnsen hadde nådd himmelen på en seierrik måte. Dessverre kan vi neppe være sikre på det, siden Skriften sier at en skilt person enten må leve alene, eller gjenforene seg med den første ektefellen.

 

Menneskelig sett har man jo lyst til å sende de ensomme skilte ut på stevnemøter så de kan finne lykken. Men forstandsmessig sett forstår jeg at et gyldig ekteskapsløfte gjelder "til døden skiller dem ad". Og man er derfor nødt til å advare folk i henhold til dette.

 

Var dette ironisk ment? :) Eller syntes du det på ramme alvor er alvorlig at en kar har vært gift noen ganger? Hadde det vært bedre om han droppet det og for synsskyld bare holdt ut med ett enneske man ikke lenger elsket eller kom overens med sånn for å blidgjøre menigheten?

 

PS. blir sikkert første og siste gang jeg støtter den avdøde kristne cowboy her bare så det er sagt, rest in peace ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En sjelden kronikk som prøver å gi Hanevold litt ufortjent slækk, men ett og annet poeng har hun dog:

 

 

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hadde-Jan-Hanvolds-tilhengere-bare-tilhort-den-hvite-middelklassen_-hadde-han-sluppet-mediekjoret--Anki-Gerhardsen-607974b.html

 

 

"Du fremstår ikke spesielt sympatisk, men allikevel har jeg problemer med å bli alvorlig oppbrakt. Det er det to grunner til:

 

For det første har mediene skrevet om dine eskapader mange ganger før, uten at dine velgjørere ser ut til å bry seg nevneverdig om det.

 

For det andre er det veldig vanlig å prøve å tjene penger på folks higen etter eufori og lykke.

 

La meg ta et banalt eksempel: Popikonet Justin Bieber. For 17.000 kroner har vilt forelskede jentebarn, mange under myndighetsalder, kunnet kjøpe noen minutter sammen med helten sin. Ryktet sier at han aldri har gjengjeldt kjærligheten deres, og at pengene bare pløyes direkte inn i hans egne forretninger."

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Popikonet Justin Bieber

Såvidt jeg vet har aldri Bieber, hva enn annet som er sagt om ham, sagt eller gjort noe som indikerte at du skulle bli frisk fra whatever feilte deg ved å gå på konsertene hans... At fyren ikke forstår at uten fans er han ingenting er ikke hans skyld mest sannsynlig... Sitter nok noen luringer bak ham og melker Bieber kua så lenge det er noen dråper der... Artister har en lei tendens til å komme tapende ut i forhold til plate selskaper.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var dette ironisk ment? :) Eller syntes du det på ramme alvor er alvorlig at en kar har vært gift noen ganger?

 

 

Har ikke noe å si om jeg personlig mener det, så lenge det er bibelord og tradisjoner for å nekte å vie skilte. Det var ikke lov i det hele tatt, før noen sorenskrivere begynte å vie fraskilte borgerlig på slutten av 1800-tallet. Og nå kan fraskilte med levende ektefeller, til og med gifte seg i kirkene og etterpå være forkynnere.

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

 

Var dette ironisk ment? :) Eller syntes du det på ramme alvor er alvorlig at en kar har vært gift noen ganger?

 

 

Har ikke noe å si om jeg personlig mener det, så lenge det er bibelord og tradisjoner for å nekte å vie skilte. Det var ikke lov i det hele tatt, før noen sorenskrivere begynte å vie fraskilte borgerlig på slutten av 1800-tallet. Og nå kan fraskilte med levende ektefeller, til og med gifte seg i kirkene og etterpå være forkynnere.

 

 

Mulig vi har litt forskjellige utgangspunkt når det kommer til å vurdere umoral :) Jeg tror at om du gjør en handling som gleder både deg selv og andre, så blir det uansett ikke galt.

Lenke til kommentar

Jeg tror at om du gjør en handling som gleder både deg selv og andre, så blir det uansett ikke galt.

 

 

Er stort sett det som gjør at Kardemommeloven blir ufullstendig i forhold til kristen moral. Kristen moral krever respekt for ektesengen, som det står i Nye Testamentet. Det står at de som ikke respekterer den, blir straffet.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror at om du gjør en handling som gleder både deg selv og andre, så blir det uansett ikke galt.

 

 

Er stort sett det som gjør at Kardemommeloven blir ufullstendig i forhold til kristen moral. Kristen moral krever respekt for ektesengen, som det står i Nye Testamentet. Det står at de som ikke respekterer den, blir straffet.

 

 

Vel, ja nei hva skal man gjøre da, vi er jo bare mennesker og hadde det vært meningen at vi ikke skulle la oss friste så hadde vi vel sikkert ikke vært skrudd sammen som vi er heller. Jeg er overbevist om at Jesusen syntes det er greit at jeg (også sikkert du) har surra og holdt på som jeg (og de fleste andre) har gjort, så lenge intensjonene aldri var annet enn gode. Det går på å vise medfølelse og ha hjerte for andre og aldri gjøre noe "ondt" mot noen med overlegg, da tror jeg det er greit for alle uansett hva som står i boka ;)

 

Nå tok jeg utgangspunkt i at vi faktisk blir dømt av en guddommelighet da, sannheten er vel at de eneste som kan dømme oss er staten og våre likemenn, og sånn sett er vi milevis innafor om man ikke har gjort en flue fortred :) Så om du vet med deg selv at intensjonene dine er gode så skal du ikke gå rundt å være redd for dette her, det ordner seg alltid for good guys så lev livet litt nå.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Ser Brennpunkt fra 25/10 nå, dette er rett og slett kvalmt. Blir nesten fysisk uvel av hele opplegget.

Det minner om amerikanske tilstander blant disse predikantene, så lenge det kommer penger i kollekten så blir folk helbredet.

 

Jeg kjenner mennesker som har vært ut og inn på Evangeliesenteret i 20 år, det er samme opplegget der. De tar godt betalt for å hjelpe mennesker med rusproblemer, men de får ingen som helst råd og hjelp til å takle livet etter avrusing.

Mange av de som er innom Evangeliesenteret kommer ut igjen uten noe som helst form for forberedelser til å takle livet utenfor senteret, det er nesten så de blir oppfordret til å komme tilbake så senteret kan få penger.

Lenke til kommentar

Vel, jeg bare slenger inn en kommentar til dette jeg snappet opp fra VG:

 

http://www.verdidebatt.no/categories/1039/threads/11666303

 

Har ingen formening om Hansvoll og er ikke tilknyttet kirken eller ser noe på kanalen hans da jeg aldri helt har likt vibbene jeg får derfra av en eller annen grunn selv om jeg er kristen (men har ikke noe mot dem annet enn rent personlige preferanser), men jeg kan like greit prøve å ta den anklagede i forsvar her, for det virker som brennpunkt dokumentaren var kraftig vridd for å stille ham i et ekstremt negativt lys som det ikke er sikkert han fortjener i det heletatt.

 

Den kirken jeg er i, er forøvrig ganske annerledes. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Vel, jeg bare slenger inn en kommentar til dette jeg snappet opp fra VG:

 

http://www.verdidebatt.no/categories/1039/threads/11666303

 

Har ingen formening om Hansvoll og er ikke tilknyttet kirken eller ser noe på kanalen hans da jeg aldri helt har likt vibbene jeg får derfra av en eller annen grunn selv om jeg er kristen (men har ikke noe mot dem annet enn rent personlige preferanser), men jeg kan like greit prøve å ta den anklagede i forsvar her, for det virker som brennpunkt dokumentaren var kraftig vridd for å stille ham i et ekstremt negativt lys som det ikke er sikkert han fortjener i det heletatt.

 

Den kirken jeg er i, er forøvrig ganske annerledes. 

 

Verdidebatt er kansje ikke den mest troverdige kilden i denne saken, den måten disse sektene drives økonomisk er uansett ikke riktig. Som det sies så er det ensomme eldre og uføre mennesker som betaler for salt i grøtet til denne svovelpredikanten.

 

Siden du nevner "din kirke" så er ikke de stort bedre, mulig jeg tar feil men det er vel JV.

Jeg har en kamerat som har en av de eldste bøken som er er skrevet av JV, dette nevnte han til de ved et uhell når de kom på døra. Nå er de selvfølgelig på han som fluer på møkk siden de er livredde for hva som står i den boken, mulig innholdet ikke stemmer med profetiene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, jeg bare slenger inn en kommentar til dette jeg snappet opp fra VG:

 

http://www.verdidebatt.no/categories/1039/threads/11666303

 

Har ingen formening om Hansvoll og er ikke tilknyttet kirken eller ser noe på kanalen hans da jeg aldri helt har likt vibbene jeg får derfra av en eller annen grunn selv om jeg er kristen (men har ikke noe mot dem annet enn rent personlige preferanser), men jeg kan like greit prøve å ta den anklagede i forsvar her, for det virker som brennpunkt dokumentaren var kraftig vridd for å stille ham i et ekstremt negativt lys som det ikke er sikkert han fortjener i det heletatt.

 

Den kirken jeg er i, er forøvrig ganske annerledes. 

 

Verdidebatt er kansje ikke den mest troverdige kilden i denne saken, den måten disse sektene drives økonomisk er uansett ikke riktig. Som det sies så er det ensomme eldre og uføre mennesker som betaler for salt i grøtet til denne svovelpredikanten.

 

Siden du nevner "din kirke" så er ikke de stort bedre, mulig jeg tar feil men det er vel JV.

Jeg har en kamerat som har en av de eldste bøken som er er skrevet av JV, dette nevnte han til de ved et uhell når de kom på døra. Nå er de selvfølgelig på han som fluer på møkk siden de er livredde for hva som står i den boken, mulig innholdet ikke stemmer med profetiene. 

 

 

Hvorfor er ikke verdidebatt "den mest troverdige kilden i denne saken"? Hva baserer du den påstanden på? Du kan jo selv gjøre som han som har skrevet det innlegget der og sjekke Hansvoll's aksjeandeler i disse selskapene brennpunkt lagde skandaleoppslagene sine på. Her fremstilles han som "eier" av disse firmaene mens han i realiteten bare eide mindre andeler. Hva er kilden din på at det han på verdidebatt sier, ikke stemmer? Har du gjort noe som helst research selv for å avfeie skribenten på verdidebatt som "ikke troverdig"?

 

Kirken min har ingenting med JV å gjøre i det heletatt. Det er en bibeltro kirke i klassisk forstand, men med et varmt ungdommelig miljø og kjærlighet og nådebudskapet i fokus, og det passer bedre med hvordan jeg forstår bibelen selv og. Stort sett går ting på frivillig arbeid sånn jeg har skjønt det, og selvkost, hvordan folkene bak har klart det aner ikke jeg. Men de har mange medlemmer, og det er såklart kollekt som det er i alle kirker, tilsammen har de vel så mange medlemmer at det er nok til å nyte godt av stordriftsfordeler. Mener du dette er galt? Hvis de ikke skal få lov til å drive sånn, med frivillig arbeid og frivillig kollekt, hvordan mener du da at en kirke skal drive?

 

Noe interessant han på verdidebatt pirket på, var jo forskjellen på hvordan Hansvoll får inntekter kontra NRK som laget "brennpunktdokumentaren". Mens Hansvoll BER om at TV-seere donerer av egen fri vilje, så sender NRK torpedoer på døra di som prøver å true seg over dørstokken hvis du ikke er i registeret deres over lisensbetalende husholdning. Jeg har selv fått en sånn bølle på døra mi, en stor feit bølle som hylte rasende: "DETTE FÅR KONSEKVENSER" når jeg ba ham drite og dra, for jeg slipper ikke inn folk ubedt, særlig ikke når de oppfører seg sånn. Trodde han jeg ble redd eller noe? En sånn liknende bølle klarte ivertfall å skremme dama til en kamerat av meg til å slippe dem inn, hun var livredd, de hadde ikke innlagt TV men de hadde en TV stående med playstation, og pga det fikk de NRK-regning. Og NRK ser ikke med milde øyne på verken uføretrygdede eller minstepensjonister, her skal alle betale samme flate sats til Norwegische Reichkringkastung, uansett om det er snakk om en milliardær eller kreftsyk sosialklient som ikke har hatt råd til mat på flere dager.

 

Kanskje TV visjon norge kunne laget et dokumentarprogram om hvordan NRK oppfører seg mot uføretrygdede og minstepensjonister? Bare en ide.. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Vel, jeg bare slenger inn en kommentar til dette jeg snappet opp fra VG:

 

http://www.verdidebatt.no/categories/1039/threads/11666303

 

Har ingen formening om Hansvoll og er ikke tilknyttet kirken eller ser noe på kanalen hans da jeg aldri helt har likt vibbene jeg får derfra av en eller annen grunn selv om jeg er kristen (men har ikke noe mot dem annet enn rent personlige preferanser), men jeg kan like greit prøve å ta den anklagede i forsvar her, for det virker som brennpunkt dokumentaren var kraftig vridd for å stille ham i et ekstremt negativt lys som det ikke er sikkert han fortjener i det heletatt.

 

Den kirken jeg er i, er forøvrig ganske annerledes. 

 

Verdidebatt er kansje ikke den mest troverdige kilden i denne saken, den måten disse sektene drives økonomisk er uansett ikke riktig. Som det sies så er det ensomme eldre og uføre mennesker som betaler for salt i grøtet til denne svovelpredikanten.

 

Siden du nevner "din kirke" så er ikke de stort bedre, mulig jeg tar feil men det er vel JV.

Jeg har en kamerat som har en av de eldste bøken som er er skrevet av JV, dette nevnte han til de ved et uhell når de kom på døra. Nå er de selvfølgelig på han som fluer på møkk siden de er livredde for hva som står i den boken, mulig innholdet ikke stemmer med profetiene. 

 

 

Hvorfor er ikke verdidebatt "den mest troverdige kilden i denne saken"? Hva baserer du den påstanden på? Du kan jo selv gjøre som han som har skrevet det innlegget der og sjekke Hansvoll's aksjeandeler i disse selskapene brennpunkt lagde skandaleoppslagene sine på. Her fremstilles han som "eier" av disse firmaene mens han i realiteten bare eide mindre andeler. Hva er kilden din på at det han på verdidebatt sier, ikke stemmer? Har du gjort noe som helst research selv for å avfeie skribenten på verdidebatt som "ikke troverdig"?

 

Kirken min har ingenting med JV å gjøre i det heletatt. Det er en bibeltro kirke i klassisk forstand, men med et varmt ungdommelig miljø og kjærlighet og nådebudskapet i fokus, og det passer bedre med hvordan jeg forstår bibelen selv og. Stort sett går ting på frivillig arbeid sånn jeg har skjønt det, og selvkost, hvordan folkene bak har klart det aner ikke jeg men de er nå de. Men de har mange medlemmer, og det er såklart kollekt som det er i alle kirker, tilsammen har de vel så mange medlemmer at det er nok til å nyte godt av stordriftsfordeler. Mener du dette er galt? Hvis de ikke skal få lov til å drive sånn, med frivillig arbeid og frivillig kollekt, hvordan mener du da at en kirke skal drive?

 

Noe interessant han på verdidebatt pirket på, var jo forskjellen på hvordan Hansvoll får inntekter kontra NRK som laget "brennpunktdokumentaren". Mens Hansvoll BER om at TV-seere donerer av egen fri vilje, så sender NRK torpedoer på døra di som prøver å true seg over dørstokken hvis du ikke betaler regninga NRK sender deg i posten. Jeg har selv fått en sånn bølle på døra mi. NRK ser ikke med milde øyne på verken uføretrygdede eller minstepensjonister.

 

 

Verdidebatt er en religiøs nettside, ikke upartisk med andre ord. Jeg må bare unnskylde for min missforståelse angående din kirke, men hvis du ikke aner hvordan din kirke finansieres så burde du kansje stille noen spørsmål selv?.

 

Når det kommer til saken med Hanvold så er det helt tydelig at han og resten av predikantene drar inn langt mer penger enn hva som trengs for å drive Visjon Norge. Hvor blir pengene av?, går de direkte til Guds konto?.

Har Hanvold virkelig så mye utgifter på å videresende budskapene vider opp i rekkene?.

Tar gud betalt i Norske kroner for helbredelser?.

 

Et vært menneske med litt fornuft mellom ørene skjønner at dette er kvakksalveri og løgn, men det er kansje vanskelig å skjønne hvis man står med religiøs møkk til langt over midjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...