Gå til innhold

Er Jan Hanvold en god kristen?


Anbefalte innlegg

Hvorfor har denne mannen, denne åpenbare sjarlatanen og lurendreieren, som ikke bare sitter på hver side av bordet i denne åpenbare korrupsjonen, men som på den ene siden av bordet har flere stillinger som han på den andre siden sitter å betaler GODT for... ER ikke dette inside handel så vet ikke jeg...

Da vet du ikke. Det er fullstendig lovlig og normal praksis i alle selskaper som består av en større struktur - tror du det er Statoils hovedselskap som eier alle tomtene og byggene til stasjonene, og står for driften, i samme selskap som henter opp råolje?

Nei, det er et selskap for eiendom, et for drift, et for skip, et for plattformer osv osv. Og mellom alle disse selskapene foregår det da selvfølgelig kjøp, salg og utleie. Å organisere alt i ett selskap vil være veldig dumt.

Dette forsvarer ikke syvdobbel husleie som Hanvold driver med, men å generelt leie og handle med seg selv er helt normalt, stuerent og fornuftig.

 

Innsidehandel handler forøvrig om å slå mynt på intern informasjon unntatt offentlighet i forkant av en slik offentliggjøring, så det har ingenting med saken å gjøre uansett.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvorfor har denne mannen, denne åpenbare sjarlatanen og lurendreieren, som ikke bare sitter på hver side av bordet i denne åpenbare korrupsjonen, men som på den ene siden av bordet har flere stillinger som han på den andre siden sitter å betaler GODT for... ER ikke dette inside handel så vet ikke jeg...

Da vet du ikke. Det er fullstendig lovlig og normal praksis i alle selskaper som består av en større struktur - tror du det er Statoils hovedselskap som eier alle tomtene og byggene til stasjonene, og står for driften, i samme selskap som henter opp råolje?

Nei, det er et selskap for eiendom, et for drift, et for skip, et for plattformer osv osv. Og mellom alle disse selskapene foregår det da selvfølgelig kjøp, salg og utleie. Å organisere alt i ett selskap vil være veldig dumt.

Dette forsvarer ikke syvdobbel husleie som Hanvold driver med, men å generelt leie og handle med seg selv er helt normalt, stuerent og fornuftig.

 

Innsidehandel handler forøvrig om å slå mynt på intern informasjon unntatt offentlighet i forkant av en slik offentliggjøring, så det har ingenting med saken å gjøre uansett.

 

 

Dette er nok riktig med hensyn på norsk lov, men ikke fra et kristent syn. Ei heller tror jeg det er forenlig med tanke på gjeldene retningslinjer for innsamling av penger til trengende. Da er det forventet at pengene skal gå til mennesker i nød. De skal ikke brukes til å bygge opp et privat eiendomsimperium. Norske domstoler har vel også anledning til å bruke skjønn med hensyn på omfanget av overføringene, dvs. at man bør holde seg innenfor rimelighetens grenser.

 

Jeg tror Hanvold prøver å sikre seg økonomisk med hensyn på konkurs i noen av selskapene. Dersom han har flere selskaper, så vil han jo sikre sin egen økonomiske framtid uavhengig av hvordan det går med Visjon Norge. Så muligens ligger det egoistiske motiver bak dette dobbeltspillet.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har denne mannen, denne åpenbare sjarlatanen og lurendreieren, som ikke bare sitter på hver side av bordet i denne åpenbare korrupsjonen, men som på den ene siden av bordet har flere stillinger som han på den andre siden sitter å betaler GODT for... ER ikke dette inside handel så vet ikke jeg...

Da vet du ikke. Det er fullstendig lovlig og normal praksis i alle selskaper som består av en større struktur - tror du det er Statoils hovedselskap som eier alle tomtene og byggene til stasjonene, og står for driften, i samme selskap som henter opp råolje?

Nei, det er et selskap for eiendom, et for drift, et for skip, et for plattformer osv osv. Og mellom alle disse selskapene foregår det da selvfølgelig kjøp, salg og utleie. Å organisere alt i ett selskap vil være veldig dumt.

Dette forsvarer ikke syvdobbel husleie som Hanvold driver med, men å generelt leie og handle med seg selv er helt normalt, stuerent og fornuftig.

 

Innsidehandel handler forøvrig om å slå mynt på intern informasjon unntatt offentlighet i forkant av en slik offentliggjøring, så det har ingenting med saken å gjøre uansett.

Dette er nok riktig med hensyn på norsk lov, men ikke fra et kristent syn.

RWS snakket om korrupsjon og lovbrudd, og innsidehandel er definitivt ikke et kristent konsept, så jeg skjønner ikke helt den linjen. Alle er enige om at Hanvold er en lurendreier, jeg bare påpekte hvorfor vi ikke kan bli kvitt ham ved å straffeforfølge for innsidehandel.
Lenke til kommentar

 

 

men hvordan de kan få seg til å tro de kan kjøpe seg plass av Hanvold forstår jeg ikke.

Sier litt om hvor usikker de faktisk er på at den heisen har bare opp knapper....? Enten det eller så er de så dumme at de tror denne hanevold er selveste messias...

 

ER jo ikke den første kristne con artisten som lurer pengene av lettlurte kristne fjols... Var vel en borti østfold også som du kunne ringe telefonsvareren til OG bli helbredet!! Intet mindre... Du fikk ikke engang snakke med den con artisten, du skulle bare si noen ord på telefon svareren og så skulle fjolset be for deg eller noe slikt, og du ble helbredet...

 

Beklager, men jeg har fantastisk vondt for å se hvordan folk kan bli så dumme... Utenfor min fatte evne at noen kan være så til de grader ukritiske med hvor de gir bort sine penger... 

Lenke til kommentar

Svein Magne Pedersen har jo gitt ut en cd plate der du bare legger hendene dine på cd spilleren og blir helbredet når du hører på fjaset hans.

 

Ellers så er det jo fint å vite at formuen som din gamle mor sitter på etter salg av bolig går til Hanevold istedenfor at barna får noen kroner.

 

Forøvrig så får du også kjøpe svindyr naturmedisin gjennom en av forkynnerene i visjon norge, så det er mange måter å fylle lommeboka på.

 

Spyr bare jeg høre ord som Pedersen, Hanevold, Visjon Norge og religion. Min mor har i årevis brukt enorme summer på både Pedersen og Hanevold i tro på at hun en dag skal bli helbredet, men det tar vist noen tiår med bønn og noen hundre tusen ut av konto før bønnesvaret og helbredelsen kommer.

 

Til helvete med hele jævla religionen sier nå jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har kommet litt "av" Svein-Magne Pedersen i det siste, har vært veldig "på" i flere år og det er begrenset hvor lenge et slikt engasjement kan opprettholdes... Har til og med glemt å gå med en salveduk på meg. Men nylig tok jeg en slik salveduk og la inntil huden, og etter noen sekunder føltes det som jeg ble fullstendig restituert. Det var helst imponerende.

 

Svein-Magne Pedersen er antagelig ikke skilt og gjengift slik som Hanvold. Det er i utgangspunktet vanskelig å vite, men Jan Kåre Christensen ville vel gitt ham grundig inn på sin blogg hvis det var tilfelle. Jan Kåre Christensen har veldig mye informasjon om hvem som er skilt og gjengift i kristen-Norge.

 

Hvilke åndelige konsekvenser leveviset har for Hanvolds ansatte er jeg litt usikker på. Men det virker rimelig klart at Hanvolds ansatte plikter å advare ham og Inger om den åndelige situasjonen de befinner seg i.

På den annen side klarer jeg ikke selv å si til eldre, respekterte personer at de må skille seg fordi deres forhold er ugyldige, da de fortsatt er bundet til sin egentlige ektefelle. Men hvis de hadde vært i fronten for en kristen kanal og kalt seg apostler, ville jeg nok ymtet om det.

Lenke til kommentar

Har kommet litt "av" Svein-Magne Pedersen i det siste, har vært veldig "på" i flere år og det er begrenset hvor lenge et slikt engasjement kan opprettholdes... Har til og med glemt å gå med en salveduk på meg. Men nylig tok jeg en slik salveduk og la inntil huden, og etter noen sekunder føltes det som jeg ble fullstendig restituert. Det var helst imponerende.

 

Svein-Magne Pedersen er antagelig ikke skilt og gjengift slik som Hanvold. Det er i utgangspunktet vanskelig å vite, men Jan Kåre Christensen ville vel gitt ham grundig inn på sin blogg hvis det var tilfelle. Jan Kåre Christensen har veldig mye informasjon om hvem som er skilt og gjengift i kristen-Norge.

 

Hvilke åndelige konsekvenser leveviset har for Hanvolds ansatte er jeg litt usikker på. Men det virker rimelig klart at Hanvolds ansatte plikter å advare ham og Inger om den åndelige situasjonen de befinner seg i.

På den annen side klarer jeg ikke selv å si til eldre, respekterte personer at de må skille seg fordi deres forhold er ugyldige, da de fortsatt er bundet til sin egentlige ektefelle. Men hvis de hadde vært i fronten for en kristen kanal og kalt seg apostler, ville jeg nok ymtet om det.

Hvis du gir meg noen hundrelapper så kan jeg sende deg en salveduk jeg også, jeg garanterer at den kan utrette mirakeler om du bare tror sterkt nok. Om den ikke virker så er det troen din det er noe galt med for salveduken kan jeg grantere for at fungerer.

 

Hva var det du ble fulstendig restituert for etter de sekundene?

Lenke til kommentar

 

Hva var det du ble fulstendig restituert for etter de sekundene?

 

 

Var ikke noen spesiell tilstand sånn sett, men mer at jeg ble ekstra opplagt, muligens kvitt litt hodepine og "stressnakke".

 

Hørt om placebo effekten?

 

Der pasienten innbiller seg at noe virker? Hvis ikke, les deg opp på det, om ikke innbildningene du fikk var så deilige (å tro at en fiktiv løgn står bak slikt er sikkert veldig deilig for de som er ignorante nok til å fantasere om dette...) at du heller vil la være å sjekke det da... 

 

Men dette er ikke annet enn nettopp placebo... 

Lenke til kommentar

Kanskje RWS kan lese litt om nocebo effekten også, så, får han bedre balanse muligens ... 

Tenkte faktisk på det også... At alle disse religiøse frykt tankene slettes ikke gir så god effekt heller, selv om dette aldri er en effekt den religiøse selv tenker over.. Eller vil være bekjent av.... Ikke for at jeg kan se noen bedre balanse av den grunn, da begge deler blir like feil...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Kanskje RWS kan lese litt om nocebo effekten også, så, får han bedre balanse muligens ...

 

Tenkte faktisk på det også... At alle disse religiøse frykt tankene slettes ikke gir så god effekt heller, selv om dette aldri er en effekt den religiøse selv tenker over.. Eller vil være bekjent av.... Ikke for at jeg kan se noen bedre balanse av den grunn, da begge deler blir like feil...

Hvis du kjenner etter på din egen kropp hvilken effekt humøret nå har å si for velværet nå, er det vel lite man behøver diskutere hva angår kroppens evne til å både ivareta seg selv og helbrede utallige "vondter" før man må gå til en ekstern hjelp for å reparere. og ja, hvis etterfølgelse av religion, filosofi, sekulær eller religiøs medfører at man skal handle på tross av egen overbevisning om hva som gavner hele mennesket må det til slutt ende i masse unødig lidelse

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje RWS kan lese litt om nocebo effekten også, så, får han bedre balanse muligens ...

Tenkte faktisk på det også... At alle disse religiøse frykt tankene slettes ikke gir så god effekt heller, selv om dette aldri er en effekt den religiøse selv tenker over.. Eller vil være bekjent av.... Ikke for at jeg kan se noen bedre balanse av den grunn, da begge deler blir like feil...

Hvis du kjenner etter på din egen kropp hvilken effekt humøret nå har å si for velværet nå, er det vel lite man behøver diskutere hva angår kroppens evne til å både ivareta seg selv og helbrede utallige "vondter" før man må gå til en ekstern hjelp for å reparere. og ja, hvis etterfølgelse av religion, filosofi, sekulær eller religiøs medfører at man skal handle på tross av egen overbevisning om hva som gavner hele mennesket må det til slutt ende i masse unødig lidelse

 

Vet jeg ingenting om, er forkjølet kanskje en gang hvert skuddår og det er det og har ikke vært på et sykehus på annet enn på besøk siden jeg var guttunge, og det begynner å bli en stund siden....

 

Så nocebo kjenner jeg nok kun til hypotetisk..  :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis du aksepterer den ene kan du ikke annet enn  å også akseptere den andre, RWS

Selvsagt, hvor har du det fra at jeg ikke aksepterer den andre? Jeg vet godt hva begge deler er, både placebo og nocebo... :) Det jeg ikke skjønner er hvor du vil med dette...

 

 

 

Er det ikke innlysende hvor jeg peker? ...

 

tenke deg nå om, og overrask "oss" ..  :fun:

 

https://youtu.be/kAAymwDvXeQ

Lenke til kommentar

 

Selvsagt, hvor har du det fra at jeg ikke aksepterer den andre? Jeg vet godt hva begge deler er, både placebo og nocebo... :) Det jeg ikke skjønner er hvor du vil med dette...

 

 

 

Er det ikke innlysende hvor jeg peker? ...

 

tenke deg nå om, og overrask "oss" ..  :fun:

 

<video>

 

 

Er du så kryptisk for å matche det nye navnet? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...