Gå til innhold

Er Jan Hanvold en god kristen?


Anbefalte innlegg

 

 

De som følger Kristus 100% har grunn til å kalle seg gode kristne. Desverre finnes det en god del "skriftlærde og Fariseere" også i våre tider. Folk bør derfor tenke seg litt om før de bestemmer seg for hvem de vil gi penger til..

Hanevolds lovnader om frelse og evig liv skiller seg ikke nevneverdig ut i fra hver hver en prest lover deg... Og prester koster MEG langt mer enn det hanevold gjør, da jeg ikke kn velge om jeg vil gi pengene mine til prester...

 

Alt i alt burde det vel være en lov mot å selge ting man ikke hr noen garantier for tenker jeg, det ville stoppet disse sjarlatanerne (prester og hanevolder...) og det ville stoppet alternativ bransjen ... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Helt utrolig at stat og folk bare står å ser på at han lurer penger ut av tusenvis av minstepensjonister, er det ingen som kan stoppe disse religiøse mørkemenn selv i ett sekulært samfunn? Triste greier.

Mannen har mektige venner på tinget vettu... Folk (Listhaug og Sollhjell-olsen for å nevne noen) som har et like forrykt verdens bilde som denne Hanevold, alle kristne selvsagt...
Som tidligere kristen kan jeg trygt slå fast at du her skyter fullstendig skivebom - det er en ytterst liten minoritet av kristne som støtter hans form for mammon-kristendom - som forøvrig ikke er kristen i det hele tatt.

Så hanevold og de som løper undt med dumhets symbolet til kristendom er ikke kristne? Hvem bestemmer dette egentlig? Hvor er fasiten? Er det ikke nok å besverge seg til jøde zombien, så er man kristen?
*Hanvold

Definisjonen på en kristen er en som bekjenner seg til, og FØLGER Jesu lære, og/eller bibelen. Du skal ikke bla langt i svarteboka før du ser at de som kronisk beriker seg selv på bekostning av andre, samt misbruker guds navn for å lokke pensjonistene til å betale, ikke følger jødezombiens lære.

 

Hanvold(og han Pedersen med brillene) har ikke noe med kristendom å gjøre, han er en god gammeldags svindler som valgte kristne som ofre.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

 

Hanvold

Definisjonen på en kristen er en som bekjenner seg til, og FØLGER Jesu lære, og/eller bibelen. Du skal ikke bla langt i svarteboka før du ser at de som kronisk beriker seg selv på bekostning av andre, samt misbruker guds navn for å lokke pensjonistene til å betale, ikke følger jødezombiens lære.

 

Hanvold(og han Pedersen med brillene) har ikke noe med kristendom å gjøre, han er en god gammeldags svindler som valgte kristne som ofre.

 

Så det du egentlig sier er at veldig mange kristne evner ikke å se den "fasiten" du og andre sitter med? Så fyren skor seg på stakkars kristne fordi de ikke har fasiten som beskriver "ekte" kristne? 

 

Enten det eller så finnes det utrolig få ekte kristne... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Definisjonen på en kristen er en som bekjenner seg til, og FØLGER Jesu lære, og/eller bibelen. 

 

Hei "toth",

over tid ser jeg at du ofte virker å gjøre ditt beste for å svare på de voldsomt kompliserte spørsmål som naturlig avstedkommer fra spirituell praksis. Som du muligens vet er jeg praktiserende buddhist, som enkelt kan sies at man vokter egen bevissthet 24/7 og sørger for å tappe all informasjon ut av alle tanker og følelser som oppstår i sinnet.

Jeg har bakgrunn fra vår kultur og dermed kristendommen også, men gikk etter hvert over til buddhismen. 

I den praksis man følger er det en relativt fast regel at alt som kommer fra det en kan kalle "egen vilje" skal behandles som unwholesome, det vil si at vi mener det kommer fra selvet som igjen er en kulturelt betinget falsk agent, fordi den er personlig og bygget opp på ens fragmenterte viten om "alt" og og ens personlige likes and dislikes

 

Så det man gjør er å basere seg på grundig fordypning i alle oppdukkende fenomener i bevisstheten. Så i stedet for å bruke konvensjonell tankevirksomhet,  - setter den til side, og behandler det fra ett plan av intuitiv aktpågivenhet eller for å bruke ett annet uttrykk, "awareness" (altså ingen direkte involvering),  - og kommer det ingen svar fra den typen "stillhet", så lar man det ligge fordi det er ikke mitt

 

Så til selve spørsmålet. Det sies og skrives at en kristen skal la Guds vilje skje, og hvordan mener du da at en kristen kan la den skje uten å blande sin egen vilje og likes and dislikes inn i prosessen?

Hvordan gjør du det for eksempel, eller har du noe dokumentasjon som kan peke litt videre i saken?

 

På forhånd takk!

 

:)

Lenke til kommentar

Han bør være en god kristen, siden han kaller seg for apostel på sin facebookside... :)

Gode kristne finnes ikke er min erfaring... Var før i tiden det som det å være kristen var ens betydende med å være et godt menneske... I dag vet vi at de alle sammen hykler og juger og sprer ignoranse, intoleranse og hat det de er gode for... mens de selvsagt anser seg som gode mennesker fordi de tror blindt på intolerante og hatefulle påstander... Så det er like godt at ingen "ekte" kristne finnes, det gjør hverdagen til alle oss andre så mye bedre... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hanvold

Definisjonen på en kristen er en som bekjenner seg til, og FØLGER Jesu lære, og/eller bibelen. Du skal ikke bla langt i svarteboka før du ser at de som kronisk beriker seg selv på bekostning av andre, samt misbruker guds navn for å lokke pensjonistene til å betale, ikke følger jødezombiens lære.

 

Hanvold(og han Pedersen med brillene) har ikke noe med kristendom å gjøre, han er en god gammeldags svindler som valgte kristne som ofre.

Så det du egentlig sier er at veldig mange kristne evner ikke å se den "fasiten" du og andre sitter med? Så fyren skor seg på stakkars kristne fordi de ikke har fasiten som beskriver "ekte" kristne?

 

Enten det eller så finnes det utrolig få ekte kristne...

Nuvel.. jeg er areligiøs mens du er dypt antireligiøs, så jeg tror det er fruktløst å diskutere detaljer med hverandre. Jeg har allerede fortalt deg at de færreste selverklærte kristne har felles filosofi med Hanvold, hva du synes om kristne utover det er ikke så nøye.
Lenke til kommentar

Så til selve spørsmålet. Det sies og skrives at en kristen skal la Guds vilje skje, og hvordan mener du da at en kristen kan la den skje uten å blande sin egen vilje og likes and dislikes inn i prosessen?

Hvordan gjør du det for eksempel, eller har du noe dokumentasjon som kan peke litt videre i saken?

 

På forhånd takk!

 

:)

Hvordan jeg gjør det er ikke relevant, da jeg ikke er religiøs personlig.

Jeg forstår hva du mener med at det vanskelig kan gjøres å la guds vilje skje uten å iblande sin egen, men målet(iflg bibelen) er likevel det - å la guds vilje skje uhindret, og upåvirket av menneskelige behov og ønsker. Det betyr at man skal absolutt bidra til at det skjer, men uten å blande inn verdslige hensyn.

 

Et ekstremt men klassisk eksempel er når Abraham blir bedt om å ofre sin egen sønn.

 

Ga det mening?

Endret av toth
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Så til selve spørsmålet. Det sies og skrives at en kristen skal la Guds vilje skje, og hvordan mener du da at en kristen kan la den skje uten å blande sin egen vilje og likes and dislikes inn i prosessen?

Hvordan gjør du det for eksempel, eller har du noe dokumentasjon som kan peke litt videre i saken?

 

På forhånd takk!

 

:)

Hvordan jeg gjør det er ikke relevant, da jeg ikke er religiøs personlig.

 

upsann, tok litt feil, sorry  :closedeyes: men når det er sagt er det kanskje mest riktig å spørre en uhildet person som har endel kunnskap, fremfor å spørre de som har for mange personlige meninger

 

 

 

Jeg forstår hva du mener med at det vanskelig kan gjøres å la guds vilje skje uten å iblande sin egen, men målet(iflg bibelen) er likevel det - å la guds vilje skje uhindret, og upåvirket av menneskelige behov og ønsker. Det betyr at man skal absolutt bidra til at det skjer, men uten å blande inn verdslige hensyn.

 

Et ekstremt men klassisk eksempel er når Abraham blir bedt om å ofre sin egen sønn.

 

Ja, man skal bidra, men uten tanke for å oppnå noe for seg selv, og bare la det skje fordi det er mest riktig at det får skje av seg selv , eller at det skjer uannsett uten at man får det med seg ... tror jeg da

 

Blir trolig litt det samme problemet når man vil meditere og oppnå noe, fordi da er det så altfor naturlig at man begynner å forsøke å gripe "det" og så begynner man å lide unødvendig. 

 

 

 

Et ekstremt men klassisk eksempel er når Abraham blir bedt om å ofre sin egen sønn.

 

Ja, det er ekstremt så det rekker - noe som ligner , men ikke like ekstremt er det å velge å la seg selv dø, da mener jeg "selvet" ikke fysisk død. 

 

 

 

 

Ga det mening? 

 

Jeg tror det, så foreløpig tror jeg det harmonerer med egen foreløpig metode som er å beholde "a beginners mind" - glemme at man har noe kunnskap som er brukbart for det som foregår nå, og hele tiden ha blanke ark foran seg og være åpen for alt

 

choiceless awareness

 

Takk for svar! 

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Han ble intervjuet av en annen kristen person på Visjon Norge for en dag eller to siden i forbindelse med saken på brennpunkt. Da han ble spurt om lønnen sin, forklarte han at han nærmest jobbet døgnet rundt og tok ut ca kr. 600 000.- som han i tillegg måtte betale skatt av.

 

Siden han er oppført med ca. kr 600 000.- i inntekt, så er det jo nærliggende å tro at bruttoinntekten som han tar ut fra selskapet er langt høyere med hensyn på div. fradrag osv.  Man må vel kunne annta at han har en god del rentefradrag i forbindelse med lån som han har tatt opp til dette private eiendoms-imperiet sitt, så teoretisk sett kan vel lønnen som han tar ut være mange ganger høyere enn de 600 000.- som han er oppført med i skattelistene.

 

Han nevnte heller ikke de årene han tok ut ca. 2 millioner i året fra Visjon Norge, så helt ærlig er han nok ikke, og gode kristne skal ikke fare med løgn eller omgå sannheten i følge Bibelen.

 

Det er tragisk at pengene som er tiltenkt mennesker i nød, forsvinner inn i eiendoms-prosjekter på denne måten. Det blir vel ikke mange prosentene som går til Moldova eller annen veldedighet, men det regnskapet får vi nok aldri innsyn i..

Lenke til kommentar

Vi må straks gjeninnføre kvakksalverloven og la den pent også omfatte religiøse svindlere slik som den brokete og ukristelige Visjon Norge gjengen. Det må gjerne være kristen-tv døgnet rundt på en eller annen luguber undergrunnskanal, men det får bli på egne reklameinntekter. Så får de heller ha lykke til med det etter at de har sonet ferdig straffen sin og betalt tilbake alt de har "fått" av penger og verdier.

Lenke til kommentar

Han ble intervjuet av en annen kristen person på Visjon Norge for en dag eller to siden i forbindelse med saken på brennpunkt. Da han ble spurt om lønnen sin, forklarte han at han nærmest jobbet døgnet rundt og tok ut ca kr. 600 000.- som han i tillegg måtte betale skatt av.

 

Siden han er oppført med ca. kr 600 000.- i inntekt, så er det jo nærliggende å tro at bruttoinntekten som han tar ut fra selskapet er langt høyere med hensyn på div. fradrag osv.  Man må vel kunne annta at han har en god del rentefradrag i forbindelse med lån som han har tatt opp til dette private eiendoms-imperiet sitt, så teoretisk sett kan vel lønnen som han tar ut være mange ganger høyere enn de 600 000.- som han er oppført med i skattelistene.

 

Han nevnte heller ikke de årene han tok ut ca. 2 millioner i året fra Visjon Norge, så helt ærlig er han nok ikke, og gode kristne skal ikke fare med løgn eller omgå sannheten i følge Bibelen.

 

Det er tragisk at pengene som er tiltenkt mennesker i nød, forsvinner inn i eiendoms-prosjekter på denne måten. Det blir vel ikke mange prosentene som går til Moldova eller annen veldedighet, men det regnskapet får vi nok aldri innsyn i..

Han har sikkert en bruttoinntekt på rundt 600k kr fra Visjon Norge AS, men han tar muligens ut lønn fra flere selskaper han eier. Det mest lukrative er kanskje eiendomsselskapene som overfakturerer Visjon Norge, både direkte og indirekte. Det var bl.a. snakk om en syvdobling av husleiekostnadene etter at Hanvolds selskap kjøpe lokalet til Visjon Norge.

Lenke til kommentar

Hanvold er en grisk og ekkel sjarlatan. Han utnytter bevisst de svakeste i samfunnet (tidligere rusmisbrukere, ensomme, osv.).

 

Han kan da få til ting, tror han sa i et foredrag i Øst-Europa (som de viste video av), at han hadde visse mål om en høy omsetning før han startet kanalen. Og det er bibelsk sett ikke feil å få enker til å gi sin siste skjerv til templet. En enke får i Bibelen ros fordi hun ga av sine siste slanter til tempelet i Jerusalem.

Det store problemet ligger i å si at en TV-kanal er det samme som datidas tempel i Jerusalem...

Og at Jan Hanvold ikke gir av sine siste slanter til tempelet/kirka.

Videre er det ubibelsk å drive handel i tempelet.

Og ikke minst som jeg har nevnt tidligere, at folk anerkjenner en leder som lever som skilt og gjengift.

 

I programmet er det en mann som fortsatt mangler flere hundre tusen på å kjøpe en buss han prøvekjører. Hanvold har betalt 50.000 i depositum for bussen, og når mannen skriver at han mangler flere hundre tusen svarer Hanvold at han må legge det i Guds hender. Men det ender vel med at mannen må levere tilbake bussen, eller?

Lenke til kommentar

 

Hanvold er en grisk og ekkel sjarlatan. Han utnytter bevisst de svakeste i samfunnet (tidligere rusmisbrukere, ensomme, osv.).

 

Han kan da få til ting, tror han sa i et foredrag i Øst-Europa (som de viste video av), at han hadde visse mål om en høy omsetning før han startet kanalen. Og det er bibelsk sett ikke feil å få enker til å gi sin siste skjerv til templet. En enke får i Bibelen ros fordi hun ga av sine siste slanter til tempelet i Jerusalem.

Det store problemet ligger i å si at en TV-kanal er det samme som datidas tempel i Jerusalem...

Og at Jan Hanvold ikke gir av sine siste slanter til tempelet/kirka.

Videre er det ubibelsk å drive handel i tempelet.

Og ikke minst som jeg har nevnt tidligere, at folk anerkjenner en leder som lever som skilt og gjengift.

 

I programmet er det en mann som fortsatt mangler flere hundre tusen på å kjøpe en buss han prøvekjører. Hanvold har betalt 50.000 i depositum for bussen, og når mannen skriver at han mangler flere hundre tusen svarer Hanvold at han må legge det i Guds hender. Men det ender vel med at mannen må levere tilbake bussen, eller?

 

Go fuck a duck. Dine det kan ikke være verre enn er en fornærmelse.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor Hanvold ikke er underlagt markedsføringslovene. Han driver et firma som finansieres av reklame, og firmaets reklame er usann.

 

Selv ikke bibelen hevder at en kan kjøpe seg frelse. Tvert i mot insinuerer bibelen at penger er en ulempe. Ojsann - kanskje han gjør guds gjerning likevel?

 

Kanskje han gjør folk en tjeneste ved å lure pengene fra dem. Han hjelper dem jo å komme seg gjennom nåløyet!

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor Hanvold ikke er underlagt markedsføringslovene. Han driver et firma som finansieres av reklame, og firmaets reklame er usann.

 

Selv ikke bibelen hevder at en kan kjøpe seg frelse. Tvert i mot insinuerer bibelen at penger er en ulempe. Ojsann - kanskje han gjør guds gjerning likevel?

 

Kanskje han gjør folk en tjeneste ved å lure pengene fra dem. Han hjelper dem jo å komme seg gjennom nåløyet!

Ah, det er sånn det er ja - han er den nye jesus, ofrer seg selv ved å ta inn alle pengene så giverne kommer gjennom nåløyet mens han selv vil brenne. Good man!
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor Hanvold ikke er underlagt markedsføringslovene. Han driver et firma som finansieres av reklame, og firmaets reklame er usann.

 

Selv ikke bibelen hevder at en kan kjøpe seg frelse. Tvert i mot insinuerer bibelen at penger er en ulempe. Ojsann - kanskje han gjør guds gjerning likevel?

 

Kanskje han gjør folk en tjeneste ved å lure pengene fra dem. Han hjelper dem jo å komme seg gjennom nåløyet!

Det har jeg lurt på også... Hvorfor har denne mannen, denne åpenbare sjarlatanen og lurendreieren, som ikke bare sitter på hver side av bordet i denne åpenbare korrupsjonen, men som på den ene siden av bordet har flere stillinger som han på den andre siden sitter å betaler GODT for... ER ikke dette inside handel så vet ikke jeg... Blir jo så inhabilt som det er mulig...

 

Syntes jeg hører de "kontrakts møtene" ja...

 

Hanevold, direktør i firma X: "Jeg har levert inn anbudet og skal ha 60 000,- for jobben"

 

Hanevold TV direktør: "Ja, det har jeg fått, jesus være med deg, men jeg syntes det var noen tusen for lite, det er tross alt en stor jobb det er snakk om!"

 

Hanevold, direktør i firma X:" "Ja, du har selvsagt helt rett, hva med 80 000,- da?"

 

Hanevold TV direktør: "Ja, det høres passende ut, til hvilken bankkonto ønsker du å få dette overført til?"

 

Hanevold og hanevold, (nå og da avbrutt av jesus som også vil ha en del av kaka, men som ikke får annet enn æren, da han kun er en lakei som tjener under Hanevold'ene) snakker litt frem og tilbake før Hanevold direktør i firma X reiser seg og sier:

 

"Da får jeg vel gå ut med søppla slik vi ble enige om, og du (jeg) får gå i nettbenken og overføre pengene for defn jobben...!"

 

 

 

Syntes hele saken stinker til high heaven og siden ALLE politikere bortsett fra han i rødt er helt stille om saken skjønner vi jo at dette er et utslag av politikernes egne vrangforestillinger i den kristne tro... De støtter fyren uten å stille i hat og finans programmene hans også vettu... Mange på tinget som har kristne vrangforestilinger og skjønner at hvis de går hardt ut mot denne sjarlatanen så får vrangforestillingene deres en ripe i lakken samtidig, og de vet at kristendom er på vei ut, men de vil bare beholde fordelene som jødeliket de tror på i så alt for lang tid har nyt godt av en stund til....

 

Så jeg  tippen Hanevold får lov til å fortsette som ingenting har sjedd... Folk vil fremdeles sende pengene sine til ham og han vil være direktør på alle sider av bordet for å styre penge strømmen inn på egen konto, vel vitende om at politikerne med kristen vrangforestillinger ikke kommer til å løfte en finger så lenge han også promoterer de kristne løgnene de selv tror på... For en gjeng... Nesten verre enn den gjengen nede i vatikanet dette, minus pedofili... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...