Sexpert Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg skal pusse opp et soverom, male veggene. Der er det fra før av tapet med litt struktur i. Et par plasser har tapeten flaknet av, resten virker som den sitter meget godt. Så hva gjør jeg? Helsparkler veggene for å få bort strukturen eller finnes det et mindre arbeidskrevende alternativ som er å anbefale? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg brukte dette og er godt fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Det ser ut til å være et produkt tilpasset mønstret glassfiberstrie, mens "min" tapet har vesentlig mindre struktur. Men noterer meg forslaget med interesse. Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Sparkelmasse har mye vann i seg så å sparkle tapet er bare irriterende da mye tapet løsner under sparkling. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Jeg har forsøkt å bløte den av, men det ga et magert utbytte, denne tapeten sitter godt fast. Dessuten er det vel ingen som finner på å sparkle direkte på tapeten uten å grunne først. Endret 12. juni 2014 av Sexpert Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Det ser ut til å være et produkt tilpasset mønstret glassfiberstrie, mens "min" tapet har vesentlig mindre struktur. Men noterer meg forslaget med interesse. Som de skriver finner det to typer, en for mer mønster og en for mindre. 1 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har brukt mye veggfornyer selv, og vil anbefale å kjøpe den tykkeste uansett da den er mye enklere å sette opp slik at det blir fint - samt at den blir slettere dersom det er ujevnheter. 1 Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Gå for veggfornyer, høres ut som det rette i ditt tilfelle. 1 Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Alle skal ha stor takk for råd og om det kommer enda fler vil jeg sette pris også på det. Lenke til kommentar
Sexpert Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 En kompis av meg kom i går med et alternativt forslag: Alt jeg skulle gjøre var å grunne og sparkle skjøter og ujevnheter slik man pleier, og så når siste strøket skal tas, bruker man en rull som gir en svak struktureffekt som i det gamle tapetet. Det har jeg puslet med i går kveld og i dag framstår veggen med en svak struktur over det hele og umulig å se hva som er tapet og hva som er sparklede skjøter. Fra mitt amatørståsted vil jeg kalle det "perfekt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå