Horten Market Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Først vil jeg ønske deg velkommen til forumet! Du har registrert deg bare for å svare på innlegget mitt, jeg er smigret. Såpass provoserende, hva? Jeg går utifra at du ikke er veldig aktiv i denne samfunnsbyggingen. Hva baserer du det på? som du kanskje vet, består et samfunn av mennesker:en andel kvinner og en andel menn. Trodde du at samfunnet vårt er bygd på halv bemanning? Sammen bygger vi samfunn og sammen bygger vi familer- heldigvis!! Ja, det er sant. Hva med å viske dette tipset til dine medsøstre? "Dere hjemmeværende husmødre er jo også med på å skape samfunnet, familien er tross alt samfunnets minste byggestein!" Du blir nok ekskludert fra røsla da, tenker jeg. En ting er å få være med på å bygge, noe annet å bestemme hvordan byggverket skal se ut. Nå roter du fælt, gutt! Kvinner er alstå mer opptatt av en kollektiv gruppe enn individet, dersom vi rammes av noe. Men samtidig mangler vi gruppe-empati?Denne hjemmesnekra hypotesen bør du kanskje finpusse litt:)) Ingen fortalte deg om dette på Blindern? Vel, ser det er rom for misforståelser. Jeg har ikke sagt at kvinner er "mer opptatt av en kollektiv gruppe", jeg vet at dette er et vanlig syn, men altså ikke mitt. Tvert imot, kvinner er mest opptatt av mini-kollektivet, altså familien og venner. Så sier jeg heller ikke at verden er svart/hvit, her er det glidende overganger, noen kvinner kan være veldig sterke på gruppe-empati, desto svakere på individ-empati. Røsten fra feminister mot undertrykking av kvinner i den muslimske kulturen er ganske spak, for å si det mildt. Det opptar ikke deg noe videre heller, gjør det vel? Hvis du ikke har noen nære muslimske venninner. Faktisk er det langt flere menn enn kvinner som er opptatt av dette. forstår godt at du føler deg litt utenfor som ikke ble invitert hjem til Erna! Større sjans for å bli invitert hjem til deg, tenker jeg. Kan det stemme at du har vært offer for netthets selv? Isåfall skal du ikke føle deg som mindre mann om du reagerer på det eller trenger hjelp til å takle det! Ja, det har jeg nok, men jeg tar ikke slikt så høytidelig at det går inn på meg. Det kan på noen måter være lettere å håndtere personlig hets, enn hets som går på dine gruppe-karakteristikker som rase, religion, eller mann/kvinne. Derfor skjønner jeg at du blir provosert av "min" hypotese. Kanskje du også skjønner at et økende antall menn blir provosert av den kjønnsbaserte diskriminering og nedrakking gutter blir utsatt for i media? Eller kanskje du bekrefter hypotesen ... 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Selvfølgelig ikke. Det har vel å gjøre med at det er kvinner som har reagert på netthetsen. Menn tåler kanskje mer?Noe av den netthetsen som rammer kvinner tror jeg er et svar på at personen selv har blitt ødelagt av kvinner. Menn tåler kanskje mer, men ikke mye mer. Og det handler om at hvis man tar til motmæle på en hvilken som helst annen måte en kvinnelige skjellsord sables man ned. Teknikken som brukes for å stagge fornuftige motargumenter er å tillegge mannen ekstreme meninger. Typisk at han er for voldtekt. Vet du hva? Når man diskuterer fornuftig og rasjonelt, og blir fortalt at man er for voldtekt, da kan man blir for voldtekt. Det er helt åpenbart at ekstreme enkeltkvinner som prøver å kjempe mot voldtekt faktisk skaper mer voldtekt. De tillegger menn individuelt og kollektivt den egenskapen at de ønsker å voldta, de har dårlige holdninger, og er skyldige i voldtekt allerede, fordi den blir utført av noen med samme kjønn (btw, dette er hets). Beskrives man på en måte, så blir man mer sånn (fakta, fra forskning). Disse kvinnene gjør både seg selv og andre kvinner en bjørnetjeneste. Og jeg har sett kvinner som har stått opp mot dem! Men de blir sablet ned på samme måte som menn: "dere er for voldtekt". Det var en svenske som var lei av de kollektive voldtektsbeskyldningene mot menn, og twitret noe sånt som: nå har vi hørt så mye om mennene som voldtar, hva med oss som ikke voldtar? Han ble angrepet og gjort til hakkemat av rasende kvinner (deriblant hun med draps-t-skjorten). Alle menn (og kvinner) som forsvarer seg mot falske beskyldninger er for voldtekt, eller en trussel mot kampen om voldtekt. De mest provoserte kvinnene ser på grupper som en person. Gruppen er kollektivt ansvarlig for det enkeltpersoner gjør, liksom en person er ansvarlig for det armen hans gjør. Dette er riv ruskende galt, men man kan ikke ta til motmæle ... for da er man for voldtekt, og må knuses. Syke og uføre hetses også,mange av dem kvinner. Kvinner generelt kunne ikke gitt mer blaffen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke dette, men det skurrer i forhold til stereotypiene, og viser en klar mangel på empati. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Det jeg stusser på er at netthets omtales som ett problem som først og fremst rammer kvinner, og som er en trussel først og fremst mot kvinners mulighet til å ytre seg offentlig, samtidig som jeg har til gode å se tall som støtter dette. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du stusser over dette. Det er selvfølgelig riktig at hetsen rammer uavhengig av kjønn, og den utøves også uavhengig av kjønn. Dårlig oppdragelse er ikke kjønnsspesifik. Men du har kanskje vært bortreist til en fjern galakse de siste 50 år? Det har seg slik i dag at kvinner, eller rettere sagt feministiske kvinner, de er mer opptatt av kjønn enn av mennesker. Når en kvinne rammes av noe, så er det ikke først og fremst mennesket, men kjønnet som er rammet. Du kan ikke forstå de skandinaviske samfunn av i dag uten å ha dette i mente. Så kan vi spekulere litt om hvorfor det er slik. Kanskje er det for smertefullt for en kvinne å se at også menn er rammet, for hvem kan hjelpe henne da? Et moment i dette som har vært lite belyst er empati. Det er evnen til å forstå andres indre liv (herunder hvordan mennesker påvirkes mentalt av ord og handlinger). Det sies at kvinner har en mye sterkere utviklet evne til empati enn menn. Underforstått menes da empati mot enkeltindivider. Kvinner har et helt annet bånd til små barn, for eksempel. Men det vi ikke hører så mye om, faktisk ikke i det hele tatt, er at menn har bedre evne til gruppe-empati. Menn forstår bedre gruppedynamikk, organisasjoner og samfunn. Derfor bygger menn samfunn, kvinner bygger familier. Gruppe-empati er nødvendig for å se andre enn dem som står deg nær. Hvis denne hypotesen er riktig, så betyr det at kvinner (generelt) har lavere evne til å se andre menneskers lidelser, hvis den ikke kan relateres eller assosieres til familie eller nære relasjoner. Dette kan forklare at kvinner ikke ser menns kollektive lidelser. Jeg er ikke så overasket av at feministiske interessegrupper ol. kaster seg over muligheten til å bruke netthets som politisk brekkstang, men mer over at ingen tar til motmæle. Om det viser seg at det ikke finnes noen statistikk som støtter opp om det budskapet som kjøres ut skulle man kanskje tro at det i allefall fantes en politiker, kommentator eller medlem av "den fjerde statsmakt" som var sitt ansvar bevisst, men som du selv nevner kan det virke som det er en mangel på slike i nettopp disse gruppene. Det er alltid litt absurd å se keiseren paradere naken og mens ekspertene kappes i å lovprise klærne. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Jeg er ikke så overasket av at feministiske interessegrupper ol. kaster seg over muligheten til å bruke netthets som politisk brekkstang, men mer over at ingen tar til motmæle.Jeg har forklart over hvorfor ingen tar til motmæle. Selve netthetsen kan også sees på som at de tar til motmæle. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Som all annen feministisk propaganda så er det selvsagt bare løgn. Dere husker sikkert styret i media for en stund siden om "netthatet mot kvinner i media" med en dokumentar, ol. utelukkende fokusert på kvinner som offer og menn som overgripere som vanlig. Problemet er bare at dokumentaren faktisk var basert på en svensk rapport om journalister som faktisk viste at mannlige journalister var mer utsatt for hets og hat og trusler. Men det passer jo ikke inn i feministenes verdensbilede så de bare ignorerte resultatet og fokuserte utelukkende på de kvinnelige offerene. Her: http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1449/1449750_j-p-nelens-nyhetsbrev-hot-och-hat-mot-journalister.pdf Av de manliga journalisterna hotades 35 procent medan 32 procent av de kvinnliga fick ta emot hot någon gång under de senaste tolv månaderna. 81 procent av männen och 74 procent av kvinnorna kränktes någon gång genom nedsättande kommentarer. Skillnaderna är statistisk säkra. Av de hotade männen har 53 procent fått hot om våld mot 47 procent av kvinnorna. Så som man ser er menn både mer utsatt for netthets generelt og mer utsatt for trusler om vold. Men på tross av dette så vet dere jo alle hvilket kjønn media sin propagandameskin fokuserer på... Endret 17. juni 2014 av flesvik 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Det virker nesten litt for utrolig at hele dette engasjementet og vinklingen på det er ett produkt av oppkonstruerte sannheter. Virkelig herzeid? Virkelig? Du blir altså overasket av at slikt er oppkonstruert? Tenk litt over f.eks hva du har lest i alt av media om partnervold. Alltid kvinner som offer og mann som overgriper ikke sant? Og samme med tiltak og statelige foretak på området. Og reklamer og informasjon om det. Også leser du de vitenskapelige undersøkelser som er gjort og finner ut at det stort sett er symmetri mellom kjønnene når det gjelder partnervold, men at kvinnene oftere bruker våpen og gjenstander og at kvinner er MYE mer voldelige mot barn. Ser du kontrastene? Har du virkelig ikke sett gjennom denne propagandaen før? Undersøker du ingen ting av det su får presentert i media nøyere selv? Endret 17. juni 2014 av flesvik Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Det virker nesten litt for utrolig at hele dette engasjementet og vinklingen på det er ett produkt av oppkonstruerte sannheter. Virkelig herzeid? Virkelig? Du blir altså overasket av at slikt er oppkonstruert? Tenk litt over f.eks hva du har lest i alt av media om partnervold. Alltid kvinner som offer og mann som overgriper ikke sant? Og samme med tiltak og statelige foretak på området. Og reklamer og informasjon om det. Også leser du de vitenskapelige undersøkelser som er gjort og finner ut at det stort sett er symmetri mellom kjønnene når det gjelder partnervold, men at kvinnene oftere bruker våpen og gjenstander og at kvinner er MYE mer voldelige mot barn. Ser du kontrastene? Har du virkelig ikke sett gjennom denne propagandaen før? Undersøker du ingen ting av det su får presentert i media nøyere selv? Ingen grunn til å hisse seg sånn opp. For å svare på din siste setning først: Som du sikkert ser har jeg valgt å starte denne tråden for å undersøke grunnlaget for den fremstillingen som kommer frem i media og offentligheten. Dermed tror jeg spørsmålet ved hvorvidt jeg undersøker det jeg får presentert i media besvarer seg selv. Om du ser gjennom tråden vil se at jeg blant annet spør om:"hvorvidt det avisene skriver faktisk er sant, eller om det er enda ett oppkonstruert problem uten støtte i statistikken." Altså er utgangspunktet mitt at jeg ikke sitter på statistikk som støtter opp om den fremstillingen vi blir presentert, og at jeg dermed er åpen for at dette kan være enda ett tilfelle der kartet ikke stemmer med terrenget. Ellers skal du ha takk for linken over. Mulig det er samme rapporten som norskgoy nevnte tidligere? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Jeg hisser meg ikke opp. Men finner det ganske merkelig at du ikke har sett slik propaganda for hva det er før. Etter talløse slike saker i media så burde det vel ikke være en overraskelse at det er konstruert. Nå har jeg en oppfordring til deg. Du har som alle andre sett masser av artikkler om jentene som ble kidnappet av islamist gruppa "boko haram". Prøv nå å undersøk hva denne gruppa gjør med gutter og menn. Og hvor mange gutter og menn de har drept det siste året. Så sammenlikner du dette med mediadekningen og kjønnsfokuset i media og kommer tilbake hit med din konklusjon etterpå. Endret 17. juni 2014 av flesvik Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg hisser meg ikke opp. Men finner det ganske merkelig at du ikke har sett slik propaganda for hva det er før. Etter talløse slike saker i media så burde det vel ikke være en overraskelse at det er konstruert. Jeg sier jo nettopp det at jeg har sett slikt før, og ønsker tall som kan gi klarhet i hvorvidt dette er ett oppkonstruert problem eller ikke. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg hisser meg ikke opp. Men finner det ganske merkelig at du ikke har sett slik propaganda for hva det er før. Etter talløse slike saker i media så burde det vel ikke være en overraskelse at det er konstruert. Jeg sier jo nettopp det at jeg har sett slikt før, og ønsker tall som kan gi klarhet i hvorvidt dette er ett oppkonstruert problem eller ikke. Det virker jo ikke slik: Det virker nesten litt for utrolig at hele dette engasjementet og vinklingen på det er ett produkt av oppkonstruerte sannheter. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 17. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2014 Jeg hisser meg ikke opp. Men finner det ganske merkelig at du ikke har sett slik propaganda for hva det er før. Etter talløse slike saker i media så burde det vel ikke være en overraskelse at det er konstruert. Jeg sier jo nettopp det at jeg har sett slikt før, og ønsker tall som kan gi klarhet i hvorvidt dette er ett oppkonstruert problem eller ikke. Det virker jo ikke slik: Det virker nesten litt for utrolig at hele dette engasjementet og vinklingen på det er ett produkt av oppkonstruerte sannheter. Merk at jeg skriver nesten, og at jeg har utdypet flere steder i teksten. Forstår ikke helt at du gidder dette her. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Mekke Rosablogg e.l slik at man kan få en liten ego boost. Når ikke alle bidrar til å booste egoet, ja da blir det bråk. Stikk fram hodet så må man forvente reaksjoner. Emosjonelle kvinnfolk er vel ikke så gode til å håndtere dette alltid. Men nå tror jeg det er mye rart som havner under paraplyen kalt "netthets". Man har et fåtall sprøinger som lirer av seg den mest ekstreme hetsen. Dette har på ukjent vis endt opp i at ekstrem kvinnehets på internett er noe de fleste menn driver med. Som om vi ikke har bedre ting å gjøre enn å slenge dritt på en rosablogg... Lenke til kommentar
SlitsomType Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Folks misunnelse vokser vel mye hos mange. Media har skapt idealkvinnen, idealmannen, idealfamilien, idealstudenten, idealjobben, idealkroppen osv. Dette makter ikke mange av oss å være med på, dermed blir folk misunnelig Hvilken portal er bedre enn internett for å få uttrykt sjalusien? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Som all annen feministisk propaganda så er det selvsagt bare løgn. Dere husker sikkert styret i media for en stund siden om "netthatet mot kvinner i media" med en dokumentar, ol. utelukkende fokusert på kvinner som offer og menn som overgripere som vanlig. Problemet er bare at dokumentaren faktisk var basert på en svensk rapport om journalister som faktisk viste at mannlige journalister var mer utsatt for hets og hat og trusler. Men det passer jo ikke inn i feministenes verdensbilede så de bare ignorerte resultatet og fokuserte utelukkende på de kvinnelige offerene. Her: http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1449/1449750_j-p-nelens-nyhetsbrev-hot-och-hat-mot-journalister.pdf Av de manliga journalisterna hotades 35 procent medan 32 procent av de kvinnliga fick ta emot hot någon gång under de senaste tolv månaderna. 81 procent av männen och 74 procent av kvinnorna kränktes någon gång genom nedsättande kommentarer. Skillnaderna är statistisk säkra. Av de hotade männen har 53 procent fått hot om våld mot 47 procent av kvinnorna. Så som man ser er menn både mer utsatt for netthets generelt og mer utsatt for trusler om vold. Men på tross av dette så vet dere jo alle hvilket kjønn media sin propagandameskin fokuserer på... Med en gang jeg leste emnetittel så viste jeg at denne undersøkelsen kom til å bli lagt frem. Mulig det er den eneste undersøkelsen som er gjort på området? Uansett er den helt ubrukelig, og kan mer eller mindre forkastes. En person som mottok én trussel for 12 måneder siden vektlegges nøyaktig like mye som en person som mottar 100 trusler hver eneste dag. Den ser heller ikke på hvordan alvorlighetsgraden av trusselen er fordelt på kjønnene. "Du er dust" vektlegges nøyaktig like mye som "jeg skal drepe deg og hele din familie". Dessuten er dette en undersøkelse om hets blant journalister. Den ser ikke på noen andre grupperinger. Den er ikke ment å bruke som et argument i noen kjønnskrig. (Og selv som undersøkelse av hets mot journalister er den meget svak.) Så tallene 53/47 sier lite eller ingenting om tingenes faktiske tilstand. Vennligst slutt å bruk denne undersøkelsen som bevis på at menn hetses mer enn kvinner. Eller som argument om at fordelingen er lik. For det veit vi rett og slett ikke, enda. 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 En person som mottok én trussel for 12 måneder siden vektlegges nøyaktig like mye som en person som mottar 100 trusler hver eneste dag. Den ser heller ikke på hvordan alvorlighetsgraden av trusselen er fordelt på kjønnene. "Du er dust" vektlegges nøyaktig like mye som "jeg skal drepe deg og hele din familie". Så hvordan mener du at den burde blitt utført da? De aller fleste slike undersøkelser bruker selvrapportering. De er altså spørreundersøkelser hvor gruppen som undersøkes selv svarer og deres svar tas som sannhet. Hvis man da hadde spurt om antall ganger man hadde blitt hetset i siste år så kan du være sikker på at ingen av respondentene ville ha svart et korrekt nummer hvis det i ettertid hadde blitt sjekket mot fakta. Å spørre om man har blitt hetset eller mottatt trusler de siste 12 måneder vil dermed gi et mye mer korrekt svar enn å spørre om antall ganger for det vil bare bli ville gjetninger uansett. Prøv å spør deg selv f.eks spørsmålet: "Hvor mange ganger er du blitt utsatt for hersketeknikker eller personangrep av andre brukere på diskusjon.no de siste 12 måneder?" Kan du komme med et korrekt antall rett ut av hodet? Det kan ihvertfall ikke jeg. Men å si om man har blitt utsatt for det de siste 12 måneder, det er lett. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Om jeg veit om en bedre metode for å utføre undersøkelsen, eller ikke, er utenfor poenget. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 En person som mottok én trussel for 12 måneder siden vektlegges nøyaktig like mye som en person som mottar 100 trusler hver eneste dag. Den ser heller ikke på hvordan alvorlighetsgraden av trusselen er fordelt på kjønnene. "Du er dust" vektlegges nøyaktig like mye som "jeg skal drepe deg og hele din familie". Du får ringe feministene å klage på hvordan de har telt. For, om det er reelt det du hevder (som du selvsagt ikke har noe bakgrunn å hevde) så er det da eksakt hvordan feminister har telt f.eks "familievold". Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 En person som mottok én trussel for 12 måneder siden vektlegges nøyaktig like mye som en person som mottar 100 trusler hver eneste dag. Den ser heller ikke på hvordan alvorlighetsgraden av trusselen er fordelt på kjønnene. "Du er dust" vektlegges nøyaktig like mye som "jeg skal drepe deg og hele din familie". Du får ringe feministene å klage på hvordan de har telt. For, om det er reelt det du hevder (som du selvsagt ikke har noe bakgrunn å hevde) så er det da eksakt hvordan feminister har telt f.eks "familievold". Jo, det har jeg grunn til å hevde. Det står svart på hvitt i artikkelen. Den måler antall journalister som har mottatt trusler i løpet av de siste 12 måneder. Den går ikke inn på verken alvorlighetsgrad eller hyppighet, i hvert fall ikke i forhold til kjønn. Den undersøkelsen har null relevans i debatten rundt netthets av kvinner, som denne tråden tar for seg. Angående hvordan feminister teller familievold, så har jeg ingen formening om det. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Angående hvordan feminister teller familievold, så har jeg ingen formening om det. Selvsagt har du ikke det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Det er vel åpenbart at for en feminist er et blått øye vold, mens en bitchslap ikke er det. Alltid praktisk å trekke grenser slik at det gagner ens sak. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå