xdinooo Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hei:) Jeg har eksamen imorgen halv to i Samfunnsfag. Jeg trakk temaet "Fattig og rike". Har aldri hatt et godt forhold til faget, så føler dette går rett vest... noen ideer om hva jeg kan ha om? Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Kom opp i samfunn jeg også, men fikk temaet befolkning. Vell...les i geaografi boken din der finner du sikkert noen viktige ting. søk på nettet, osv.. Lenke til kommentar
xdinooo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Kom opp i samfunn jeg også, men fikk temaet befolkning. Vell...les i geaografi boken din der finner du sikkert noen viktige ting. søk på nettet, osv.. ååh, var vel et greit tema! jaa, skal se mer i den.. hodet eksploderer haha Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Kom opp i samfunn jeg også, men fikk temaet befolkning. Vell...les i geaografi boken din der finner du sikkert noen viktige ting. søk på nettet, osv.. ååh, var vel et greit tema! jaa, skal se mer i den.. hodet eksploderer haha Jeg skal hjelpe deg sjø Men jeg er usikker på om dere har samme samfunns bøker som vi i 10tiende Lenke til kommentar
xdinooo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Kom opp i samfunn jeg også, men fikk temaet befolkning. Vell...les i geaografi boken din der finner du sikkert noen viktige ting. søk på nettet, osv.. ååh, var vel et greit tema! jaa, skal se mer i den.. hodet eksploderer haha Jeg skal hjelpe deg sjø Men jeg er usikker på om dere har samme samfunns bøker som vi i 10tiende Vi har Makt og Menneske 10 hvis det hjelper noe? hehe, tuusen takk Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Kom opp i samfunn jeg også, men fikk temaet befolkning. Vell...les i geaografi boken din der finner du sikkert noen viktige ting. søk på nettet, osv.. ååh, var vel et greit tema! jaa, skal se mer i den.. hodet eksploderer haha Jeg skal hjelpe deg sjø Men jeg er usikker på om dere har samme samfunns bøker som vi i 10tiende Vi har Makt og Menneske 10 hvis det hjelper noe? hehe, tuusen takk uff nei...jeg tenkte liksom om du hadde de tre bøkene i samfunn altså matriks 10...Men det gjør ikke noe. jeg skal gi deg noen fakta om fattig og rike 1 Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Fakta om den skjeve fordelingen av verdens rikdom. 20% av verdens befolkning disponerer ca.80% av verdens inntekter. 40% av verdens befolkning må dele på 5% av verdens inntekter. 1 milliard mennesker har under 1 dollar dagen å leve for. Næringslivslederne i de 500 største selskapene på New York-børsen hadde i 2006 en gjennomsnittlig årslønn på 15,1 millioner dollar (41 370 dollar per dag). Verden produserer nok mat til at alle mennesker kunne fått dekket behovene sine. Likevel er det 850 millioner mennesker i verden som sulter. 10 millioner barn under fem år dør hvert år, de fleste som følge av feil- og underernæring. 28% av barna i utviklingsland blir undervektige eller kortvokste av samme grunn. Lenke til kommentar
xdinooo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Fakta om den skjeve fordelingen av verdens rikdom. 20% av verdens befolkning disponerer ca.80% av verdens inntekter. 40% av verdens befolkning må dele på 5% av verdens inntekter. 1 milliard mennesker har under 1 dollar dagen å leve for. Næringslivslederne i de 500 største selskapene på New York-børsen hadde i 2006 en gjennomsnittlig årslønn på 15,1 millioner dollar (41 370 dollar per dag). Verden produserer nok mat til at alle mennesker kunne fått dekket behovene sine. Likevel er det 850 millioner mennesker i verden som sulter. 10 millioner barn under fem år dør hvert år, de fleste som følge av feil- og underernæring. 28% av barna i utviklingsland blir undervektige eller kortvokste av samme grunn. Tuusen takk! inn i powerpoint nå! Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Fakta om den skjeve fordelingen av verdens rikdom. 20% av verdens befolkning disponerer ca.80% av verdens inntekter. 40% av verdens befolkning må dele på 5% av verdens inntekter. 1 milliard mennesker har under 1 dollar dagen å leve for. Næringslivslederne i de 500 største selskapene på New York-børsen hadde i 2006 en gjennomsnittlig årslønn på 15,1 millioner dollar (41 370 dollar per dag). Verden produserer nok mat til at alle mennesker kunne fått dekket behovene sine. Likevel er det 850 millioner mennesker i verden som sulter. 10 millioner barn under fem år dør hvert år, de fleste som følge av feil- og underernæring. 28% av barna i utviklingsland blir undervektige eller kortvokste av samme grunn. Tuusen takk! inn i powerpoint nå! Du kan nevne "nord-sør forholdet", men du burde begynne med kolonitiden, industrialiseringen, handelspolitikk (WWF), FN, bistandsarbeid, globalisering osv. Fattige og rike er et tema du kan gjøre mye med Her er mye nyttig: https://wiki.rogfk.no/groups/se_samfunnsfag/ Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Jeg fikk 3 i eksamen....Men jeg skal ikke være lei meg, fordi jeg hadde 2 i samfunn før, men den blir til 3, så jeg skal tenke positivt:) Jeg innser at jeg er litt skuffet. Det verste var at jeg hadde vondt i halsen og hadde mista stemmen i morgens... Endret 13. juni 2014 av WDA1 Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Jeg fikk 3 i eksamen....Men jeg skal ikke være lei meg, fordi jeg hadde 2 i samfunn før, men den blir til 3, så jeg skal tenke positivt:) Jeg innser at jeg er litt skuffet. Det verste var at jeg hadde vondt i halsen og hadde mista stemmen i morgens... Skjønner at du er skuffet, men å få en høyere karakter på eksamen enn du har i standpunktkarakter - det er kjempebra og det skal du være stolt over! Samfunnsfag er et vanskelig fag som jeg aldri har forstått. Jeg har hatt 3'er i alle år. Så bestemte jeg meg for å ta det opp igjen denne våren og har lest jevn og trutt og endte opp med sterk 5 på eksamen. Om du så bestemmer deg for å ta opp faget ved en senere annledning så har du jo to år på deg for å kunne beholde førstegangsvitnemål. Men når det er sagt har du egentlig hele livet på å kunne forbedre karakterer, blant annet få strøket 2'en og 3'eren med én ny karakter - forutsatt at du tar en ny eksamen. Da blir det en karakter mindre og det hjelper ihvertfall litt på totalsnittet. Men som du sier du skal ikke være lei deg, du har all grunn til å være stolt med tanke på hvilket utgangspunkt du hadde! Endret 13. juni 2014 av t0nje Lenke til kommentar
WDA1 Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg fikk 3 i eksamen....Men jeg skal ikke være lei meg, fordi jeg hadde 2 i samfunn før, men den blir til 3, så jeg skal tenke positivt:) Jeg innser at jeg er litt skuffet. Det verste var at jeg hadde vondt i halsen og hadde mista stemmen i morgens... Skjønner at du er skuffet, men å få en høyere karakter på eksamen enn du har i standpunktkarakter - det er kjempebra og det skal du være stolt over! Samfunnsfag er et vanskelig fag som jeg aldri har forstått. Jeg har hatt 3'er i alle år. Så bestemte jeg meg for å ta det opp igjen denne våren og har lest jevn og trutt og endte opp med sterk 5 på eksamen. Om du så bestemmer deg for å ta opp faget ved en senere annledning så har du jo to år på deg for å kunne beholde førstegangsvitnemål. Men når det er sagt har du egentlig hele livet på å kunne forbedre karakterer, blant annet få strøket 2'en og 3'eren med én ny karakter - forutsatt at du tar en ny eksamen. Da blir det en karakter mindre og det hjelper ihvertfall litt på totalsnittet. Men som du sier du skal ikke være lei deg, du har all grunn til å være stolt med tanke på hvilket utgangspunkt du hadde! Tusen takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå