Elvis Plesly Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hei! Jeg kjørte scooter uten lappen og havnet i en ulykke når jeg var yngre, jeg ble da anmeldt. Ble straffet med bot og prikk på rullebladet. Vil jeg likevel kunne bli grunnskolelærer? Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Prikk på førerkortet eller på rullebladet? Du kan nok bli lærer. Værre kriminelle enn deg som har blitt det for å si det slik Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Vet ikke hva det kalles, men jeg hadde da ikke førerkort, dermed gikk det utover rullebladet. Hva slags attest vil evt utdanningsstedet eller skolen der jeg vil jobbe be om, for at jeg skal kunne jobbe eller ta utdanning der? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 De vil be om politiattest. Jobber selv på skole. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror det er saker omhandlende barn, vold osv som gjelder for slikt? Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 De vil be om politiattest. Jobber selv på skole. Det vet jeg, men hva skal stå på attesten? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 "Hvor lenge står dine lovbrudd på en vanlig politiattest? 1. VANLIG politiattest Vanlig politiattest trengs: For å søke om drosjeløyve For å få advokatfullmektiger, for å få advokatbevilling For å søke arbeid i brannvesenet For å bli kjørelærer For å være daglig leder i en del finansforetak m. m. For å få transportløyve (kjøre lastebil, el) For å ta flysertifikat For å delta som soldat i internasjonale fredsoperasjoner For å arbeide i barnehager og skoler For å være støttekontakt For å bli godkjent som Statsautorisert eiendomsmegler For å adoptere barn For å få firmaattest (handel med utlandet, EØS-reglene) Det finnes mange bestemmelser om vanlig politiattest, men de fleste gjelder en eller noen få personer. Hvis en person er bøtelagt for å urinere på offentlig sted søker om bli revisor, har jobben ingen sammenheng med urineringen, og derfor vil ikke dette vises på den vanlige politiattesten. Et slikt lovbrudd skal heller ikke kunne tas med i en politiattest i mer enn 2 år." http://www.ung.no/kriminalitet/1132_Hva_kommer_p%C3%A5_rullebladet__%28politiattesten%29.html Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Tusen hjertelig takk! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Og sjølv om du har gjort noke som dukker opp på politiattesten likevell så er det kun dei som er dømde for seksuelle overgrep mot mindreårige som ikkje kan ansettast. Øvrige ting som står i politiattesten skal vurderast konkret. Så f.eks ein voldsdom fører ikkje automatisk til at du ikkje kan få jobb som lærar, men det er sikkert lettare å få jobben dersom du har noke meir "uskyldig" som underslag på attesten enn dersom det er noke som kan være til fare for andre. Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Du må syne fram ein barneomsorgsattest når du skal tilsetjast som lærar. Dette er ein begrensa politiattest som vil nemne om du er vorte sikta eller dømt for brot på heilt spesifikke paragrafar i straffelova. Dette inkluderer alle sedeligheitssaker og nokre andre ting - som til dømes ulovleg farmaka - men det er kun tidlegare dommar for sedelighetssaker som vil vere ekskluderande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå