AsconaiGT Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei!Jeg lurer på hva det koster å få skiftet stemplene på min ascona 2.0 iGT.Jeg har lyst til å skifte til lavkomprisjons stempel slik at jeg kan få sotte på turbo!! Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tenker du på å gjøre det selv? Du må regne med at når du først skal splitte hele motoren så er det mye som følger med. Å ikke minst hvist du skal bygge turbo motor! Lenke til kommentar
AsconaiGT Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2003 Faren til en kompis skal gjøre det for meg,å ja,jeg har tenkt å lage en turbomotor!!men en annen ting,er d å få tak i chip til en 87 mod iGT?? Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Prosjekt turbo motor er sikkert moro, men kostbart og mye jobb. Legger ved et par linker som du kan titte på og evt. ta kontakt med. Lykke til. http://www.sverrekahrsracing.no/ http://www.trimchip.com http://www.opelmotorsport.com/ på denne linken så kan du sikkert få en del fornuftige svar. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Beklager gutten, men det er nok mekanisk innsprut på motoren din, og da kan den ikke chippes. Lavkomp stempler koster litt forskjellig, men regn med 8-12k. Lykke til! Edit: skriveleif Lenke til kommentar
T/A 455 Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hva? Koster det 10-12 000kr for smidde stempler til en ascona, jeg betalte 5000 kr for smidde stempler til min 7,5 liters V8er. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Det er produsert langt mindre til europeiske enn amerikanske, det kan jo ha litt å si. Det koster 11500,- til min audi. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Å kjøpe nye smidde stempler til europeiske og japanske biler er dyrt... Amcar stempler er billigere, og dessuten er det billigere å trimme amcar Det er jo nesten billigere å kjøpe seg ny motor enn å trimme de gamle asconane deres! Lenke til kommentar
T/A 455 Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det koster litt å trimme amcar også. Kan jo ta eks på min bil,. Rullecam sett 10 000, smidde stempler 5000, ventilfjærer 2000, arp rådebolter over 1000 kr, headers av ordtlig kvalitet 5000, + proting av topplokk rundt 10 000 kr, men gratis siden det ikke er gjort på verksted. Dette medfører jo over 500hk, det er vell også der problemet med ascona og lignende ligger at det er ekstremt dyrt om ikke umulig å komme opp i så mye hk. Når det er sakt så tor jeg nok en 350 hks ascona hadde kjørt fra meg, eh helt sikkert 700kg mindre jern i den. Personlig synes jeg poenget blir litt borte når du får amerikanere såpass bilig som man gjør. Jeg ville feks aldri tenkt på begynne å trimme vinterbilen min en peugot 405 GLX (det står ikke for vanvitg grosse motor men heller slapp 1,8 liter på 90 døde hester). Ser ikke helt poenget med å få 20-30 heter til man må jo minst opp i 250-300 hk for at du skal kjenne noe til hestene. Lenke til kommentar
Senator 3.0l i Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hei eg har kjøp ein senator 3.0li og lurer på om det var eit så bra kjøp? For er det styling te dei bilane då elle? Men vist det er har noen en side der det er Hilsen Senatoren Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ang. det Ascona-prosjektet: Er det ikke like greit å skaffe seg en komplett Calibra/Vectra turbomotor med 6-trinnskasse? Du får rimlige kit for å bygge om kassen fra 4WD til 2WD. Og når du først er i farta: Hvorfor ikke ny bil.....? :-) Senator er vel ikke den bilen som har mest med styling tilgjengelig. Prøv WWW.Opelmotorsport.com som foreslått tidligere. En del linker der... Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Prøv heller å jobbe med toppen for å minske kopen og ta samtidig kanalene for betre flow. Viss du skal ha en motor med godt drag over det heile er det likegodt med en ikkje fuldt så lav komp og mindre turbotrykk. Og bytt den mekaniske spruten med datasprut. Lenke til kommentar
volvot5 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei!Jeg lurer på hva det koster å få skiftet stemplene på min ascona 2.0 iGT.Jeg har lyst til å skifte til lavkomprisjons stempel slik at jeg kan få sotte på turbo!! kjøp ny (brukt) turbo motor mye biligere en å bygge så kan du få insprøytning oxo...... tror det lønner seg big time + er ikke lurt å sette turbo på en motor så har gått noen ti talls mil.... Lenke til kommentar
volvot5 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 det er ti talls med opel høggere som har brukte turbo motorer til deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå