Båt Niko Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Lurer egentlig bare på hvordan andre mann skal sitte og hva han skal holde seg i på lett mc. Noen sier man skal holde i tanken, er det sant ? Kom gjerne med tips Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hold i jakka til føreren, bak seg, eller ikke holde seg fast i det hele tatt. Skal litt til å falle av uansett. Å holde i tanken har jeg i hvert fall aldri hørt om noen som har gjort. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Det vil variere litt, men det er ikke sikkert baksetepassasjeren trenger å holde seg fast i noe som helst. Man forankrer seg gjerne i føreren og sykkelen med beina. Noen liker å holde rundt føreren eller støtte seg på bagasjebrettet, men det er sjelden strengt tatt nødvendig. Det viktigste når man sitter bakpå er å følge nedlegget til sykkelen. Blir man redd og setter seg opp fordi man synes det lener for mye i en sving, skaper man en farlig situasjon. Endret 12. juni 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
Mr.Patro Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 sånn helt etter boka, skal passasjer ha hendene liggende på lårene. Men hvis jeg skal sitte på noen, liker jeg å holde i håndtaket bakerst på sykkelen. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Klemme litt fast med låra og holde henda på hofta til han som kjører. Og i høyresvinger ser han over høyre skulder, venstresvinger over venstre skulder. Og som jeg sier: vil du jeg skal kjøre fortere så må du bare hamre meg på ryggen... Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 varierer også fra sykkel til sykkel, er det håndtak bak så holder jeg i de, er det sykkel med ryggstøtte bak holder jeg meg sjeldent. om det ikke er noe å holde i holder jeg i personen foran. gjør det du selv ønsker bare du føler deg trygg! Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Som de beskriver over så finnes det flere muligheter, tanken er ikke spesielt egnet, prøv å se for deg hvordan en passasjer skal rekke frem til tanken mens du kjører. Det viktigste er å "klype seg fast" med bena og å følge sjåførens bevegelser. Spesielt inn mot svinger og ved akselerasjon/bremsing. Hold i jakka/hofta på sjåføren Hold i Baggasjebrett/håndtak ved setet Ha henda på lårene Uansett er det viktig å holde litt avstand til sjåføren, slik at man har litt å gå på hvis det blir en kraftig nedbremsing eller lignende. Minimum bør det være 10-15cm (ca en knyttet neve) Lenke til kommentar
Runar-Mathias Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 man kan få kjøpt hånd tak som fører har på magen. jeg personlig holder i tanken ved bremsing Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hvis du mener dette du spør om, ikke kjør sykkel du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå