pgdx Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Tror du alle hadde orket å lage sin egen mat, tror du ikke tyver hadde eksistert? Hva skulle tyver ha stjelt hvis ingen eide noe? Angående det Zaphod sa så kan du vel ikke blande inn et kapitalistisk samfunn når du skal komme med eksempler for hvorfor kommunisme ikke ville virket... Lenke til kommentar
The President Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Er imot.... hvis folk vil drepe seg selv pga smerter så får man ikke stoppet dem, men klarer de ikke så er det feil å be noen om å drepe... JEG ville iallefall ikke gjort det (drept altså)..... men for all del, får gjøre som de vil! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Men man kan gjøre det enklere for de skadelidene å ta sitt eget liv. Ingen vits i å bruke haugevis av kroner på å betale for å holde liv i en som selv ikke øsnker det!! Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Men man kan gjøre det enklere for de skadelidene å ta sitt eget liv. Ingen vits i å bruke haugevis av kroner på å betale for å holde liv i en som selv ikke øsnker det!! Kan du vennligst forklare HVORDAN penger kommer inn i dette spørsmålet? VIss du er FOR fordi at samfunnet kan spare penger så er du seriøst mere på trynet enn hva jeg tidligere har trodd Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ikke bare derfor, men samfunnet sparer jo penger på å slippe å holde liv i en gammel dame som SELV ØNSKER å dø. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 Ikke bare derfor, men samfunnet sparer jo penger på å slippe å holde liv i en gammel dame som SELV ØNSKER å dø. Bombe at du, på nytt, skulle trekke penger inn i dette.... Når skal du forstå at når det gjelder menneskeliv så spiller ikke penger noen rolle. For meg ihvertfall. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ikke bare derfor, men samfunnet sparer jo penger på å slippe å holde liv i en gammel dame som SELV ØNSKER å dø. Bombe at du, på nytt, skulle trekke penger inn i dette.... Når skal du forstå at når det gjelder menneskeliv så spiller ikke penger noen rolle. For meg ihvertfall. Han har faktisk et poeng... Så lenge det ikke er noe håp for helbredelse og personen selv har et sterkt ønske om å dø, synes jeg det er borti natta og "tvinge" han/hun til å leve + bruke masse penger/ressurser som andre som trenger det kunne fått. Det er jo milelange ventelister... [edit: skriveleif] Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Kan ikke si meg annet enn enig over... Om personen er så sliten i kroppen og ønsket om å dø er der så ser jeg ingen grunn til å la andre personer bestemme over den som lider. Denne diskusjonene kan gå i det uendlige... Men se det heller på et annet syn, set deg selv i den situasjonen der du selv er personen med den skrøplige kroppen at du ikke kommer ut av senga engang, folk må bære deg ut, tørke deg i rompa, mate deg og alt... Blir bare liggende i sengen og ser på en tv som er for langt ifra at øynene ikke klarer å registrere det som er der... Du ønsker å dø, men staten sier nei... Selv så ville jeg aldri vært i den situasjonen, vil jeg dø så skal jeg dø... Så enkelt skal det være. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Eg er for dødshjelp i spesielle tilfeller. Ikke sånn liksom eg er lei livet bare fordi men f.eks folk som er så syke at de bare ligger der og venter på at de skal dø. Tenk om du en dag kommer i en ulykke og blir blind, døv, stum, og små hjerneskadet og invalid. Ka i helsiken vil man leve for da. *grøsse* over tanken. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 jau, jeg tviler på at samfunnet hadde blitt så mye bedre med "suicide booths" på hvert gatehjørne men, jeg mener, det grenser jo på sadistisk og grusom straff å holde liv i en person som er i konstant smerte... urk, den siste posten din fikk meg til å tenke på "One" videoen til Metallica...jeg grøsser enda... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 den til snowdog rett over? Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 urk, den siste posten din fikk meg til å tenke på "One" videoen til Metallica...jeg grøsser enda... Sangen er ekstremt trist. Videoen lar deg sitte igjen med en skremt følelse av at det kunne vært deg. Jeg også mener at det er galt å holde liv i noen som er i så dårlig form at de bare så vidt kan holde seg i live. Men skjønner også at folk kan være i mot. Det er heller ikke lett for familien som får høre at oldefar vil dø. Lenke til kommentar
Choo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg er for aktiv dødshjelp til en viss grad. Om personen det gjelder er helt klar i hodet og kan ytre sine menginger i en sammenheng og ev. ektefelle/familie er enige så kan det gå greit om de finner en lege som gjør det FRIVILLIG. Man må innse at å ligge å stirre i take halveis nedopa men alikevell med smerter som ikke kan bli gjort noe med ikke er noe særlig. mvh André. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Jeg må få gjenta at jeg mener at aktiv dødsstraff er en slags utopisk tankegang. Det er ikke mulig å tette alle smutthull som kan dukke opp. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg er helt klart for aktiv dødshjelp siden INGEN andre enn personen selv kan/bør bestemme over sitt liv. Hvis en syk eller skada person som er "med" ikke ønsker å leve lenger så synes jeg det er en menneskerett å få hjelp til å dø siden han/hun ikke kan klare det selv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Jeg er selvsagt enig, men det blir vanskelig å gjennomføre det, men du kan jo sette opp et forslag om hvordan du ville la det blitt gjennomført. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 For aktiv dødshjelp, folk burde ha rett til å selv bestemme når de vil reise fra denne verdenen. Om de av en eller annen grunn ikke ikke kan utføre dette, men bare ville det synes jeg vi burde gi de en mulighet.. Altså ikke et lite kontor der folk kan komme å si, jeg vil død, så setter legen sprøyta.. tenk deg mandag/søndag da alle fjortisene kommer å Ååå jeg vil død, rota med deeeen stygge fyren i helgen, og huff kjærsten min rota med huuu feite dama, jeg vil død.. nei.. litt mere seriøse greier.. Selv om ejg tror det blir vanskelig å få til i praksis. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 (endret) ...jeg vil død.. nei.. litt mere seriøse greier.. Selv om ejg tror det blir vanskelig å få til i praksis. Som sagt... Tilnærmet lik umulig. Endret 14. november 2003 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå