Gå til innhold

Aktiv dødshjelp - For eller mot?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elektrisk stol eller sprøyte bør tilbys de gamle som ønsker og dø. I en stol kan de SELV trykke på knappen, dermed har de tatt sitt liv SELV, men uativ hjelp(eller hva vi skal kalle det)

Hvordan kan folk som faktktisk er på nippet til å dø klare å sitte i ein stol og trykke på kanppen selv?

Og visst alternativet er å dø stroppet fast til ein stol mens hele familen ser på, hadde eg heller vurdert sprøyte.

Lenke til kommentar
Elektrisk stol eller sprøyte bør tilbys de gamle som ønsker og dø. I en stol kan de SELV trykke på knappen, dermed har de tatt sitt liv SELV, men uativ hjelp(eller hva vi skal kalle det)

Hvordan kan folk som faktktisk er på nippet til å dø klare å sitte i ein stol og trykke på kanppen selv?

Og visst alternativet er å dø stroppet fast til ein stol mens hele familen ser på, hadde eg heller vurdert sprøyte.

Gjør man det frivilleg er det jo ikke nødvnedig å bruke stropper for å sette mennesket på plass i s tolen.

Lenke til kommentar

Gjør man det frivilleg er det jo ikke nødvnedig å bruke stropper for å sette mennesket på plass i s tolen.

åååh, er det elektrisk stol så blir nok det nødvendig!

Lenke til kommentar
Det er ikke sikkert. Man dør ikke momentant i elektrisk stol. Det blir ofte ett sørens søl med slev, blod, bæsj, urin og hjernemasse. Og back in the days måtte de ofte starte opp igjen stolen etter at de var ferdig, for personen var ikke død.

Når personen er dødende, dør han/hun nokså fort vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Ja, vi skal slutte med handel i seg selv. Alle må heretter dyreke sin egen mat og holde sine egne dyr!
Hadde ikke vært meg imot.

Da hadde jeg fått meg noen naboer, venner og familie til å dyrke noe mens jeg dyrket noe. Alle delte på ressursene, og alle delte på maten.

Eller... Kanskje jeg skal la noen få lov til å dyrke hos meg? Med penger de ikke har? På mitt land. Som jeg eier. Fordi at jeg kan jo eie jordstykker.

Eller... La heller folk få lov til å kjøpe den maten som en gang vokste i deres hager.

Lenke til kommentar
Det bør selvfølgelig opprettes et etisk utvalg som kan avgjøre sakene

i alle tilfeller. Og der kan de legene ikke sitte som har et forhold til

de aktuelle pasienter.

Blir for dumt. Samme som abortnemda i sin tid. Andre mennesker skal bestemme hva som er best for deg. Vil en person ta sitt eget liv får den personen gjøre det selv. Ikke bringe inn en annen person til å legge frem dødsdosen.

Men det er nok den løsningen som er best om staten lovligjør "rett til selvmord" for å best kontrollere at "aktive drap" blir gjennomført.

De fleste som ønsker aktiv døshjelp har vel vanskeligheter med å ta selvmord??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...