neXon Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har problem med og fjerne eit program som heter "Gator" (sann reklame dritt) Har installert ad-aware 6.0 og har siste oppdateringer på den, jeg finner mange treff med og scanne maskinen, og fjerning går fint...men etter noen få dager er maskinen fult infisert med gator igjen. Noen ide til hva jeg skal gjøre for å fjerne det forgodt? alle maskiner jeg har installert ad-aware på finner dette "gator" hva gjør det? lagrer info om hva jeg surfer på? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Spyboot tar livet av Gator, søk i google. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Finn ut hvor filene til progget ligger, start opp i sikkermodus, slett filene nå. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har problem med og fjerne eit program som heter "Gator" (sann reklame dritt) Har installert ad-aware 6.0 og har siste oppdateringer på den, jeg finner mange treff med og scanne maskinen, og fjerning går fint...men etter noen få dager er maskinen fult infisert med gator igjen. Noen ide til hva jeg skal gjøre for å fjerne det forgodt? alle maskiner jeg har installert ad-aware på finner dette "gator" hva gjør det? lagrer info om hva jeg surfer på? gator kjører vel masse småprogram som logger ka du surfer på osv. tror jeg, det gjør også at du får opp styyyygge popup selv om du ikke surfer... liksom la maskinen stå en stund så har du masse popup, de som står bak gator tjener jo selvfølgelig på dei personane som trykker på bannerne. Gator ligger ofte i p2p program som kazaa/overnet/winmx?/shareaza osv gator ligger også i divx.com sine decoderprogram (det man betaler for hvis man vil ha full versjon,er at slik drit forsvinner) hvis du har en Ad-aware som er registrert så får du bruke ad-watch også? hvis du lar det programmet (ad-watch) ligge å kjøre så tar det alt som prøver seg... Grunnen til at du mest trolig får tilbake Gator etter ett par dager er nok for ett av dissa programma dine har gator inni seg... som sprer seg når programmet blir brukt... Gator er noe skikkelig hestskit å bli kvitt, de som står bak det programmet skulle fått ett nakkeskudd! Lenke til kommentar
kain Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Helt enig nakkeskudd er tingen kom igjen vi lynsjer de Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Spyboot tar livet av Gator, søk i google. det tar livet av gator ja, for en stund.. på samme måte som ad-aware... det fjerner det like etter du har scannet... 2 dager senere... ThaTha! eneste måte er vel å fjerne program som inneholder gator (er som oftest de kjekkeste programmene, spesielt hvis er snakk om p2p) eller kjøpe dem originalt slik at gator forsvinner... for så å scanne maskina med ad-aware og fjerne det. da vil det ikke komme tilbake for det er ikke i noe program lenger... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ble kvitt Gator for godt da jeg manuelt slettet det fra registeret. Funket i hvert fall for meg, og godt var det, utrolig plagsomt. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Prøvd dette? http://www.pchell.com/support/gator.shtml Lenke til kommentar
neXon Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 hvordan fjernet du det fra regedit? jeg søkt og kom fram til at det ligger i C:ProgramfilerFellesfilerGMT der var en "Uninstall" fil. Men den viser bare vei til "legg til/fjern programmer" men der ligger ikke noe som heter "gater". Kan jeg bare slette hele mappen? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Du må inn i registeret, jeg tok veien Run > Regedit > Hkey Local Machine > Software > og så alt som har med Gator > delete Muligens jeg fant det et annet sted i registeret også, husker ikke helt i farten... Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 bruk heller søke funnksjonen i regedit til å finne alle filer og nøkler med "gator" i seg -> F3 - søk "gator" pass på å eksportere registerfilen først!!! før du gjør noen endringer. pass også på at du kun sletter gator nøkler fra registeret... deretter sletter du gator-filene så...hvordan fikk du tak i gator? de fleste her nevner p2p-programmer, men reklame-pop-ups, samt enkelte web-sider, har en kjekk "ok"-knapp som man må trykke på for å komme videre, og så spretter det gjerne opp en advarsel i fra iexplorer, noe å la "er du sikker på at du vil stole på gator company?" yes?/NO!!!! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 så...hvordan fikk du tak i gator? de fleste her nevner p2p-programmer, men reklame-pop-ups, samt enkelte web-sider, har en kjekk "ok"-knapp som man må trykke på for å komme videre, og så spretter det gjerne opp en advarsel i fra iexplorer, noe å la "er du sikker på at du vil stole på gator company?" yes?/NO!!!! Litt offtopic, men er det noen grunn til at du bare kan velge "always trust content from .....", og ikke det motsatte (never trust..)i iexplore? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå