Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke??(MED EN STANDARD VIFTE)

ZyraX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde giddet å lest EN overklokkingsguide så hadde du sett at de sier at man må PRØVE SEG FRAM... så han ga deg faktisk et godt råd. Det er bare å øke buss/multiplier med litt og boote inn i windows og gjerne kjøre en benchmark til det ikke funker lenger... klokk deretter litt ned helt til maskinen blir stabil igjen.

Lenke til kommentar
Min multplikator står på 13,5.jeg har xp3000 den er klokket til 2.25ghz.

Temp på cpu er 50 grader.Kan jeg klokke den noe mere??

Kan tenke meg at du ikkje har leita så lenge etter lignende tråder på forumet.

For hadde du gjort det så du sikkert sett at det hadde vore greit å opplyst om systemet ditt, meir enn at du har en amd xp3000.

Og hva mener du med topicen?

Re: Hvor mye kan jeg klokke??(MED EN STANDARD VIFTE)

Hva mener du med standard vifte?

Lenke til kommentar

Fikk klokket cpu en del mere,satt multipler på 14 og vcore på 1725.

Fungerte greit det intil jeg skulle ta en 3dmark test.Den tok de to første testene med bilen så slo programmet seg av.Noen som vet hva som kan vere problemet skjermkortet er ikke klokket.

Lenke til kommentar

Som sagt må du prøve deg frem her.. det som er viktig når man har vanlig luftkjøling er å passe på temperaturene. Du sier at du har 50c .. er dette load eller idle?

Om det er idle så burde du begynne å ta det rolig, for da kan tempen fort nærme seg 60c .. og man burde helst holde seg under det. Er det 50c du har ved load så har du litt til å gå på..

BTW: Velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar

Tkker for det,nå har jeg kjort 3dmark en runde og har 58 grader på cpu.

Men jeg har jo det asus hovedkortet som skal slå av pcen før det blir noen skade på cpu.er det sant??

fikk bare 16900 3dmark og cpu yter akkuratt nå 2,25ghz,er ikke så veldig fornøyd med det,forslag til å forbedre ytelse??

Lenke til kommentar
Tkker for det,nå har jeg kjort 3dmark en runde og har 58 grader på cpu.

Men jeg har jo det asus hovedkortet som skal slå av pcen før det blir noen skade på cpu.er det sant??

fikk bare 16900 3dmark og cpu yter akkuratt nå 2,25ghz,er ikke så veldig fornøyd med det,forslag til å forbedre ytelse??

Skjermkortet har ingen innvirkning på en test som tester 3d-ytelse, derfor er det ikke noe problem at du ikke er i nærheten av å nevne hva slags skjermkort du har.

Lenke til kommentar
vet hvordan jeg klokker et grafikkort,er ikke helt sløv,men det vil ikke klokkes på langt nær så mye som tester jeg har lest om på nettet.

Javel. Uansett så forstår jeg ikke hva problemet ditt er, 16000 i 3dMark sier at systemet er mer enn godt nok til å kjøre alle dagens spill. 3Dmark er en indikasjon, ikke en regel.

Lenke til kommentar

Ok skjønner,men jeg vil bare ha best mulig ytelse for pengene det forstår du vel?. det her var egentlig problemet.

Fikk klokket cpu en del mere,satt multipler på 14 og vcore på 1725.

Fungerte greit det intil jeg skulle ta en 3dmark test.Den tok de to første testene med bilen så slo programmet seg av.Noen som vet hva som kan vere problemet skjermkortet er ikke klokket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...