Ivarmodo Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har Lumix-en tatt kvelden? Får bare meldingen: "Sluk for kameraet, og tænd det igjen" Har prøvd annet batteri, annen bildebrikke, annet objektiv. Ingeting synes å hjelpe. Ingen funksjon annet enn å slå av og slå på som går an. Ingen bildevisning. Hva kan være årsaken? Lenke til kommentar
Ivarmodo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Har Lumix-en tatt kvelden? Får bare meldingen: "Sluk for kameraet, og tænd det igjen" Har prøvd annet batteri, annen bildebrikke, annet objektiv. Ingeting synes å hjelpe. Ingen funksjon annet enn å slå av og slå på som går an. Ingen bildevisning. Hva kan være årsaken? Plutselig virker kameraet igjen etter flere timer med prøving med av og på, håper det varer! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Kjenner ikke til kameraet meg generelt så kan det hjelpe og resette kameraet til fabrikkinnstillingene eller la kameraet stå uten batteri over natten, bare husk og ta ut backupbatteriet hvis det finnes et sådan. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg ville også sett over kontaktpunktene mellom kamera og objektiv. Det kan være at det er noe som ligger der som har skapt problemet! Hvis det skjer igjen så gå innom en fotobutikk for en sjekk Lenke til kommentar
Ivarmodo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Kjenner ikke til kameraet meg generelt så kan det hjelpe og resette kameraet til fabrikkinnstillingene eller la kameraet stå uten batteri over natten, bare husk og ta ut backupbatteriet hvis det finnes et sådan. Finner ikke noe naturlig sted hvor backupbatteriet kan være, men mulig at det er et sted, skal sjekke det om dette inntreffer igjen. Lenke til kommentar
Ivarmodo Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Jeg ville også sett over kontaktpunktene mellom kamera og objektiv. Det kan være at det er noe som ligger der som har skapt problemet! Hvis det skjer igjen så gå innom en fotobutikk for en sjekk Rart at det skulle være noen feil der, når jeg skifter objektiv flere ganger. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville også sett over kontaktpunktene mellom kamera og objektiv. Det kan være at det er noe som ligger der som har skapt problemet! Hvis det skjer igjen så gå innom en fotobutikk for en sjekk Rart at det skulle være noen feil der, når jeg skifter objektiv flere ganger. Ikke egentlig. Om det ligger noe på kontaktpunktene på kamerahuset så kan det forklare problemet ditt Lenke til kommentar
Ivarmodo Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg ville også sett over kontaktpunktene mellom kamera og objektiv. Det kan være at det er noe som ligger der som har skapt problemet! Hvis det skjer igjen så gå innom en fotobutikk for en sjekk Rart at det skulle være noen feil der, når jeg skifter objektiv flere ganger. Ikke egentlig. Om det ligger noe på kontaktpunktene på kamerahuset så kan det forklare problemet ditt Takker så mye for responsen, hyggelig Det virker i dag også, men skal sjekke dette om problemet oppstår igjen. Men dette med backup.batteri, det MÅ jo være et sted, dato og klokke er jo rett selv om batteriet er tatt ut en stund. Men på manualen er det ingenting om noe sånt batteri. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Takker så mye for responsen, hyggelig Det virker i dag også, men skal sjekke dette om problemet oppstår igjen. Men dette med backup.batteri, det MÅ jo være et sted, dato og klokke er jo rett selv om batteriet er tatt ut en stund. Men på manualen er det ingenting om noe sånt batteri.Det er ikke mange kameraer som har reserve-batteri lenger. Istedet har de en innebygget kondensator som fungerer som "reserve-batteri". Disse holder liv i klokka i alt fra et par uker til noen måneder. Jeg vil tro at GF1 er slik. Lenke til kommentar
Ivarmodo Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Takker så mye for responsen, hyggelig Det virker i dag også, men skal sjekke dette om problemet oppstår igjen. Men dette med backup.batteri, det MÅ jo være et sted, dato og klokke er jo rett selv om batteriet er tatt ut en stund. Men på manualen er det ingenting om noe sånt batteri.Det er ikke mange kameraer som har reserve-batteri lenger. Istedet har de en innebygget kondensator som fungerer som "reserve-batteri". Disse holder liv i klokka i alt fra et par uker til noen måneder. Jeg vil tro at GF1 er slik. Takk for den informasjonen! Nyttig å vite. Regner med at problemet var kontaktpunktene, og etter at jeg skiftet et objektiv i morges, oppsto feilmeldingen en gang til. Men bare en gang. Tok da ut objektivet, holdt kameraet opp-ned mens jeg pusset forsiktig over kontaktpunktene med et 400 papir. Alternativt kunne jeg kanskje ha brukt kontaktspray på en pinne. Lenke til kommentar
ivatyr Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Samme feil har oppstått på GF1: "Sluk for kameraet, og tend det igjen" . Prøvd rensing og pussing av kontaktene, 3-4 forskjellige objektiv, t.o.m. et Olympus M Zuiko 45 mm 1.8. Samme feilmelding. Alle objektivene virker på Lumix GX7 kamerahus. Kameraet har virket i sommer de gangene jeg har brukt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå