Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Er du verkeleg så naiv at du trur at alt djevelens verk er openberra for heile verda? Står det ikkje skrive: "Desse er falske apostlar, trulause arbeidarar, som gjev seg ut for å vera Kristi apostlar. Og det er ikkje å undrast på; for Satan sjølv skaper seg om til ein ljosengel. Og då er det ikkje merkeleg at tenarane hans skaper seg om til tenarar for rettferda." (2.Kor 11,13-15a).

 

Woooh !

 

Den beskrivelsen kan like gjerne passe som hånd i handske på den som selv førte den i pennen. Logisk forklart: Altså kun en annen vri på maktverktøyet. På linje med å kalle andre for antikrist !

 

Får du lyst å brenne meg i helvetet ditt snart? :green:

 

Til Awerwolf:

Når selve læren innebærer troen på Helvete for alle de billioner som ikke tror, eksplisitt uttrykt i mangfoldige Bibelsteder, var det vel JEG som hadde gått vekk fra roten til læren om jeg "latet" som Jesu Helvete ikke eksisterer?

 

"egne individuelle vrangforestillinger."

Det er ikke snakk om vrangforestiller, det er om Bibelen, at den skal taes på sitt ord. Hadde Gud ellers som hensikt å forvirre menneskene? NEI, men Bibelen krever studie. Det er mange aspekter ved den. En lang historie. Utvikling og historikk. Og den krever at du nettopp gir slipp på de verdslige forstillingene. Det DU opplever som rett og galt? Hva kan et menneske vite om Guds tanker. Man må oppgi sin tvil og ikke stole på indre "liberal"-verdier som det ikke finnes grunnlag for i Bibelen. Gud jobber på mystisk vis. Mye kan være vanskelig å forstå. Vi må likevel huske at Gud først og fremst er en virksom Gud, ikke nødvendigvis begreper som god og ond. Han inbefatter alle sider. Derfor kan det være vanskelige å skjønne Bibelsitater som dette, der Gud truer israelittene med at de skal måtte spise sine barn om de ikke lyder.

Jeremias 19:9

 

Dette eller noe i samme gate, går omtrent samtlige kristne å messer om. Og hvorfor skulle guden bli mer virkelig og vise seg å være virksom av at noen påstår dette?

 

Vi er alle Guds barn, men ikke på lik linje som Jesus. Han var den enborne, og den eneste som sto imot alle fristelser. Uten hans blod hadde vi vært fortapt, og fremdele4s må vi ta imot ham og følge den smale sti. Det finnes en vei, gjennom Jesus, at vi er Guds skapelser gjør ikke at vi kan frelse oss selv. Veien opp går ved bekjennelsen av ham, for dere andre er det ikke for sent enda. Men du må velge. Konsekvense av å ikke følge den smale sti er ikke mulig å snu.

Matteus 25:

41 [/size]Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler![/size]

 

Forøvrig til deg Abigor:

Vi har alle syndet. Har du noen gang løyet? Tatt noe som ikke var ditt? Kjent misunnelse for noe hos naboen i ditt hjerte? Hva med lyst? Jeg tror du har snakket over deg.

At vi skal gjøre undere slik som Jesus er slett ingen friordre for heksekunst og slikt som vi ser så utbredt, spesielt, skammelig nok i skandinavia og ikke minst Norge. Dette "nyalder"-hedenske sammensuriumet av primitiv folketro og endog åndemaning er del av opprøret mot Jesus, ikke det han selv refererer til.

Jesus snakker om hvilke evner vil bli gitt de standhaftige ETTER hans eget komme i himmelen. (Johannes Åpenbaring), Ikke at vi her i fri dressur skal sitte å leke oss med å kjøpe tjenester av personer som åpenbart er i kontakt med djevelske åndeskapninger.

At du gidder mere ..

Visste du at det er forbudt i Norge ved lov - altså, det å love andre evig liv og slike ting? Svovelpredikeringen stoppet opp av fornuftige årsaker, slik at man ble kvitt den gamle skremselspropagandaen, som av og til rammer de litt for sarte sjeler.

 

 

Jeg synes LiamH sitt innlegg er så bra, at å gi +1 ikke er tilstrekkelig. Samme bølgelengde som meg det der.

 

 

Bibelen er ingen fasit eller "Guds ord" på papir. Den er et produkt av menneskelig redigering og forteller-kunst av ulik kvalitet, inkludert alle de feil og mangler det måtte innebære. Den er satt sammen av rykter, myter, videre-fortellinger, klipp og lim, plagiering fra eldre religioner, velg og vrak osv. Alt dette er historiske fakta.

Veldig bra plassert og godt sagt. :)

 

 

Igjen, bør sees (anbefales):

 

Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Woooh !

 

Den beskrivelsen kan like gjerne passe som hånd i handske på den som selv førte den i pennen. Logisk forklart: Altså kun en annen vri på maktverktøyet. På linje med å kalle andre for antikrist !

 

Får du lyst å brenne meg i helvetet ditt snart? :green:

 

Det står mange stader i Bibelen om korleis vi kan skjelne mellom rett lære og vranglære.

 

Joh 10,4f: "Og når han har fått ut alle sine, går han føre dei, og sauene fylgjer han, for dei kjenner målet hans. Men ein framand vil dei ikkje fylgja, dei rømer frå han; for dei kjenner ikkje målet til den framande.»"

 

Matt 7,15-19: "Ta dykk i vare for dei falske profetane! Dei kjem til dykk i saueham, men innvendig er dei grådige ulvar. På fruktene skal de kjenna dei. Kan ein hausta druer av klunger eller fiken av tistlar? Eit godt tre ber god frukt, eit ringt tre ber ring frukt. Eit godt tre kan ikkje bera ring frukt, og eit ringt tre kan ikkje bera god frukt. Kvart tre som ikkje ber god frukt, vert hogge ned og kasta på elden.

 

Korleis kan vi så kjenne den gode hyrding på målet? For å vite om ein mynt er falsk, er det uråd å søke kjennskap til alle falske myntar. Nei, ein må lære den ekte mynten å kjenne, og deretter samanlikne denne med dei andre myntane. Gjennom å bruke tid på Jesus i bibel og bøn, lærer vi han å kjenne slik at vi kan skilje mellom det som er sant og usant, falskt og ekte.

Lenke til kommentar

 

Som kristen selv er jeg uenig i JBR (TS) sine meninger her. Djevelen ser du eksisterer utifra kristen tro på alt det onde som skjer, så nei djevelen skjuler seg ikke. Men for dere som ikke tror på verken Gud eller djevel så virker nok det litt sært.

2. Det finnes ulike pakter i bibelen. Moselovene var til jødene (israelittene) og ble opphevet ved jesu blod. Igjen virker dette muligens litt rart og eksludere ting i bibelen på en måte.

 

Jeg mener det nye testamentete er et kjærlighets budskap og forteller oss og elske alle. Bare være freshe folk,

elskende og alt utenom dømmende. Uansett om bibelen ikke er sann så har den flere rettningslinjer som er bra for folk flest. :)

 

My two cents fra en litt mer fresh kristen. Noen som lurer på noe så kan de sende en PM eller bare legge igjen en mld her. Vil heller ikke at kristne skal fremstå som syke mennesker eller noen det er noe gale med. Vil at vi skal være vennelige folk, er ikke noe jehovas vitne jeg. :)

 

Er du verkeleg så naiv at du trur at alt djevelens verk er openberra for heile verda? Står det ikkje skrive: "Desse er falske apostlar, trulause arbeidarar, som gjev seg ut for å vera Kristi apostlar. Og det er ikkje å undrast på; for Satan sjølv skaper seg om til ein ljosengel. Og då er det ikkje merkeleg at tenarane hans skaper seg om til tenarar for rettferda." (2.Kor 11,13-15a).

 

Sun Tzu skreiv at "All war is based on deception". Ofte er det der vi føler oss mest trygge for angrep, at vi er mest sårbare. Djevelen eksisterer ikkje berre på svartmetallkonsertar og alternativmesser, han opererer desto meir aktivt i våre eigne kyrkjerom. Hans tenarar er prestar og biskopar, som har latt seg forføre av liberalteologiens verdslege bodskap, og gitt avkall på sanninga i Guds Ord.

 

Desse forkynner erstatningsteologiens løgner, at moselovene er oppheva ved Jesu blod, og at Gud har forkasta sitt paktsfolk jødane til fordel for kyrkjelyden. Desse forkastar Jesu ord i Matt 5,18: "Sanneleg, det seier eg dykk: Før himmel og jord forgår, skal ikkje den minste bokstav eller ein einaste prikk i lova forgå – før alt har hendt." og Pauli ord i Rom 11,1-2a: "No spør eg: Har Gud støytt frå seg folket sitt? Langt ifrå! Eg er sjølv ein israelitt, av Abrahams ætt og Benjamins ættgrein. Gud har ikkje støytt frå seg folket sitt, det folket han hadde vedkjent seg." Dette er ikkje "muligens litt rart" - dette er djevelsk løgn.

 

Kjærleik og inga fordøming er fagre omgrep å slenge rundt seg med, men kva ein legg i desse er veldig ulikt det Bibelen talar om. Rom 8,1 seier at det ikkje er fordøming for dei som er i Kristus Jesus. Liberalteologane les berre den første del av dette verset, men ser vekk frå at dette berre gjeld truande og at alle som ikkje trur alt er under domen. Bibelen talar om kjærleik, dette er riktig. Men kjærleiksbodskapen er at Gud vart menneske og døydde for syndarar, ikkje at Gud er ein tolerant og overberande bestefar, som ser gjennom fingrane med synd.

 

Du skriv "Uansett om Bibelen ikke er sann". Korleis kan ein kalle seg kristen og samstundes insinuere at Gud er ein løgnar? Dersom Bibelen ikkje var sann, hadde det heller ikkje vore noko å tru på. Bibelen er vårt åndelege sverd, korleis kan ein truande sigre i åndskampen utan noko å gå til åtak med? Korleis kan vi overleve dersom vi lèt djevelen avvæpne oss?

 

Vi mennesker forstår kanskje en brøkdel av budskapet. Det er så utrolig mye i den boken. og ja jeg tror gud snakker om en kjærlighet kristne skal vise ovenfor andre mennesker.

 

http://tvitre.org/blogg/?p=76

 

Her er et blogginlegg jeg skrev en tid tilbake om det. :) Beklager om det oppstod misforståelser.

Lenke til kommentar

 

Woooh !

 

Den beskrivelsen kan like gjerne passe som hånd i handske på den som selv førte den i pennen. Logisk forklart: Altså kun en annen vri på maktverktøyet. På linje med å kalle andre for antikrist !

 

Får du lyst å brenne meg i helvetet ditt snart? :green:

 

Det står mange stader i Bibelen om korleis vi kan skjelne mellom rett lære og vranglære.

 

Joh 10,4f: "Og når han har fått ut alle sine, går han føre dei, og sauene fylgjer han, for dei kjenner målet hans. Men ein framand vil dei ikkje fylgja, dei rømer frå han; for dei kjenner ikkje målet til den framande.»"

 

Matt 7,15-19: "Ta dykk i vare for dei falske profetane! Dei kjem til dykk i saueham, men innvendig er dei grådige ulvar. På fruktene skal de kjenna dei. Kan ein hausta druer av klunger eller fiken av tistlar? Eit godt tre ber god frukt, eit ringt tre ber ring frukt. Eit godt tre kan ikkje bera ring frukt, og eit ringt tre kan ikkje bera god frukt. Kvart tre som ikkje ber god frukt, vert hogge ned og kasta på elden.

 

Korleis kan vi så kjenne den gode hyrding på målet? For å vite om ein mynt er falsk, er det uråd å søke kjennskap til alle falske myntar. Nei, ein må lære den ekte mynten å kjenne, og deretter samanlikne denne med dei andre myntane. Gjennom å bruke tid på Jesus i bibel og bøn, lærer vi han å kjenne slik at vi kan skilje mellom det som er sant og usant, falskt og ekte.

 

 

 

Ja, og slik jeg forstår Jesus sitt budskap, så er ditto mye, faktisk ganske så mye av DNT et falskt budskap. DNT er dårlig bygget opp, av desperate maktdesperadoer i kirke og åndelig lederskap (presteskapet).

 

Fortellingen om Ananias og Safira, den er for meg en episk fortelling om dette korrupte vesenet som har skrevet brorparten av DNT, og som har utelukket andre testamenter som ikke passet dem godt nok.

 

Det finnes andre metoder å pleie og forme folk til å ville ønske å gi litt mer til en sak. Enn slikt svovelskremsel. Om saken er god eller dårlig får man selv gjøre seg opp en mening om. Vi snakker om tiende (å gi en tiendedel av sitt utkomme).

 

(Røde tråden: Ååhhh, han falt til bakken død om. Guds straff og det der... Siden også kona, for hun var delaktig. Ingen skal spares.)

 

Peter som ikke en gang var noen apostel (bokstavelig vandre sammen med Jesus, når han lærte bort sine ting), han Peter framstår som en skikkelig Sadist, fra fortellingen om Ananias og Safira.

 

SÅ, svovelskremselet er bakt nøye inn i DNT, det ser vi jo.

 

Stikkord: Pengegriskhet og maktbegjærlighet - jeg snakker ikke om Ananias ønske om å beholde pengene for seg selv. Men om pengegriskheten til kirken og deres lederskap. Prestene er ikke noe bedre.

 

Noe også jesusen lagde et godt eksempel av overfor fariseerne.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus skulle oppfylle loven. Jeremia: «Jeg vil legge min lov i deres indre, og i deres hjerte skal jeg skrive den.»

 

Hvilken lov?

 

Det er jo matteus som sier at Jesus skal oppfylle loven

 

 

Matt.5.17-18: Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene!
Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle.
18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår,
skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.

 

Ef.2.14-15: For han er vår fred, han som gjorde de to til ett
og rev ned den muren som skilte, fiendskapet.
Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter.
Slik stiftet han fred da han av de to skapte ett nytt menneske i seg.

 

Interessant : Han av de to skapte et nytt menneske i seg :) Gjorde de to til ett :)

 

Ja nemlig fordi ved synden ble vi adskilt og sinnet spaltet- Ying yang var helt fullkommen hos jesus og Maria! Og når man blir fullkommen blir vi fred :)

 

Satan splitter. Gud forener:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til Awerwolf:

Når selve læren innebærer troen på Helvete for alle de billioner som ikke tror, eksplisitt uttrykt i mangfoldige Bibelsteder, var det vel JEG som hadde gått vekk fra roten til læren om jeg "latet" som Jesu Helvete ikke eksisterer?

 

"egne individuelle vrangforestillinger."

Det er ikke snakk om vrangforestiller, det er om Bibelen, at den skal taes på sitt ord. Hadde Gud ellers som hensikt å forvirre menneskene? NEI, men Bibelen krever studie. Det er mange aspekter ved den. En lang historie. Utvikling og historikk. Og den krever at du nettopp gir slipp på de verdslige forstillingene. Det DU opplever som rett og galt? Hva kan et menneske vite om Guds tanker. Man må oppgi sin tvil og ikke stole på indre "liberal"-verdier som det ikke finnes grunnlag for i Bibelen. Gud jobber på mystisk vis. Mye kan være vanskelig å forstå. Vi må likevel huske at Gud først og fremst er en virksom Gud, ikke nødvendigvis begreper som god og ond. Han inbefatter alle sider. Derfor kan det være vanskelige å skjønne Bibelsitater som dette, der Gud truer israelittene med at de skal måtte spise sine barn om de ikke lyder.

 

Du feiler gang på gang, og jeg tror ikke du engang forstår rekkevidden av det du skriver. Du mener (og som jeg er enig i) at det kreves masse personlig studier og kontemplasjon for å fatte hva som ligger bak ordene, altså hva som er "Gud" "Frelse" "Paradis" "Nirvana" osv - men du i motsetning til de andre troende jeg både lytter og lærer av, flommer over av personlig tanker og sterke meninger og at disse i sum, betyr at DU og Du alene har skjønt "alt", og at alle "vi" andre ikke har peiling - forstår du ikke at det er helt vanlige vrangforestillinger, og som man finner igjen hos troende i alle religioner? Og den siste uthevingen som sier at man IKKE skal stole på de "indre verdiene" er jo bare enda en indikasjon på at du bruker hodet mer enn du bruker hjertet. Du er rett og slett ikke en troende, men du er kanskje en troende som tror at han tror

 

Nei, slutt heller å bruke så store ord - hadde du virkelig funnet "svaret" så hadde du nesten ikke hatt ett eneste ord å si

 

Og dette er mine meninger :)

 

Jeg legger ved noen ord fra en kjent kristen som snakker ett språk jeg også kan forstå, og mulig at du skjønner bedre hva jeg også mener

 

 

Mother Theresa was once asked about her prayer life.

The interviewer asked, “When you pray, what do you say to God?”

Mother Teresa replied, “I don’t talk, I simply listen.”

Believing he understood what she had just said, the interviewer next asked, “Ah, then what is it that God says to you when you pray?”

Mother Teresa replied, “He also doesn’t talk. He also simply listens.”

There was a long silence, with the interviewer seeming a bit confused and not knowing what to ask next.

Finally Mother Teresa breaks the silence by saying, “If you can’t understand the meaning of what I’ve just said, I’m sorry but there’s no way I can explain it any better.”

Lenke til kommentar

Men Jesus ropte ut: «Den som tror på meg, tror ikke på meg, men på ham som har sendt meg. 45 Og den som ser meg, ser ham som har sendt meg. 46 Som lys er jeg kommet til verden, for at ingen som tror på meg, skal bli i mørket. 47 Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. 49 For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. 50 Og jeg vet at hans befaling er evig liv. Det jeg sier, det sier jeg slik Far har sagt meg det.»

 

"Ingen har noen gang sett Gud,
men den enbårne, som er Gud,
og som er i Fars favn,
han har vist oss hvem han er.
"

 

 

Dette oppdraget gav han til apostlene sine. Sannelig, jeg sier dere: Alt dere binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og alt dere løser på jorden, skal være løst i himmelen, sa Jesus til dem.

 

Før Paulus var det en kvinnelig Apostel Ved navn Junia :) Men sååååååå......At Junia var kvinne, har sjelden blitt bestridt blant forskere og teologer. Den første fremstillingen av Junia som mann, ved den mannlige navnformen Junias, kommer fra Aegidius av Roma (ca 1243-1316), og da uten noen forklaring. Det finnes forskere som betrakter dette som et utslag av ortodoksiens fordommer mot kvinnelige predikanter og lærere.

 

 

Romerbrevet 16: 7, "Hvor stor er den hengivenhet av denne kvinnen at hun skal regnes verdig betegnelsen av apostelen!"

 

 

Paulus’ brev til romerne

Jeg anbefaler vår søster Føbe for dere, hun er en diakon fra menigheten i Kenkreæ. 2 Ta imot henne i Herren slik det sømmer seg for de hellige. Gi henne den hjelp hun måtte trenge av dere, for hun har selv tatt seg av mange, også meg. 3 Hils Priska og Akvilas, mine medarbeidere i Kristus Jesus. 4 De satte livet på spill for min skyld, noe ikke bare jeg, men alle hedningkristne menigheter takker dem for. 5 Hils også menigheten som samles i huset deres. Hils min kjære Epainetos, han som er en første frukt for Kristus i Asia. 6 Hils Maria som har arbeidet så mye for dere. 7 Hils Andronikos og Junia, mine landsmenn, som har sittet i fengsel sammen med meg. De har et godt navn blant apostlene og kom til tro på Kristus før meg.

 

Mulig noen tuklet med Guds ord...Når det kommer til kvinnelige prester. Men uansett mann eller kvinne:) GUD ER LEDEREN:) Og den som er ledet av Gud kan være lærere i Kristus. Ja jeg tror jeg fant svaret nå :) Jesus er jo selve menigheten.

 

Føbe: diakon og forstander

 

Hos :"Så dere en sæd som rettferdigheten krever! Få dere en høst etter kjærlighetens bud! Bryt dere nytt land! For nå er tiden til å søkke Herren, til han kommer og lar rettferdighet regne over dere.»

 

Priska var kvinnelig biskop-tilsynsmann/eldste

 

 

Lukas 4,16.17. "Han kom også til Nasaret, hvor han var vokst opp, og på sabbaten gikk han inn i synagogen som han pleide. Da han reiste seg for å lese i Skriften, rakte de ham profeten Jesajas bok."

Endret av Sabell
Dobbelt-post flettet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først må jeg innrømme at jeg har lite å stille opp med i en slik diskusjon som her da jeg er fullt gjennom hedning som ikke kan boka inn og ut etter bare noen gjennomlesinger for mange år siden.

Men det dere diskuterer er interessant.

 

Føler for å skyte inn en liten morsom ting som jeg finner litt pervertert. Kristendommen praktiserer kannibalisme av sin egen gud der de i form av nattverdet faktisk spiser Jesus legeme og drikker blodet hans.

Forøvrig er dette også nok en ting kristendommen har lånt fra tidligere hedenske tradisjoner der gudespising var vanlig, som feks i gresk mytologi der ritualer for guden Dionysus innebar å spise han i form av korn og vin.

 

Jeg er også faktisk enig med trådstarter om at innholdet i bibelen ikke bør tolkes hit og dit slik det har blitt i moderne tid. Men faktisk bør og skal tas bokstavelig. Det som er skrevet skal aksepteres og deretter kan man velge å ha tiltro til det eller avvise det.

Det som dessverre har skjedd så alt for mange ganger opp gjennom tidene er at det ikke har blitt avvist, ei heller har blitt vist full tiltro men heller har blitt vridd om til å passe egen vinning.

Så vi sitter da igjen med en verdensomspennende relgion(er) som er bygget på krig, mord, overgrep, hykleri og løgn. Som her i Norge strekker seg 1000 år tilbake frem til i dag.

 

Uten å ha inngående kunnskap om temaet så kan det virke for meg som at det er Jødedommen som har kommet best ut av det med tanke på de tre store monoteistiske religionene som har utspring fra den ene guden. Sett bort fra at de har vært offer for både kristne og muslimer opp gjennom årene da selvsagt...

 

Selv har jeg fra en ung alder tatt avstand fra, og avvist alle former for religion og mytologi. Men jeg er opptatt av det historiske perspektivet i den viten om det er med på å forme vår identitet og tilhørighet.

På bakgrunn av dette er jeg (eller har vært) som nordboer spesielt opptatt av opphavet til meg selv som nordmann og jeg fordømmer den blodige innføringen av kristendommen i norden spesielt. Men selvsagt resten av verden også der urbefolkninger og "svake" grupper blir undertrykket og utnyttet den dag i dag.

 

Det at denne bibelen med sin gud og sitt budskap skal ha så mye direkte og indirekte makt over folk er for meg som antiteist noe jeg ser på som skummelt og som bør bekjempes. Ta IKKE i mot jesus sånn helt uten videre, men behold din identitet.

 

Jeg beklager hvis mitt innlegg ikke passer seg i denne delen av forumet da jeg ser at det er i Prekestolen, men skitt la gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du, dette sier seg vel selv? Gud er Jesu far og myndighetene er statsmakten i ethvert land.

Vi er alle Guds barn på lik linje med Jesus. Husk han sa "Dere skal gjøre som meg og mer til".

 

Vi er alle Guds barn, men ikke på lik linje som Jesus. Han var den enborne, og den eneste som sto imot alle fristelser. Uten hans blod hadde vi vært fortapt, og fremdele4s må vi ta imot ham og følge den smale sti. Det finnes en vei, gjennom Jesus, at vi er Guds skapelser gjør ikke at vi kan frelse oss selv. Veien opp går ved bekjennelsen av ham, for dere andre er det ikke for sent enda. Men du må velge. Konsekvense av å ikke følge den smale sti er ikke mulig å snu.

Matteus 25:

41 Da skal han også si til dem ved den venstre side: Gå bort fra mig, I forbannede, i den evige ild, som er beredt djevelen og hans engler!

 

Forøvrig til deg Abigor:

Vi har alle syndet. Har du noen gang løyet? Tatt noe som ikke var ditt? Kjent misunnelse for noe hos naboen i ditt hjerte? Hva med lyst? Jeg tror du har snakket over deg.

At vi skal gjøre undere slik som Jesus er slett ingen friordre for heksekunst og slikt som vi ser så utbredt, spesielt, skammelig nok i skandinavia og ikke minst Norge. Dette "nyalder"-hedenske sammensuriumet av primitiv folketro og endog åndemaning er del av opprøret mot Jesus, ikke det han selv refererer til.

Jesus snakker om hvilke evner vil bli gitt de standhaftige ETTER hans eget komme i himmelen. (Johannes Åpenbaring), Ikke at vi her i fri dressur skal sitte å leke oss med å kjøpe tjenester av personer som åpenbart er i kontakt med djevelske åndeskapninger.

 

Vi er brødre og søstre av Jesus, ikke hans barn. Og Kristus energien/lyset er her for alle som vil ta imot det, ikke for kun de kristne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har hver sin vei i kristus og i troen på Gud. Men Gud er kjærlighet. Hvis ikke så ville han ikke gitt oss Jesus. For Gud ville gi oss evig liv i himmelen. Og med det ta straffen på seg for alle synder som er begått slik at vi kan komme til å tro på Gud og legge av all vår synd og følge Jesus. For uten synd blir vi fri fra den onde som kan være med på å ta makten over oss. Gud vil ikke straffe noen for våre synder, men frelse oss fra dem. I israel feks. Er det få av jøder som tror at Jesus var messias. Og som fortstatt ber om at Messiah skal komme. Men Jesus kom for å sette oss fri fra det gamle. GT og med det bringte in det Nye. NT. Og de som holder fast på GT har derfor ikke tatt i mot jesus som sin frelser. Og er derfor fortsatt i den gamle verden også. Så derfor venter de også fortsatt på Messiah. Og det kan også være at det kommer en annen Messiah også. For jesus skal jo også komme tilbake. Og det kan være nok at man vender om at man ser at han er kommet igjen på den måten...Men det vet vi jo ikke...Før vi er i himmelen kanskje. Men vi må dø som Jesus i kjødet. Og få nytt liv som Jesus. Og hvordan vet vi at vi er døde i kjødet mens vi fortsatt er på jorden feks?

 

Jeg tror feks at da vil dhå fra Gud fortelle oss den sanne veien. Og vi vil gjøre deretter. Så vi ikke faller i synd. Lytter vi da ikke til Dhå er vi fortsatt i den gamle og derfor heller ikke fri fra det onde. Men Gud blir veiviseren gjennom Dhå og vi blir mer lik Jesus. Men vi alle har forkjellige gaver fra Gud som er for å gi hverdandre. Og Jesus var en Guds gave til menneskene. Og jeg tror også at Gud vil vi skal finne tilbake til oss selv og bli hans sine og blir de gavene som han har gitt oss.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Gud elsker å drepe mennesker og gjøre oss til slaver. Gud hater alle mennesker.

 

Jeg har ingen synd å legge av, jeg kan ikke bøye meg for noen som er så svak som bibelens gud.

 

Jeg er uten synd, jeg er fri fra din gud som ønsker å ta makten fra meg.

 

Og jesus har selv sagt at han aldri kan tilgi meg, ikke i dette livet, ikke i neste liv.

Lenke til kommentar

Gud elsker å drepe mennesker og gjøre oss til slaver. Gud hater alle mennesker.

 

Jeg har ingen synd å legge av, jeg kan ikke bøye meg for noen som er så svak som bibelens gud.

 

Jeg er uten synd, jeg er fri fra din gud som ønsker å ta makten fra meg.

 

Og jesus har selv sagt at han aldri kan tilgi meg, ikke i dette livet, ikke i neste liv.

Det er mennesker som gjør oss til slaver. Gud setter oss fri. Fordi en slave kan søke Gud og med det bli fri i sin nærhet til Gud. Og det er mennesker som dreper. Mens Gud gir oss liv. Du trenger ikke binde deg til Jesus for å bli fri :) Ikke engang bibelens Gud. Men bibelen kan være med å lede oss på rett spor...Når man først tror på Gud. Man trenger ikke å synde, men man kan likevel være en del av synden fordi det fortsatt er synd i den gamle verden :) Jeg har gått over til den nye verden :) Men noe må jeg kvitte meg med fortsatt...Og det vil Gud hjelpe meg med:)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som dessverre har skjedd så alt for mange ganger opp gjennom tidene er at det ikke har blitt avvist, ei heller har blitt vist full tiltro men heller har blitt vridd om til å passe egen vinning.

Så vi sitter da igjen med en verdensomspennende relgion(er) som er bygget på krig, mord, overgrep, hykleri og løgn. Som her i Norge strekker seg 1000 år tilbake frem til i dag.

 

Eg trur du har veldig rett her i at hovudårsaka til dei mange umoralske handlingane som er gjort i Guds namn, er at Bibelen ikkje har blitt vist full tiltru. Når du skriv dette, tek du også vekk kritikken mot kristendomen, og overfører den dit den høyrer heime - i hendene til falske kristne som har vridd Ordet til å passe eiga vinning.

 

Det er her vi ser eit så tydeleg skilje mellom islam og kristendom. Der koranen snakkar om fysisk krig og verdserobring, har Bibelen meir fokus på åndeleg krigføring mot djevelen og vonde åndsmakter. Der Muhammed massakrerte jødiske stammer (td Banu Qurayzah), tok Jesus kviven frå Peter i Getsemane og sa at den som grip til sverd skal falle for sverd. Når muslimar idag utviser terror eller går til krig mot vantru, følgjer dei ganske enkelt koranen sine føresegner (td sure 9,5) og Muhammeds eksempel. Det kristne gjer og har gjort i tidlegare tider, må på same vis samanliknast med dei ideal vi finn i Bibelen og Jesu eksempel. Vi vil då sjå at mange av desse har handla stikk i strid med eiga lære.

 

"Samla dykk ikkje skattar på jorda, der mól og makk øyder" (Matt 6,20) sa Jesus, men pavekyrkja bygde seg likevel opp til eit profant maktimperium. "Sel det de eig, og gjev pengane til dei fattige." (Luk 12,33) sa Jesus, men pavekyrkja manipulerte likevel fattige til å betale dyre avlat for å sleppe fri frå skjerselden. "Om nokon slår deg på høgre kinnet, så vend òg det andre til" (Matt 5,39) sa Jesus, men pave Urban gjekk likevel til krig mot dei muslimske heidningane med sverd i den eine handa og Bibelen i den andre. "Men er det nokon som ikkje vil ta imot dykk og ikkje vil høyra på bodskapen dykkar, då skal de gå bort frå det huset eller den byen og rista støvet av føtene." (Matt 10,14) sa Jesus, men spanske kristne torturerte likevel vantru på fælsleg vis under inkvisisjonen og kristne vikingar i vårt land dekapiterte dei som ikkje ville tilbe Kvitekrist.

 

At kristendom av den grunn skal vere bygd på krig, mord, overgrep, hykleri og løgn, er eg difor usamd i, sjølv om kristne har gjort seg skuldig i alle desse syndene. Gal 5,19-23: "Det er klårt kva som kjem frå vår vonde natur: hor, umoral, sedløyse, avgudsdyrking, trolldom, fiendskap, strid, avund, sinne, sjølvhevding, usemje, partistrid, misunning, drikk, svir og meir av det slaget. Som eg før har sagt: Dei som fer med slikt, skal ikkje arva Guds rike. Men Andens frukt er kjærleik, glede, fred, langmod, mildskap, godleik, truskap, spaklynde og sjølvtøyming." Sjølv om kristendommen kom til vårt land med vald og overgrep, kan vi likevel vere takksame for at vi fekk høyre den glade bodskapen, og at vi fekk sunne verdiar å tufte samfunnet på. Som det står i Fedrelandssalmen: "Vårt heimland i mørke lenge låg, og vankunna ljoset gøymde. Men, Gud du i nåde til oss såg, din kjærleik oss ikkje gløymde: Du sende ditt ord til Noregs fjell, og ljos over landet strøymde".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At kristendom av den grunn skal vere bygd på krig, mord, overgrep, hykleri og løgn, er eg difor usamd i, sjølv om kristne har gjort seg skuldig i alle desse syndene.

Jeg skiller mellom bibelen og kristendommen. Bibelen i seg selv er såvidt jeg vet ikke bygd på krig, mord etc. Det er bare er litterært verk som gir kristne noe å tro på. Kristendommen derimot er satt sammen av mennesker som bruker bibelen for å fremme seg selv i sin egen egoisme i håp om å bli frelst. Her er det utspringet av alle slags overgrep kommer til syne.

 

Det er klart at bibelen kommer med en del gode verdier som ikke kan avfeies. Våre norske lover er vel i stor grad basert på disse verdiene og det gjør at vi har et samfunn det generelt sett er godt å leve i.

 

Jeg har ikke nok bibelkunskaper til å kunne kvotere noe som helst på strak arm, men teksten bør vel sees i sammenheng med den epoke og tid den var skrevet i. Vitenskapen har nå i vår tid fått ett sterkt fotfeste og mye av det som bibelen forteller oss om hvordan man skal adlyde og leve, og hva man skal mene, er etter mitt syn overhodet ikke relevant lenger. Derfor bør bibelen aksepteres som det den var den gang da og nå i vår tid sees på som foreldet og bli tatt avstand fra. Ikke minst fra et politisk ståsted.

 

Så får hver enkelt i sin egen egoisme og villfarelse velge å tro på bibelen og ta del i kristedommen med det syn at det var veldig fint at akkurat den religionen vokste seg så stor.

Mange kristne sier at de selv ikke fordømmer de som ikke tror fordi at det er det kun gud som kan gjøre. Men de er jaggu snare med å si akkurat det.....

Jeg føler meg heldig som er min egen herre og ikke er nødt til å følge den type tankegang da jeg slik står fritt til å fordømme hvem som helst for hva som helst som ikke passer min verdensoppfatning.

Og ja.. Jeg er også snar til å ha ett par fordømmende meninger om de som forkynner, misjonerer, hevder de er frelst eller tror blindt og går til kirken hver søndag.

Lenke til kommentar

Jeg skiller mellom bibelen og kristendommen. Bibelen i seg selv er såvidt jeg vet ikke bygd på krig, mord etc. Det er bare er litterært verk som gir kristne noe å tro på. Kristendommen derimot er satt sammen av mennesker som bruker bibelen for å fremme seg selv i sin egen egoisme i håp om å bli frelst.

 

Bibelen er like konstruert og satt sammen som hele kristendommen.

 

Bibelen er ikke et "litterært verk". Bibelen er klipp og lim av flere ulike historier og forfattere, samt at disse historiene er utvalgt av mennesker som også forkastet historier/evangelier som de ikke ville ha med.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...