Gå til innhold

Ta imot Jesus.

Anbefalte innlegg

Nei Gud sendte ikke satan for å teste oss. Satan ville herske over menneskene å være menneskenes Gud. Og derfor fikk han barn med EVA som egentlig var gitt til Adam. Og med fallt hun for sin frie vilje til synd. Og så for at hun skammet seg ville hun At adam skulle komme til henne igjen og dermed smittet han. Og da skammet de seg begge to over sine kjønnsorganer og pakket seg med fiken blader!

Men diss barna som Satan og Eva fikk. Du sier det er kabbala, men de kom etter. Men kan det være de som er opphavet til Djevelens barn, slik som jeg har nevnt? Hvorfor er de da ikke nevnt i Bibelen? Der er det bare nevnt Kain og Abel, og ikke deres halvsøsken som Eva fikk etter å ha gitt seg hen til Satan?

[REDI]

Og hvorfor så ikke Eva forskjell på Satan og Adam?? Hmm.....lite trolig.

Selvfølgelig så hun forskjell, men Satan var vakker og visste hva Eva ville ha. Og fristet med å bli som Gud... Adam var uskyldig og for eva var sikkert satan mer spennende. Siden han smigret henne med alt for å få henne til å falle. Og en engel ville vel klart det meste overfor menneskene. fordi de er satt i det øverste sammen med Gud. Så Eva fikk synden med seg og dermed ble slangen en del av henne. Hva vet du om Kain og Abel kom før slangen i paradis. For det står at det var etter at de var sendt ut fikk Kain og Abel.

Så da mener du sikkert at Adam også hadde elskerinnen Lillith på si? Men ifølge DE jødiske mytene, om det er kabbala eller talmud eller hva, det har vel du peil på, så hadde jo Adam Lillith som partner FØR Eva, men han ville ikke akseptere at Lillith ville ri ham i sexakten. Adam ville være på toppen, og Lillith ble utstøtt av Hagen fra Gud, etter hva jeg har skjønt. Men hvordan kan du da hevde at Adam var uskyldig?? Han hadde til og med bestemt seg for ikke å bli dominert seksuelt. Hvis han fikk en ny i Eva, av Gud, for at hun skulle være underdanig i sex, hvorfor søkte hun da spenning i Satan? Jeg sier bare at ingenting er nevnt i Bibelen om noen andre søsken, ville ikke det vært litt rart hvis ikke det var sant?

[Redigert]

Hvordan henger dette uansett bibelsk sammen? Hevder du at når Eva spiser Satans frukt, er det da en sex-hentydning? Isåfall, hevder du at Adam også hadde denne seksuelle tilbøyeligheten med Satan, for det står uttrykkelig at han også åt frukten. Jeg ser ikke at dette kan være etter Bibelen, SOM FORØVRIG, er hvor du har Jesus fra, som du har gjort om til new-age-kosmisk-anti-krist!

Endret av Jesu Blodet Renser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da mener du sikkert at Adam også hadde elskerinnen Lillith på si? Men ifølge DE jødiske mytene, om det er kabbala eller talmud eller hva, det har vel du peil på, så hadde jo Adam Lillith som partner FØR Eva, men han ville ikke akseptere at Lillith ville ri ham i sexakten. Adam ville være på toppen, og Lillith ble utstøtt av Hagen fra Gud, etter hva jeg har skjønt. Men hvordan kan du da hevde at Adam var uskyldig?? Han hadde til og med bestemt seg for ikke å bli dominert seksuelt. Hvis han fikk en ny i Eva, av Gud, for at hun skulle være underdanig i sex, hvorfor søkte hun da spenning i Satan? Jeg sier bare at ingenting er nevnt i Bibelen om noen andre søsken, ville ikke det vært litt rart hvis ikke det var sant?

[Redigert]

Hvordan henger dette uansett bibelsk sammen? Hevder du at når Eva spiser Satans frukt, er det da en sex-hentydning? Isåfall, hevder du at Adam også hadde denne seksuelle tilbøyeligheten med Satan, for det står uttrykkelig at han også åt frukten. Jeg ser ikke at dette kan være etter Bibelen, SOM FORØVRIG, er hvor du har Jesus fra, som du har gjort om til new-age-kosmisk-anti-krist!

Lilltih er jo et bilde på EVA. Adams første hustru. Og med det at hun dro med seg adam for og ikke stå alene med synden. Har ikke med hvem som er på toppen under sex og gjøre. Adam var uskyldig helt til Eva fristet ham med det samme som satan hadde fristet henne med. Og med det hadde de allerede fått beskjed av GUD først. Treet i midten skal dere ikke spise av. Som satan fikk Eva først til å spise av. SÅ på den måten ble hun også hodet over mannen. Når det var GUD som skulle være det. Hva mener du med søsken? Fordi Eva og Adam fikk det igjennom synden. Så barna deres ikke ble slik Gud hadde ment for dem. Adam og Eva var gitt til hverandre. Men fallt for satans fristelse som de ikke skulle gjøre.Og på den måten ble det arvesynd med dem. Og derfor fallt ut av paradis. Og uten paradis ingen fullkomne barn. Og Adam åt av frukten som satan hadde gitt til Eva som allerede var besyndet. Hun var allered i synden. Da hun fristet Adam.

"12 Salig er det mennesket som holder ut i fristelser. For når han har stått sin prøve, skal han få livets seierskrans, som Gud har lovet dem som elsker ham. 13 Ingen som blir fristet, må si: «Det er Gud som frister meg.» For Gud fristes ikke av det onde, og selv frister han ingen. 14 Alle blir fristet av sitt eget begjær, som lokker og drar. 15 Når lysten er blitt svanger, føder den synd, og når synden er moden, føder den død.

16 La dere ikke føre vill, mine kjære søsken! 17 All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra ham som er himmellysenes Far. Hos ham er det ingen forandring eller skiftende skygger. 18 Av sin egen vilje har han født oss ved sannhetens ord, for at vi skal være en førstegrøde av dem han har skapt."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

[Redigert]

Lilltih er jo et bilde på EVA. Adams første hustru. Men det du sier nå er bare tull.

Et bilde på Eva? Dette må være din egen teori, for slik jeg har forstått det etter jødisk overtro, var Lillith Adams første kone. Og Eva den andre. Jeg har til og med hørt at Lillith hadde svart hår og Eva lyst, så det må jo være to personer. Så det må du forklare før jeg skjønner hva du mener. Men som sagt, hvordan henger dette sammen bibelsk, og mener du Bibelen er Guds Ord eller ikke?Hvis du IKKE mener den er Guds Ord, hvorfor plukker du ting og biter fra den da?

[Redigert]

Du sier jeg prater tull, men det var jo du som mente at Eva hadde hatt sex med Satan. Er ikke DET sykt, så spør ikke meg. Skjønner bare ikke hvor dette kommer fra. Høres jo ut som noe blasfemisk spekulasjon. Er det bare noe du dikter eller kan du i det minste sende noen linker i svaret?

Dette står på Wiki, det står at det er en rasistisk trosretning. Jeg sier ikke du er rasist, men når det står slik, må det være lov å spørre? Men som sagt, jeg sier ikke at du er rasist, kanskje du har fått informasjon fra dårlige kilder.

"Serpent seed, dual seed or two-seedline is a controversial doctrine, according to which the serpent in the Garden of Eden mated with Eve, and the offspring of their union was Cain. This belief is still held by some adherents of the white-supremacist theology known asChristian Identity, who claim that the Jews, as descendants of Cain, are also descended from the serpent."

-

Og videre om hvor dette stammer fra:

-

"Christian Identity movement[edit]

Adherents of the white supremacist theology known as Two-Seedline Christian Identity hold that white people are descendants of Adam and are hence the chosen people of God. The Jewish people are said to be descendants of Cain and thus of Satan. This belief was developed byWesley A. Swift, Conrad Gaard, Dan Gayman[25][26] and William Potter Gale among others.[27]The opposing faction is called One-Seedline Christian Identity and it holds that all people are descended from Adam, but only Aryans (here meaning Northern Europeans) are truly God's people.[1][2][28][29]"

For øvrig står det om denne doktrinen, og da var det vel ikke så rart at jeg spurte, når du tok opp sex med Satan og Eva, at jeg lurte på om frukten betydde et trekantforhold med Adam involvert, det står jo at frukten er den kryptiske sexen, og begge åt jo av frukten. Så står det jo faktisk her, hvilket gjør at denne troen er blasfemisk:

• Sex. In the Bible, the sexual act is always obliquely referenced in Moses' writings. It is always referred to discreetly, such as "knowing". Similarly in the Book of Proverbs, it states "such is the way of an adulterous woman; she eateth, and wipeth her mouth, and saith, I have done no wickedness." (Prov 30:20) This is used as evidence that the trees and the fruit are just another cryptic way to describe sex.

Du sa " Hva mener du med søsken? Fordi Eva og Adam fikk det igjennom synden.

Jo, for hvis bare Satan er far til menneskene, så er jo alle mennesker Satans barn, så de må jo ha hatt søsken, for det er de jo ikke.

Lenke til kommentar

Jo, for hvis bare Satan er far til menneskene, så er jo alle mennesker Satans barn, så de må jo ha hatt søsken, for det er de jo ikke.

Jeg tok bort at jeg mener du sier tull, beklager :)

Skjønner ikke hva du mener at de ikke er søsken?

Adam var igjen sammen med sin kvinne, og hun fødte en sønn og kalte ham Set.

«For Gud har gitt meg et nytt barn

i Abels sted,

siden Kain drepte ham.»

26 Også Set fikk en sønn og ga ham navnet Enosj. På den tiden begynte de å påkalle Herrens navn.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Jeg tok bort at jeg mener du sier tull, beklager :)

Skjønner ikke hva du mener at de ikke er søsken?

Adam var igjen sammen med sin kvinne, og hun fødte en sønn og kalte ham Set.

«For Gud har gitt meg et nytt barn

i Abels sted,

siden Kain drepte ham.»

26 Også Set fikk en sønn og ga ham navnet Enosj. På den tiden begynte de å påkalle Herrens navn.

Nei, det gjør ingenting :)

Med at de måtte ha søsken: Jo, at hvis du mente Satan hadde sex med Eva og at de fikk barn sammen, så må jo Kain og Abel ha hatt søsken (Evas barn med Adam), ellers hadde jo ALLE barn vært Satans barn, men Bibelen sier jo at bare NOEN barn er Satans barn, og resten er Guds barn.

OK, jeg tror jeg misforsto noe du sa her:

"Hva vet du om Kain og Abel kom før slangen i paradis. For det står at det var etter at de var sendt ut fikk Kain og Abel. Og hadde Kain og Abel vært Adam og Evas barn ville de forblitt i Paradis. "

Så du mener at Set er Adams barn og Kain er Satans barn?

Og mener du da at Satans slekt er jødenes slekt, for det er det som står om den trosretningen på wikipedia. At den er rasistisk. Om ikke, var det bare et spørsmål, for det står der beskrivd slik.

Lenke til kommentar

Med at de måtte ha søsken: Jo, at hvis du mente Satan hadde sex med Eva og at de fikk barn sammen, så må jo Kain og Abel ha hatt søsken (Evas barn med Adam), ellers hadde jo ALLE barn vært Satans barn, men Bibelen sier jo at bare NOEN barn er Satans barn, og resten er Guds barn.

"Hva vet du om Kain og Abel kom før slangen i paradis. For det står at det var etter at de var sendt ut fikk Kain og Abel. Og hadde Kain og Abel vært Adam og Evas barn ville de forblitt i Paradis. "

Nei jeg mener at alle er Guds barn, men med synden pådro menneskene seg englebarn også. Altså "engleblod" fra satan. Men ikke at det er satan som gjør oss onde med å være hans sine også. Men med det blir vi ikke menneskelige. Og derfor har pådratt oss den synden som skjedde i paradis. Fordi vi var ment å være mennesker...Og hun besmittet seg med en engel. Som ikke var ment for henne. Fordi Adam var ment for henne. Så med å ha sex med satan fikk hun synden på seg. Hun trenger ikke å ha fått barn med ham. Men hennes fall ble gjort til at satan fikk makten over henne. Og den var ikke ment til satan. Frukten med satan som Gud hadde rådet dem i fra. Vi ble ikke mennesker men Guder pga satan. Og med det så tok også kain Abels liv. Ikke Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Nei jeg mener at alle er Guds barn, men med synden pådro menneskene seg englebarn også. Altså "engleblod" fra satan. Men ikke at det er satan som gjør oss onde med å være hans sine også. Men med det blir vi ikke menneskelige. Og derfor har pådratt oss den synden som skjedde i paradis. Fordi vi var ment å være mennesker...Og hun besmittet seg med en engel. Som ikke var ment for henne. Fordi Adam var ment for henne. Så med å ha sex med satan fikk hun synden på seg. Hun trenger ikke å ha fått barn med ham. Men hennes fall ble gjort til at satan fikk makten over henne. Og den var ikke ment til satan.

Hmm, trodde du mente at Satan var far til alle menneskene. Sex med Satan. Syns det høres sprøtt ut. Var det derfor de skjemtes for at de var nakne, mener du?

MEN:

Hvis det bare var Eva som hadde sex med Satan, hvorfor skjemte Adam seg da?

Lenke til kommentar

Hmm, trodde du mente at Satan var far til alle menneskene. Sex med Satan. Syns det høres sprøtt ut. Var det derfor de skjemtes for at de var nakne, mener du?

MEN:

Han er far, men vi er fortsatt Guds barn som Satan er Guds engel.

Eva skjemtes først og smittet Adam. Og dermed ble de til skamme begge to. Fordi de også ikke hadde lystret Gud. Og de visste ikke hva godt og ondt var før deres øyne ble åpnet som Gud. Hadde ikke satan fristet dem ville de fortsatt vært nakne for Gud.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

MEN:

Han er far, men vi er fortsatt Guds barn som Satan er Guds engel.

Eva skjemtes først og smittet Adam. Og dermed ble de til skamme begge to. Fordi de også ikke hadde lystret Gud. Og de visste ikke hva godt og ondt var før deres øyne ble åpnet som Gud. Hadde ikke satan fristet dem ville de fortsatt vært nakne for Gud.

Men det står jo klart og tydelig at begge åt av frukten. Hvis fristelsen var å ha sex med Satan, hvordan kunne da Adam bli smittet hvis han ikke hadde sex med Satan? Det er jo den samme frukten de spiser i henhold til Bibelen.

Brent McCall fra Freetown Road Church of Christ hevder dette om denne teorien:

"Lucifer came into the garden of Eden with wind, string andpercussion instruments. Inherent in Paul's writing and all of the contemporaneous literature, Satan wholly seduced Eve but Adam was sodomized willingly."

En annen side går dypere i denne teorien:

Sodom - Another Echo of Eden

The link between Sodom and the Garden of Eden may have already come to your mind. Earlier, I had written: "While engaging with the serpent tree in the Garden, Adam was stimulated to orgasm through anal intercourse and his semen was subsequently spilled on the ground. If the woman's eating of the tree resulted in pregnancy, the man's eating of the tree must be of a like kind." Anal intercourse is called sodomy because of the infamous behavior of the inhabitants of Sodom and the region roundabout. Adam was sodomized in the Garden. The continuity of the "sex orgy" theme exhibited as an echo of Eden in the account of Noah's day is no less evident in the account of the destruction of Sodom.

Men du må nesten lese hele artiklen her:

http://www.theopenscroll.com/cainsPaternity3.htm

Lenke til kommentar

Men det står jo klart og tydelig at begge åt av frukten. Hvis fristelsen var å ha sex med Satan, hvordan kunne da Adam bli smittet hvis han ikke hadde sex med Satan? Det er jo den samme frukten de spiser i henhold til Bibelen.

Det er to trær i paradis. og det er to mennesker. Og det er en slange og en Gud. Og det er fire elver. De er i paradis. Og de vandrer med Gud. Slangen er i det ene treet De begge har fått beskjed om og ikke spise frukten av. som de begge spiser av. Tror du ikke satan kan forvandle seg og gjøre alt for at man skal forgude ham? Det var jo det han ville. Ta makten fra Gud.

«For etter oppstandelsen tar de ikke til ekte og tas ikke til ekte, men de er som englene i himmelen»

"1 Mosebok 6:1-2, 4: «Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.»

Det var to grener av menneskene på jorden. Det var Guds barn, Sets etterkommere, og Kains barn. Gud har alltid kalt de troende for sine barn. «Derfor sier Herren: Dra bort fra dem, og skill dere fra dem, rør ikke noe urent! Da vil jeg ta imot dere, jeg skal være deres far, og dere skal være mine sønner og døtre, sier Herren, Den Allmektige» 2 Korinterbrev 6:17-18.

Ifølge 1 Mosebok 4:12-13 dro Kain vekk fra de øvrige mennesker, men da menneskene ble mange, møttes de to grenene og det ble skjebnesvangert da de blandet seg med hverandre. Guds Ord sier: «Trekk ikke i ulikt spann, sammen med vantro! For hva har rettferd med urett å gjøre, og hva samfunn har lyset med mørket?» 2 Korinterbrev 6:14. "

"Hva slags menneske skal man velge som sin kjæreste? Det står i Bibelen, 2. Timoteus 2,22. Du skal flykte fra ungdommens lyster og jage etter rettferd, troskap og kjærlighet, og etter fred med dem som påkaller Herren av et rent hjerte.

Det er ingen god idé å bli kjæreste med en som ikke elsker Gud. Det står i Bibelen, 2. Korinterne 6,14-15. Trekk ikke i ulikt spann, sammen med vantro! For hva har rettferd med urett å gjøre, og hva samfunn har lyset med mørket? Hvordan kan Kristus og Beliar være enige? Hva forener en troende og en vantro? I Amos 3,3 står det, Går vel to i følge når de ikke er blitt enige om det?

Ikke bli sammen med noen som hevder å være kristen men som ikke lever som det. Det står i Bibelen, 1. Korinterne 5,11. Det jeg mente, var at dere ikke skal omgås en som går for å være en kristen bror, men lever i hor eller er pengegrisk, dyrker avguder, er en spotter, en drukkenbolt eller en ransmann. Et slikt menneske skal dere heller ikke spise sammen med.

Unngå å bli sammen med en som har et voldsomt temperament. Det står i Bibelen, Ordspråkene 22,24.25 Vær ikke venn med en sinnatagg, og slå ikke lag med bråsint mann, så du ikke venner deg til hans veier og setter en felle for ditt liv.

Ikke bli sammen med en kristen som lever et utsvevende liv. Det står i Bibelen, 2. Tessaloniker 3,6. Vi pålegger dere, brødre, i Herren Jesu Kristi navn å trekke dere tilbake fra enhver bror som fører et uordentlig liv og ikke retter seg etter den overlevering som dere mottok fra oss.

Det er den indre skjønnhet som teller mest. Det står i Bibelen, 1. Peter 3,4. Deres smykke skal være det indre, skjulte menneske med sitt milde og rolige sinn, som er uforgjengelig og dyrebart for Gud.

Bli sammen med en som har positive holdninger. Det står i Bibelen, Romerne 15,5-6. Måtte Gud selv, som er kilden til tålmod og trøst, hjelpe dere til å vise enighet, etter Jesu Kristi vilje.

Velg en kjæreste som oppmuntrer deg og som støtter deg. Det står i Bibelen, Filipperne 2,1-2. Når det da er trøst i Kristus, oppmuntring i kjærligheten, fellesskap i Ånden, og så sant det finnes medfølelse og barmhjertighet, så gjør nå min glede fullkommen: vis enighet, stå sammen i kjærlighet, vær ett i sjel og sinn."

Når du er i et kjæresteforhold, ikke steng andre ute - vær vennlig og åpen mot andre mennesker også. Det står i Bibelen, Filipperne 2,4. Tenk ikke bare på deres eget beste, men på de andres.

La forholdet utvikle seg skritt for skritt i en naturlig fremdrift. Det står i Bibelen, 2. Peter 1,6-7. ...innsikten i selvbeherskelse, selvbeherskelsen i utholdenhet, utholdenheten i gudsfrykt, gudsfrykten i brorskap, og brorskapet i kjærlighet."

Dette skal man prøve å unngå på stevnemøter. Det står i Bibelen, Romerne 13,13. La oss leve sømmelig som ved høylys dag; ikke i festing og fyll, hor og utskeielser, i strid og misunnelse.

Stevnemøter og kjæresteforhold skal ikke innbefatte sex. Det står i Bibelen, 1. Korinterne 6,13.18. Legemet er ikke til for hor; det er for Herren, og Herren er for legemet... Hold dere borte fra hor! All synd som et menneske ellers gjør, er utenfor kroppen. Men den som driver hor, synder mot sin egen kropp.

Hold deg åndelig ren. Det står i Bibelen, 1. Johannes 3,3. Enhver som har dette håp til ham, renser seg, likesom Kristus er ren.

For å unngå at vi selv eller andre blir såret eller skadet, må vi la Kristus få kontroll over vår seksuelle lyst og aktivitet. Det står i Bibelen, 1. Tessaloniker 4,3-5. For dette er Guds vilje - deres helliggjørelse: Dere skal holde dere borte fra hor; enhver skal vite å vinne seg sin egen hustru i hellighet og ære, ikke i sanselig begjær som hedningene; de kjenner jo ikke Gud.

Hvis du allerede har gått for langt fysisk, hva skal du gjøre?

Først av alt må du innrømme og bekjenne for Gud det du har gjort galt. Det står i Bibelen, Salmene 51,2-4. Vær meg nådig, Gud, i din trofasthet, slett ut mine overtredelser i din store barmhjertighet. Gjør meg ren og fri for skyld, og rens meg for min synd! For mine overtredelser kjenner jeg, min synd står alltid for meg.

For det andre, be om tilgivelse for din synd Gud sier at du kan starte på nytt. Det står i Bibelen, Salmene 51.9-14. Rens meg for synd med isop, vask meg, så jeg blir hvitere enn snø. La meg oppleve fryd og glede, la de lemmer du knuste, få juble! Skjul ditt åsyn for mine synder, og utslett all min skyld! Skap et rent hjerte i meg, Gud, gi meg en ny og stø ånd! Kast meg ikke bort fra ditt åsyn, ta ikke fra meg din Hellige Ånd! La meg atter fryde meg over din frelse, hold meg oppe med en villig ånd!

For det tredje, tro fullt og fast på at Gud virkelig har tilgitt deg, og slutt å ha dårlig samvittighet. Det står i Bibelen, Salmene 32,1-6. Salig er den som har fått sine overtredelser tilgitt og sine synder skjult. Salig er det menneske som Herren ikke tilregner skyld, og som er uten svik i sin ånd. Så lenge jeg tidde tærtes jeg bort, jeg stønnet dagen lang. For din hånd lå tungt på meg dag og natt. Min livskraft svant som i sommerens hete. Da bekjente jeg min synd for deg og dekket ikke over min skyld. Jeg sa: Nå vil jeg bekjenne mine synder for Herren. Og du tok bort min syndeskyld. Derfor skal alle fromme be til deg i trengselstider. Om det kommer en veldig flom, skal ikke vannet nå dem. Hos deg kan jeg skjule meg, du bevarer meg fra trengsel og lar frelsesjubel lyde omkring meg.

Det er Guds vilje at alle mennesker skal finne en å være sammen med. Det står i Bibelen, 1. Mosebok 2,18. Da sa Herren Gud: Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like.

Be til Gud om at du skal finne den rette. Det står i Bibelen, Ordspråkene 19,14. Hus og gods er fedrearv, en forstandig kone er en gave fra Herren.

Gud vil oppfylle det ditt hjerte ønsker. Det står i Bibelen, Salmene 37,4 og Matteus 6,8. Ha din lyst og glede i Herren, så gir han deg det ditt hjerte ønsker! For dere har en Far som vet hva dere tenger, før dere ber ham om det."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Det er to trær i paradis. og det er to mennesker. Og det er en slange og en Gud. Og det er fire elver. De er i paradis. Og de vandrer med Gud. Slangen er i det ene treet De begge har fått beskjed om og ikke spise frukten av. som de begge spiser av. Tror du ikke satan kan forvandle seg og gjøre alt for at man skal forgude ham? Det var jo det han ville. Ta makten fra Gud.

«For etter oppstandelsen tar de ikke til ekte og tas ikke til ekte, men de er som englene i himmelen»

"1 Mosebok 6:1-2, 4: «Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.»

Det var to grener av menneskene på jorden. Det var Guds barn, Sets etterkommere, og Kains barn. Gud har alltid kalt de troende for sine barn. «Derfor sier Herren: Dra bort fra dem, og skill dere fra dem, rør ikke noe urent! Da vil jeg ta imot dere, jeg skal være deres far, og dere skal være mine sønner og døtre, sier Herren, Den Allmektige» 2 Korinterbrev 6:17-18.

Ifølge 1 Mosebok 4:12-13 dro Kain vekk fra de øvrige mennesker, men da menneskene ble mange, møttes de to grenene og det ble skjebnesvangert da de blandet seg med hverandre. Guds Ord sier: «Trekk ikke i ulikt spann, sammen med vantro! For hva har rettferd med urett å gjøre, og hva samfunn har lyset med mørket?» 2 Korinterbrev 6:14. "

Ja, jeg vet om alt dette og om de fire elvene. Du vet vel at alle fire er funnet på satelittbilder nå?

Føler likevel ikke at denne teorien om sex med Satan stemmer. De ville jo gjøre dem perverse. Det som skjer med nefilim skjer jo lenge etter at de flyttet ut av hagen?

Uansett, hvis vi skal komme litt tilbake til tråden: Kom til Jesus, ta imot Jesu blod, DET er det vi må enes om i forhold til å komme til Himmelen, det kan ikke bestrides at det er dette Bibelen sier. Ellers ville det vel ikke være vits med noen Bibel?

post-355909-0-71869500-1403538151_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet om alt dette og om de fire elvene. Du vet vel at alle fire er funnet på satelittbilder nå?

Føler likevel ikke at denne teorien om sex med Satan stemmer. De ville jo gjøre dem perverse. Det som skjer med nefilim skjer jo lenge etter at de flyttet ut av hagen?

Uansett, hvis vi skal komme litt tilbake til tråden: Kom til Jesus, ta imot Jesu blod, DET er det vi må enes om i forhold til å komme til Himmelen, det kan ikke bestrides at det er dette Bibelen sier. Ellers ville det vel ikke være vits med noen Bibel?

attachicon.gifJESU BLOD.jpg

Satan er lyst løgn fristelse bedrag baktaleren spotteren lysets engel o.s.v som vil ta oss bort fra Gud. Hvorfor skulle ikke han være pervers nok til å ha sex med eva for å få herske over mennesker og jorden også...Paradis er selvfølgelig Verden. Men Gud har også et paradis i himmelen med sine engler. Og sex er jo helt naturlig. Så det gjør ikke Adam og Eva perverse av den grunn. Men de var ikke ment for satan. De var ment for hverandre. Og med det kuttet de tråden til GUD.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

attachicon.gifJESU BLOD.jpg

Satan er lyst løgn fristelse bedrag baktaleren spotteren lysets engel o.s.v som vil ta oss bort fra Gud. Hvorfor skulle ikke han være pervers nok til å ha sex med eva for å få herske over mennesker og jorden også...Paradis er selvfølgelig Verden. Men Gud har også et paradis i himmelen med sine engler.

Jo, Satan, men da mente jeg at da måtte Eva og Adam være perverse [[TILLEGG etter din redigering] når de hadde sex med Satan og ikke hverandre. Ja sex er naturlig etter giftermål mellom mann og kvinne]. Satan kan jo finne på alt....

MEN:

Hvis fristelsen var sex med Satan, hvorfor advarte Herren da både Adam og Eva om at de ikke måtte ta imot? Og hvordan viste han de dette? Han må jo ha vist dem porno da, og sagt at de ikke måtte gjøre dette? :hmm:

Men hvorfor da om at den dagen vil de dø? Var det at hvis de hadde sex med Satan ville de dø, mener du? Og trodde virkelig Eva at hun skulle bli som Gud hvis hun bare hadde sex med Satan? Jeg får ikke dette til å rime med Bibelen. :closedeyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, Satan, men da mente jeg at da måtte Eva og Adam være perverse [[TILLEGG etter din redigering] når de hadde sex med Satan og ikke hverandre. Ja sex er naturlig etter giftermål mellom mann og kvinne]. Satan kan jo finne på alt....

MEN:

Hvis fristelsen var sex med Satan, hvorfor advarte Herren da både Adam og Eva om at de ikke måtte ta imot? Og hvordan viste han de dette? Han må jo ha vist dem porno da, og sagt at de ikke måtte gjøre dette? :hmm:

Men hvorfor da om at den dagen vil de dø? Var det at hvis de hadde sex med Satan ville de dø, mener du? Og trodde virkelig Eva at hun skulle bli som Gud hvis hun bare hadde sex med Satan? Jeg får ikke dette til å rime med Bibelen. :closedeyes:

Frukten om kunnskap om godt og vondt. de skulle ikke bli fristet av satan. Om de hadde sex eller ikke med satan. SÅ skulle de uansett ikke bli fristet av satan. Det er en lignelse på hva som foregår i paradis. for at Satan får beholde makten over menneskene. Mennesker som ikke er ment for hverandre feks får barn. Men uten kjærlighet til hverandre. Og derfor ikke ett med guds kjærlighet. Så vi blir tatt bort fra paradis.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Det der dyret dere kristne snakker så veldig varmt om. Kan det bare hende det er nok et mytologi-tyveri vi ser konturene av? Jeg synes kristendommen blir seendes mer og mer latterlig ut, jo mer jeg lærer om den og de omliggende mytologienes historie. :)

:D

:green::omg:

Jeg sikter til det store stygge beistet i Johannes åpenbaring. Fire (4) hoder ekstra gir jo ikke noe spesiellt bonus til de kristne. Oj, 7 hoder ass (altså).. :dremel: :

Beistet i bibelens åpenbaring, med 7 hoder:

Beastie-augblog.jpg

Kilder:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cerberus

Google-søk:
https://www.google.com/search?q=Cerberus&oq=Cerberus&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8

Cerberus' depiction in ancient art is not as definitive as in literature; the poets and linguists of ancient Greece and Rome mostly agreed on the physical appearance (with the notable exception in Hesiod's Theogony in which he had 50 heads).%5B11%5D

CERBEREUS

cerberus_by_genzoman-d3kkisd.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

MEN:

Frukten om kunnskap om godt og vondt. de skulle ikke bli fristet av satan. Om de hadde sex eller ikke med satan. SÅ skulle de uansett ikke bli fristet av satan. Det er en lignelse på hva som foregår i paradis. for at Satan får beholde makten over menneskene. Mennesker som ikke er ment for hverandre feks får barn. Men uten kjærlighet til hverandre feks Og derfor ikke ett med guds kjærlighet. Så vi blir tatt bort fra paradis.

Jo, men de må da blitt fristet til noe, enten å spise en frukt eller ha sex med Satan som du antydet. Mer om denne teorien her:

[TILLEGG]

Syns denne teorien virker litt rasistisk utifra denne videoen om at jødene er Satans barn. Sier ikke at du mener det. Vi må støtte Israel nå som alle nordmenn vil dem vondt, for det er mange jøder som skal vende seg mot Jesus når han kommer! :yes:

Lenke til kommentar

Skal vi spinne litt på denne:

Ok, vi har en felles type språk 3500 år før kristus. Det heter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Indo-European_language

Man har hundene til Yama, som sannsynligvis er opphavet til Kerberos (Cerbereus):

http://en.wikipedia.org/wiki/Yama

Så historiene stikker dypt. Virkelig dypt. :ohmy:

Som igjen, en gang for veldig veldig lenge siden kanskje var inspirert av denne skapningen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_jackal

Bøøøhh !

220px-Canis_aureus_-_golden_jackal.jpg

Sitat av PantZman:

Djevelen er forresten bare nok en scare tactic for å skremme sauene (folk). Hyrderene (de religiøse tullingene) roper "ulv!" og de redde sauene kommer løpende.

<sarkasme> Ja, dette er virkelig noe for ulvehaterne i Hedmark og andre steder på Østlandet. Spesiellt den kristne sorten som også har tilknyttelse til jordbruket </sarkasme>

Endret av G
Lenke til kommentar

Gud har drept flere enn noen andre fiksjonelle karakterer så da satser jeg heller på Djevelen.

Evig pine før lojalitet til din skaper? Enda en Jesus døde forgjeves for.

Pinsler og sex. Det er hva de kristne er mest opptatt av. Det kan ihvertfall innimellom virke slik. Kjærlighetsbudskapet deres drukner i all elendigheten.

Siden kristne synes sex er elendighet, når det ikke brukes til reproduksjon, vel og merke. :)

Du snakker om sex. Uff så pervers du er. Og attpåtil med Satan selv. :hmm: :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1591038&page=22&do=findComment&comment=21766355

Lenke til kommentar

Skal vi spinne litt på denne:

Ok, vi har en felles type språk 3500 år før kristus. Det heter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Proto-Indo-European_language

Man har hundene til Yama, som sannsynligvis er opphavet til Kerberos (Cerbereus):

http://en.wikipedia.org/wiki/Yama

Så historiene stikker dypt. Virkelig dypt. :ohmy:

Hvis du leser Johannes Åpenbaring nøye, så vil du forstå at denne mannen hadde et virkelig syn og ikke satt og diktet dette opp med tunga halvt hengende ut av munnen mens han klødde seg i hodet. Det spekuleres om skriftrullen han spiser som han fikk av Guds sendebud inneholdt noe som fikk ham i transe. Det er jo rart at dette nevnes. Tror ikke for min del bare det at dyret har flere hoder som cerberus at det er det samme dyret. det er jo bare det at de har flere hoder de har til felles. Vi vcet jo at det iallefall av og til blir født geiter med flere hoder. Da kunne jo like gjerne dette ha vært inspirasjonen til cerberus?

[Tillegg]

Dette med sex og satan var det Sabell som brakte på banen, så det må du nesten ta med henne. Det finnes henvisninger i kunsten, som nedenfor, men jeg tror selv det er en søkt teori.

post-355909-0-16977800-1403542482_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sabell, jeg spør deg, er du kristen? Hvorfor blander du da inn andre religioner og new-age? Jeg respekterer om du ikke vil svare, men du bør være klar over at dette er det ikke rom for hvis du ønsker frelse. Dette er det ikke rom for ifølge Bibelen.

MATTEUS 12:30

"Den som ikke er med Meg, er imot Meg."

attachicon.gifJESU BLOD FOR DEG.jpg

Så skal kongen si til dem på sin høyre side: ‘Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det riket som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. 35 For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; 36 jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.’ 37 Da skal de rettferdige svare: ‘Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? 38 Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? 39 Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?’ 40 Og kongen skal svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.’

41 Så skal han si til dem på venstre side: ‘Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. 42 For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; 43 jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.’ 44 Da skal de svare: ‘Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?’ 45 Da skal han svare dem: ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.’ 46 Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

Det handler ikke om å være i mot Jesus eller ikke det handler om hvilke gjerninger man gjør...Og man trenger ikke være kristen for å være frelst. Fordi Gud helligjør de som tror på Gud. Og med det blir vi Guds hjelpere. Enten vi er kristne eller ikke. Og frelsen har Gud allerede gjort klar for oss før vi ble født. Derfor er alle Guds hjelpere, men den gamle synden er fortstatt på jorden. fordi man handler ikke etter Guds vilje. Og gjør man risikerer man å bli drept også. Men la Gud være med å gjør du Guds vilje så vil du få komme til himmelen. Men da må du ha tilhengere. Og da nytter det ikke å si korsfest ham. For det er det man gjør når man dømmer utfra tro fordi den er ikke lik ens egen. Og mener den andre tro er bedre enn en annens. Det finnes bare en Gud, men det finnes mange "Jesuser" Og hva hjelper det å snakke i tunger når man ikke har gode gjerninger? Og for deg så er jeg ikke frelst fordi du følger Bibelen. Bare Gud vet om jeg er frelst eller ikke. Og det ikke på bekostning av hvilken religion jeg har eller ikke. Ved nåden er man frelst. Og vi alle er født uten selv og velge å bli født. Tror du Gud gav oss synd fordi vi ble født? Og at vi egentlig ikke skulle vært til da? Og syndene jeg begår har jo Jesus gjort opp for oss i følge bibelen, som igjen også gjør alle syndfri. Da kan man ikke igjen si at vi er syndere. Fordi da korsfester man jesus igjen også. Jesus har gjort opp for oss. Og da er det jo bare å tro det som står der da!

Om jeg er kristen er det sikkert bra uansett :) Men jeg vet ikke hva jeg er selvom jeg vil gjerne holde meg til Gud. Og dessuten Har Gud mange rom i himmelen. Og da trenger man ikke høre at det ikke er rom for utenom bibelens Gud. Og jeg blir sliten av folk som skal kaste på seg sin tro der jeg må ta imot jesus for å bli frelst. Vi kan tro vi er frelst mange allikevel ikke være det selvom vi tar imot jesus vel? Det er jo nok av folk som fortsatt slår sine barn koner menn bruker narkotika er pengegriske o.s.v selvom de mener de har tatt i mot Jesus. Og med det tror de slippes fri fordi Jesus gjør de syndfri og da ber de bare om tilgivelse også gjør de det igjen allikevel. Om man vil bli frelst gir man seg til Gud. Men hva er så GUD? For i følge bibelen var Gud ond også. Men når man blir kristen overskygger man det fordi GUD er god. Og da er det heller ingen som holder seg til det som står i bibelen. Men med det flytter vår tro inn i bibelens Gud. Og da kan man jo ikke være en sann kristen heller. Fordi det som vi tror strider jo i mot bibelen. Og jeg tror Gud er God. Så med det er jeg ikke kristen heller :(

Du er jammen et friskt pust du. Artig :)

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...