G Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) ok så du sier at israelernes gud, det gamle testamentets gud, moses gud og abrahams gud er satan? Ganske kontroversielt syn du har! Du skiller deg fra 99% av alle kristne og da kan man jo lure på om ikke det er din gud som er satan, om ikke det er du som tar feil og alle andre har rett. Du velger å tro på en gud som ikke stemmer overens med bibelen. En gud du har funnet på selv.Det er ikke alle som tar imot en sann GUD Jeg har hatt Gud hos meg hele tiden :)Og det er bare han som er fullkommen. Men det er ikke alltis man hører Gud. Selvom man kan tro det er Gud. Og der skiller menneskene seg fra sin sanne GUD. Vi velger ofte fra hva vi selv tror ikke hva Gud ber oss tro. Og gjennom ånden lærer vi Gud å kjenne. Fordi Gud vet hva som er rett og galt. Abraham gjørde en pakt med Gud, men han ville gjøre pakten synlig som ikke har med Gud å gjøre i det hele tatt. Moses var ledet av en feil Gud også, men de hadde allikevel ånden med seg og Gud, for Gud er hos alle. Det er ikke dermed sagt at GUD SA TIL DEM HVA DE SKULLE GJØRE MED ALT DE GJORDE SOM DE SA DE HADDE FÅTT BEKSJED OM FRA GUD! Det finnes en ond og god ånd her i verden. Og hadde de vært som Jesus og ett med GUD ville de vært som ham. Ikke fortalt om en som skulle komme. Fordi det ville ikke vært behov for messias om alle var hos Gud. Bibelens gud er altså ikke sann, men den guden du har funnet på er sann. Fordi du har bestemt det? Kan jeg også bestemme hvilke guder og gudinner som er sanne? Eller er det bare du som kan bestemme det? Hvilken Gud snakker du om i bibelen da. Den usynlig som får mennesker til å myrde folk? Vi alle har en Gud og han har skapt oss, hvorfor i all verden skulle han ville myrde oss? Da hadde han gjort det for lenge siden. Husk at at Adam og Eva var i paradis sammen med Gud, før de lot seg lure av SATAN..DU får skylde på satan i såfall at det er ondt i verden. For er det noen som gjør mer ondskap så er det han, og vi lar oss jo lure som vanlig til vi gir slipp på den gamle verden og går inn i den nye Den der understøttelsen du kommer med høres jo "schizofren ut". Du kommer ikke med noen kilde som frikjenner paradisets gud som var sammen med Adam og Eva, i forhold til Abrahams og Moses sine guder. Kristne vil jo ihvertfall normalt sett se på disse tre gudene som en og samme gudeskikkelse. Noe du her ikke ser ut til å gjøre. Men, en ting skal du ha, og det er at du åpner opp for at deler og fragmenter av DGT kan være fulle av feil. Det blir likevel ikke noen bokstavtrohet ut av dette da. Endret 16. juni 2014 av G Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Vi har "to ånder"i oss. Den ene kalles for en maskuling og den andre er en feminin side. Om den maskuline får råde mr enn den femine fører det til b.l.a folkemord. Om den feminine derimot får råde mer vil vi ikke komme særlig langt. Men når de to er samkjørte som hos Jesus da blir vi i balanse og ett med skaperen. Men nå er det jeg som er shizofren. Og det kommer jeg til å være en stund til. Pga synden i den gamle verden.Moses hadde også en maskulin og feminin side. Men han villle også lede forlket noe som også viser at han er mer maskulin. Og med at også fikk noen med til å utgyte blod... Der mangler balansen. SOm skyldes ubalansen Adam og Eva førte med seg. Da Eva ble undertrykket slangen altså den femine siden lot seg falle i stedet for å være i balanse med den maskuline sammen med (ett) med GUD. Treeing )))) Endret 16. juni 2014 av Sabell Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hørt om bl.a. syndefloden? Ja det er tegn på at moder jord får så kalt fødselrier fordi hun bli overbelastet og får smerter og derfor trenger renselse. Men hun mener ikke å drepe noen. Hadde vi holdt oss unna synd ville det ikke ha skjedd. det går jo grenser for henne også. Hun kan ikke bære alt. Og det er nok med at vi tapper henne for, for mye blod at det skjer naturkatastrofer også. Hun må heale seg selv. Men Gud hjelper til da også Hvorfor sa du ikke like godt: Tappe henne for olje? Turte du ikke i frykt for at NSA skal fange det opp, og at yankee'ne skal torturere deg? Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Vi har "to ånder"i oss. Den ene kalles for en maskuling og den andre er en feminin side. Om den maskuline får råde mr enn den femine fører det til b.l.a folkemord. Om den feminine derimot får råde mer vil vi ikke komme særlig langt. Men når de to er samkjørte som hos Jesus da blir vi i balanse og ett med skaperen. Men nå er det jeg som er shizofren. Og det kommer jeg til å være en stund til. Moses hadde også en maskulin og feminin side. Men han villle også lede forlket noe som også viser at han er mer maskulin. Og med at også fikk noen med til å utgyte blod... Der mangler balansen. SOm skyldes ubalansen Adam og Eva førte med seg. Da Eva ble undertrykket slangen altså den femine siden lot seg falle i stedet for å være i balanse med den maskuline sammen med (ett) GUD. Treeing )))) Og hvilken trosretning innen de kristne hører du eventuellt til, dersom du ikke står for deg selv eventuellt da? Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Og hvilken trosretning innen de kristne hører du eventuellt til, dersom du ikke står for deg selv eventuellt da? Mest kristen tro tror jeg Men Gud lærer meg opp så jeg får til denne verdien nå. Han sa verdi syn SÅ jeg må finne ut hva han mener med det Jo jeg tror jeg har verdi syn Vet ikke hva det menes med det, men skal finne det ut:) Endret 16. juni 2014 av Sabell Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Gud dreper ifølge bibelen millioner av mennesker. Men også mennesket skal drepe gud. Gud sier "jeg trampet på dem så blodet sprutet og klærne mine ble farget rødt av deres blod. Jeg trampet på dem i vrede". Dette er bibelens gud, sverdets gud. Dere skal ikke spise noe selvdødt dyr. Du kan gi det til innflytteren i byene dine, så han kan spise det, eller du kan selge det til en utlending. For du er et hellig folk for Herren din Gud. (5. mosebok 14:21) Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp. (Hos. 14:1) Se, dagen kommer, den brenner som en ovn. Alle frekke og ugudelige skal da være som halm, og dagen som kommer, skal brenne dem opp, sier Herren, Allhærs Gud, så verken rot eller gren blir igjen. Men for dere som frykter mitt navn, skal rettferds sol renne med legedom under sine vinger. Dere skal gå ut og springe som kalver når de slippes av fjøset. Da skal dere tråkke de ugudelige ned, de skal være som støv under sålene deres den dagen jeg gjør mitt verk, sier Herren, Allhærs Gud. (Mal. 4:1-3) Dette er den plage som Herren vil la ramme alle folk som går til strid mot Jerusalem: Kjøttet skal råtne på dem mens de ennå står på føttene. Øynene skal råtne i sine huler, og tungen råtne i munnen på dem. En slik plage skal også ramme hestene, muldyrene, kamelene, eslene og alle dyr som er i leirene deres. (Sak. 14:12,15) Se nå, det er bare jeg som er Gud, det finnes ingen annen gud enn jeg. Jeg bringer død, og jeg gir liv, jeg sårer og jeg leger, og ingen kan berge ut av min hånd. Jeg løfter hånden mot himmelen og sier: Så sant jeg lever evig, når jeg kvesser mitt lynende sverd, og rekker hånden ut til dom, tar jeg hevn over mine fiender og gjengjelder mine motstandere. Jeg gjør mine piler drukne av blod, blodet av falne og fanger, og lar mitt sverd fortære kjøtt, hoder av fiendens høvdinger. (5. Mos. 32:42) Jeg tråkket på dem i min vrede og trampet dem ned i min harme. Da sprutet deres blod på mine klær, hele min drakt ble tilsølt. For hevnens dag var i mitt hjerte, og mitt gjenløsnings-år var kommet; og jeg så meg om, men det var ingen som hjalp; jeg undret meg, men det var ingen som støttet meg; da hjalp min arm meg, og min harme støttet meg. Jeg tråkket folkene ned i min vrede og knuste dem i min harme; deres blod lot jeg renne til jorden. (Jes. 63:3-6) Jeg jager mine fiender, tar dem igjen, og snur ikke før jeg har gjort ende på dem. Jeg knuser dem, så de ikke kan reise seg, men ligger under mine føtter. Jeg knuser dem som støv på jorden, jeg sønderknuser dem, tramper dem ned som søle på gatene. Fremmede kryper for meg, ja, de fremmede er utmattet, de kommer skjelvende ut fra sine borger. Det er Gud som lar meg få hevn, han legger folkeslag under meg. (Salme 18:38f - 2. Sam. 22:40) Over de onde lar han det regne glødende kull og svovel; glohet vind er den lodd de får. Rettferdig er Herren, han elsker rettferd. Der skal rystes glør ut over dem; i ilden skal han styrte dem, i dype vann så de ikke skal reise seg. (Salme 11:6-7; 140:11) Ja, Gud knuser hodet på sine fiender og skallen på dem som lever i synd. Han holder dom blant hedningene, fyller opp med lik, knuser hoder over den vide jord. (Salme 68:22; 110:6) Den rettferdige skal glede seg når han får hevn. Han skal vaske sine føtter i den ugudeliges blod. Da skal menneskene si: Den rettferdige får dog sin lønn; der er dog en Gud som dømmer på jorden. (Salme 58:11-12) Jeg vil komme over dem som en binne som er blitt fratatt sine unger, og rive i stykker deres bryst. Jeg vil ete dem opp som en løve, markens villdyr skal slite dem sund. Medlidenhet vet jeg ikke av. (Hos. 13:8,14) Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: Kom deg vekk, din fleinskalle! Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna. Fra Betel drog Elisja til Karmelfjellet, og så vendte han tilbake til Samaria. (2. Kong. 2:23) Og hvilken trosretning innen de kristne hører du eventuellt til, dersom du ikke står for deg selv eventuellt da?Mest kristen tro tror jeg Men Gud lærer meg opp så jeg får til denne verdien nå. Han sa verdi syn SÅ jeg må finne ut hva han mener med det Jo jeg tror jeg har verdi syn Vet ikke hva det menes med det, men skal finne det ut:) Kan jeg tolke dette hen at du er i ferd med å stake deg ut en egen kristen trosretning, eller støtter du deg til noen av de etablerte? 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Syndeflod det står i ordet. Synden er døden. om vi velger døden framfor Gud. Går det på bekostning av oss selv ikke vår Far som har skapt oss. Og synden ledet til floden som drepte mange millioner. Ikke Gud. Gud har jo prøvd å redde oss siden Adam og Eva- Ved å vise oss at vi ikke må høre på satan. Eneste måten å beskytte oss mot den morderiske guden din er å ta avstand. På den måten kan vi leve i frihet, frihet fra lenkene til din gud. Og ved å drepe guden din forhindrer vi at guden din dreper oss. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Matt 28,18: "Då steig Jesus fram og tala til dei: «Eg har fått all makt i himmelen og på jorda." Kvifor trur du at Gud er svak? Illdisposed, Weak is your god: "Weak is your god And I know you feel the same The Trust You put in him - will not repay I look at you And all I see is disbelief I need to challenge Him Bring out your points And I'll set it all alight Your god is weak Invented just for laws to be Obsessive Thoughts For nothing but your mind to ease The look for proof Is not a thing you value much Let's do this right 'cos all I see is Disbelief I need to challenge You Keep you on the edge Created by eternal lies It's just pain It's just a pain in my head ...you're the sadist one All will hail Jesus Bled for my sin And that's a lot of blood The babes in the woods Never got far Was an accident All will hail Jesus Crowned as a king ...it took a lot of blood" Din gud er blant de aller svakeste. Din gud er nyere enn de fleste andre guder og gudinner, din gud er gjerrigere, mer egoistisk, mer smålig, gjør masse feil. Også bruker guden din tid på å drepe mennesker. Veldig svak gud. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Nei, Jesus vann over død og djevel, då han døydde på krossen, fór ned til dødsriket og oppstod tredje dagen. Kol 2,15: "Han avvæpna maktene og herredøma og stelte dei fram til spott og spe då han synte seg som sigerherre over dei på krossen." Difor har heller ikkje døden noko makt over oss, og Satan er avvæpna. "Deg være ære, Herre over dødens makt. Evig skal døden være, Kristus underlagt". Det er jo litt underlig hvordan Satan som i DGT kun var et redskap for guden, men i DNT blir den som har skylden for alt det onde vi opplever ! Endret 16. juni 2014 av G Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Nei, du har igjen misforstått. Gud er kjærleik. Jer 31,3: "Langt bortanfrå synte Herren seg for dei: Med evig kjærleik har eg elska deg, difor lèt eg mi miskunn mot deg vara ved." Rom 8,32: "Han som ikkje sparte sin eigen Son, men gav han for oss alle, kan han anna enn gje oss alle ting med han?" Nei du har misforstått. Gud hater mennesker og dreper millioner av mennesker. Slayer, God hates us all: "Only in the darkness of Christ have I realized God Hates Us All" Som sagt, du bør utvide perspektivet frå det jordiske til det evige. Dersom ikkje Gud hadde hatt så stor kjærleik for oss menneske, ville vi alle gått ein evig død i møte. Og dette er takken for at Gud elskar deg så høgt - at du vil gå til evig krig mot han. Jeg skylder ikke guden din noe som helst. Perspektivet til det evige har jeg da nok av fra andre guder og gudinner som er langt bedre. Hva skal du med evigheten etter at guden din er drept? Gud hater alle mennesker. Noen mennesker ønsker gud å gjøre til slaver. Andre mennesker ønsker gud å drepe. Guden din kan aldri tilgi meg. Og jeg kan aldri tilgi guden din, så grusom tyrann. Kun når vi har drept guden din så er evigheten sikret. Nei for alt ondt er satan sin skyld. Og Gud har ikke drept noen. Gud har drept millioner av mennesker, ja gud har druknet så og si alle mennesker på hele jorda. Da snakker vi om bibelens gud. Hva du dikter opp om din egen gud kan du selv bestemme. Om du vil at guden din skal ri på en enhjørning og kaste blomster på folk er det greit. Men da er ikke dette bibelens gud. Bibelens gud er en massemorder som dreper de menneskene som ikke støtter ham. Slik som barn, kvinner, hele byer, ja til og med hele jorda. Anders Behring Breivik hadde samme ideer. Din versjon kan lett overføres i sammenhengen: "Multikulturismen og spredningen av islam er døden. Og mulitikulurismen ledet til massakren som drepte 77 mennesker. Ikke Anders Behring Breivik. Anders Behring Breivik har jo prøvd å redde oss hele sitt liv, ved å vise oss at vi ikke må høre på islam og andre kulturer". At denne historien om syndefloden og Noa's ark er rent oppspinn hersker bak enhver tvil, men ser man på fortellingen og analyserer den, så utrydder faktisk Gud hele menneskeheten ved et massedrap han selv står bak og kontrollerer. Det å skylde på offeret fratar ikke drapsmannen sin rolle som drapsmann. Det er ikke Satan som dreper noen her, det er Gud. Problemet du her gjer er jo at du samanliknar mennesket ABB med Gud, og du tek for gitt at dei har lik styresmakt. Dette vert sjølvsagt ikkje riktig. Tilsvarande sandslott-analogien kan vi forklare med eit nytt eksempel. Dersom Da Vinci etter å ha mala Mona Lisa ikkje var nøgd med utkastet sitt, ville han ha legitim rett til å krølle saman utkastet sitt og starte på nytt. Dette er tilsvarande det Gud gjorde då han angra på skaparverket sitt, og valde å destruere den syndige verda for å skape noko nytt og betre. Dersom på den andre sida ein kjeltring idag bryt seg inn i Louvre og øydeleggjer Mona Lisa, er dette ikkje moralsk legitimt. Kjeltringen har korkje skapt kunstverket eller har eigarrett. Dette er samanliknbart med drapsmenn som ABB. Så guden din har rett til å drepe mennesker, men mennesker har ikke? Hvis gud har rett til å drepe oss, så har jo vi klart rett til å drepe gud. Og først når vi har drept guden din så er vi trygge inn i evigheten. Hvilken Gud snakker du om i bibelen da. Den usynlig som får mennesker til å myrde folk? Vi alle har en Gud og han har skapt oss, hvorfor i all verden skulle han ville myrde oss? Da hadde han gjort det for lenge siden. Husk at at Adam og Eva var i paradis sammen med Gud, før de lot seg lure av SATAN..DU får skylde på satan i såfall at det er ondt i verden. For er det noen som gjør mer ondskap så er det han, og vi lar oss jo lure som vanlig til vi gir slipp på den gamle verden og går inn i den nye Jeg snakker om Jahve, bibelens gud, israelernes gud, den midtøstlige monoteismens gud. Den guden som ifølge bibelen dreper millioner av mennesker, barn, nyfødte, ja alle som han finner det for godt. Hvorfor vil guden din myrde oss? Fordi vi lever i frihet. Fordi vi nekter å være hans slaver. Fordi vi nekter å leve i et umenneskelig diktatur. jeg skylder ikke på satan, da satan ikke har drept noen mennesker. Men bibelens gud har drept millioner av menneskre. Så kan du jo spørre deg selv hvem den onde er. Du kan også slutte å lyve ved å si at bibelens gud ikke har drept mennesker. Det er feil, og ingen andre som har lest bibelen er enig med deg. Selv ikke kristne her på forumet er enig med deg. Dette er noe du har funnet på selv fra din fantasi, det er direkte motsatt av hva bibelen sier. Vi har "to ånder"i oss. Tull og tøys, vi har ingen "ånder" i oss. Endret 16. juni 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Tull og tøys, vi har ingen "ånder" i oss. Jo hvis ikke så ville vi ikke kunne kommunisert. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Mest kristen tro tror jeg Men Gud lærer meg opp så jeg får til denne verdien nå. Han sa verdi syn SÅ jeg må finne ut hva han mener med det Jo jeg tror jeg har verdi syn Vet ikke hva det menes med det, men skal finne det ut:) Det du sier er ikke forenelig med bibelen. Og du har dermed funnet på din egen religion som bryter med alle andre etablerte kristne rettninger. Forstår jeg deg riktig dersom du mener at gamletestamentets gud, som ifølge bibelen dreper millioner av mennesker, ifølge deg egentlig er satan? Tull og tøys, vi har ingen "ånder" i oss. Jo hvis ikke så ville vi ikke kunne kommunisert. Det er jo nettopp fordi vi ikke har ånder i oss at vi har evnen til å kommunisere. Mener du at nettverksroutere har ånder i seg? For de kommuniserer jo. Mener du at maur har ånder i seg? De kommuniserer også. Endret 16. juni 2014 av Abigor 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Problemet du her gjer er jo at du samanliknar mennesket ABB med Gud, og du tek for gitt at dei har lik styresmakt. Dette vert sjølvsagt ikkje riktig. Tilsvarande sandslott-analogien kan vi forklare med eit nytt eksempel. Dersom Da Vinci etter å ha mala Mona Lisa ikkje var nøgd med utkastet sitt, ville han ha legitim rett til å krølle saman utkastet sitt og starte på nytt. Dette er tilsvarande det Gud gjorde då han angra på skaparverket sitt, og valde å destruere den syndige verda for å skape noko nytt og betre. Dersom på den andre sida ein kjeltring idag bryt seg inn i Louvre og øydeleggjer Mona Lisa, er dette ikkje moralsk legitimt. Kjeltringen har korkje skapt kunstverket eller har eigarrett. Dette er samanliknbart med drapsmenn som ABB. Om noen andre eller skaperen selv demolerer noe, så blir det fortsatt demolert. Vi snakker ikke om etikk her, og om hva som er rett og galt. Vi snakker om hva en handling faktisk innebærer og kan kalles. Når enkelte påstår at Gud ikke har drept noen, så er det riv ruskende feil. Han har drept millioner, ifølge bibelen. En som f.eks dreper ett eller flere barn er en drapsmann og en morder, enten det er hans eget eller andres. Du får forresten ingen godtskrivelse for at barnet er ditt eget hvis du dreper det, tvert imot. Det er faktisk enda verre. Da mener du at det er Gud sin skyld at han drepte 77 mennesker da?! Nei, jeg skjønner ikke hvordan du kommer til den konklusjonen. Det er stikk motsatt. Jeg holder Anders Behring Breivik ansvarlig for sine handlinger, i likhet med at jeg holder Gud ansvarlig for sine. Og Gud har ikke drept noen. Du kan fortsette å påstå det, men Bibelen selv motsier din påstand. Endret 16. juni 2014 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Du kan fortsette å påstå det, men Bibelen selv motsier din påstand. Ja men jeg tror på Gud og ikke hva alle profetene mener og sier. Og ihvertfall ikke de som mener Gud skal ødelegge skaperverket. Med b.l. a å la seg omskjæres på forhuden. Det er no pikkpakk overtro! Det samme om at en skal steines for å ha vært utro også! Og det er jo nettopp derfor GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske, men Gud har ikke drept noen! Syndefloden kom pga satans verk. Og gjennom dhå ble Noah skånet Vi strever med å bli ett og i balanse fordi den feminie kraften lot seg friste til fall, og overtok så den maskuline. Vi er ubalanse. Derfor viser også jorden det. Fordi det blir i ubalanse den også. Alt er ett og henger sammen må du forstå. Da blir noe sant og noe usant o.s.v Jesus ble syndfri! Og lot seg heller ikke friste for det som kunne ødelegge for oss. Men selv om han helbredet de syke ville de han død t.o.m de som prøvde å drepe han helbredet han. Det er ikke GUDS VERK. Og om han så tok bort all synd drepte han allikevel ingen, men tok de hjem til seg. For vi er hans sine, og han vi kommer i fra Endret 16. juni 2014 av Sabell Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Og synden ledet til floden som drepte mange millioner. Ikke Gud. Var det ikke Gud som satte i gang syndefloden? Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Det er jo nettopp fordi vi ikke har ånder i oss at vi har evnen til å kommunisere. Mener du at nettverksroutere har ånder i seg? For de kommuniserer jo. Mener du at maur har ånder i seg? De kommuniserer også. Det er noe som heter på fruktene skal du kjenne dem. ÅND Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Og det er jo nettopp derfor GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske Er Gud ikke i stand til å redde oss? Er Satan sterkere enn Gud? Da er jo ikke Gud allmektig likevel. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Og det er jo nettopp derfor GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske Er Gud ikke i stand til å redde oss? Er Satan sterkere enn Gud? Da er jo ikke Gud allmektig likevel. Jo han er allmektig, men vi har valget skjønner du Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Ja men jeg tror på Gud og ikke hva alle profetene mener og sier. Og ihvertfall ikke de som mener Gud skal ødelegge skaperverket. Med b.l. a å la seg omskjæres på forhuden. Det er no pikkpakk overtro! Det samme om at en skal steines for å ha vært utro også! Og det er jo nettopp derfor GUD IKKE KAN REDDE OSS når satan får herske, men Gud har ikke drept noen! Syndefloden kom pga satans verk. Og gjennom dhå ble Noah skånet Vi strever med å bli ett og i balanse fordi den feminie kraften lot seg friste til fall, og overtok så den maskuline. Vi er ubalanse. Derfor viser også jorden det. Fordi det blir i ubalanse den også. Alt er ett og henger sammen må du forstå. Da blir noe sant og noe usant o.s.v Jesus ble syndfri! Og lot seg heller ikke friste for det som kunne ødelegge for oss. Men selv om han helbredet de syke ville de han død t.o.m de som prøvde å drepe han helbredet han. Det er ikke GUDS VERK. Og om han så tok bort all synd drepte han allikevel ingen, men tok de hjem til seg. For vi er hans sine, og han vi kommer i fra Det virker litt som om du lager din egen religion her, og at du velger og vraker det som passer deg i Bibelen. På toppen av dette kommer du med så mange "sannheter" og påstander som det er umulig for meg å ta stilling til siden jeg kun har deg som referanse på at de faktisk stemmer. Endret 16. juni 2014 av LiamH Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Paulus brev til Romerne kap.5 12 Synden kom inn i verden på grunn av ett menneske, og med synden kom døden. Og slik rammet døden alle mennesker fordi alle syndet. - Jeg vil be deg lytte til Henning Lunde. Hans svar er bedre enn mine. Men...Gud skapte mennesket? Ergo, gud skapte synd? Hvorfor gjorde han isåfall det? Var det noe poeng? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg