Gå til innhold

Ta imot Jesus.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bibelens gud er altså ikke sann, men den guden du har funnet på er sann.

 

Fordi du har bestemt det?

 

Kan jeg også bestemme hvilke guder og gudinner som er sanne? Eller er det bare du som kan bestemme det?

Hvilken Gud snakker du om i bibelen da. Den usynlig som får mennesker til å myrde folk? Vi alle har en Gud og han har skapt oss, hvorfor i all verden skulle han ville myrde oss? Da hadde han gjort det for lenge siden. Husk at at Adam og Eva var i paradis sammen med Gud, før de lot seg lure av SATAN..DU får skylde på satan i såfall at det er ondt i verden. For er det noen som gjør mer ondskap så er det han, og vi lar oss jo lure som vanlig til vi gir slipp på den gamle verden og går inn i den nye :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hvilken Gud snakker du om i bibelen da. Den usynlig som får mennesker til å myrde folk? Vi alle har en Gud og han har skapt oss, hvorfor i all verden skulle han ville myrde oss? Da hadde han gjort det for lenge siden. Husk at at Adam og Eva var i paradis sammen med Gud, før de lot seg lure av SATAN..DU får skylde på satan i såfall at det er ondt i verden. For er det noen som gjør mer ondskap så er det han, og vi lar oss jo lure som vanlig til vi gir slipp på den gamle verden og går inn i den nye :)

 

Hørt om bl.a. syndefloden?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Hørt om bl.a. syndefloden?

 

Ja det er tegn på at moder jord får så kalt fødselrier fordi hun bli overbelastet og får smerter og derfor trenger renselse. Men hun mener ikke å drepe noen. Hadde vi holdt oss unna synd ville det ikke ha skjedd. det går jo grenser for henne også. Hun kan ikke bære alt. Og det er nok med at vi tapper henne for, for mye blod at det skjer naturkatastrofer også. Hun må heale seg selv. Men Gud hjelper til da også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Jeg henger meg opp i gud som en tyrranisk massemorder fordi det står svart på hvitt i bibelen at gud dreper flesteparten av alle mennesker på hele jorda. Bibelen sier at guden din dreper barn, kvinner, familier, hele folkegrupper, ja hele jorda til og med!

 

Hvis du klarer å lese en svært tydelig tekst så kan du jo lese bibelen. Der står det direkte om menneskeofringer, massemord, barnedrap, slaveri. Alt sammen begått av din gud eller til ære for din gud..

 

Den Gud som har gitt liv, er også i sin fulle rett til å ta liv. Job 1,21: "«Naken kom eg frå mors liv, naken fer eg attende. Herren gav, og Herren tok, Herrens namn vere lova!»" Vi lever alle på lånt tid, kvar dag kan vere vår siste og vi må alle vere klare til å møte Gud. Langt viktigare enn den forgjengelege lekamen er det då at vi har våre synder dekka av Lammets blod og våre namn oppskrivne i Livsens bok.

 

Når menneske tek liv er det synd fordi det ikkje er vår oppgåve å styre over liv og død. Dette er det Gud som gjer, han er Herre over dødens makt, og kan avgjere når dagane til eit menneske er talde. Job 10,12: "Han har kvar levande sjel i si hand og rår over ånda i kvar manns kropp." Fører dette til at Gud er vond? Absolutt ikkje! Når vi er fødde på ny i Kristus, har døden inga makt over oss. 1. Kor 15,54-57: "Men når dette forgjengelege er ikledt uforgjengelegdom, og dette døyelege er ikledt udøyelegdom, då vert det ordet oppfylt som står skrive: Døden er gløypt og sigeren vunnen. Død, kvar er din brodd? Død, kvar er din siger? Brodden i døden er synda, og krafta i synda er lova. Men Gud vere takk, som gjev oss siger ved vår Herre Jesus Kristus!"

 

Eit anna viktig moment er at vi ikkje har éin, men tre typar død. Du snakkar om den fysiske død, at jordelekamen går til grunne. Denne er uunngåeleg, og berre dei som får oppleve opprykkinga kjem unna. Den andre er den åndelege død. Dette er når mennesket er adskilt frå Gud, og vert styrt av dei vonde tankar og drifter frå vår syndige natur. Den tredje er den evige død. Dette er når det åndeleg døde mennesket i den fysiske døden forlét dette livet og døyr i sine synder. Evig død er ikkje annihilasjon sidan våre sjeler har evig eksistens, men vi er i den evige død for alltid skilt frå Gud, og med han alt det gode som har sitt opphav frå Gud. 2. Tess 1,9: "Straffa deira skal vera ei evig fortaping borte frå Herrens åsyn og frå hans herlegdom og makt"

 

Med dette som bakteppe, synest eg du burde vie dei evige konsekvensane større interesse enn å overfokusere på jordeliv som går tapt. I det store perspektivet er det faktisk viktigare at sjeler vert frelst frå åndeleg og evig død, enn at vår forgjengelege lekam skal leve nokre år til. Matt 10,28: "Ver ikkje redde dei som drep lekamen, men ikkje kan drepa sjela. Ottast heller han som kan tyna både sjel og lekam i helvete."

 

Kommentarar til dine påstandar om menneskeofringar og slaveri: 3. Mos 18,21: "Du skal ikkje gje nokon av borna dine til Molok; du skal ikkje vanhelga namnet åt din Gud. Eg er Herren." Gal 4,3b ff: "Då vi var umyndige, var vi trælar under grunnkreftene i verda. Men då tida var fullkomen, sende Gud Son sin, fødd av ei kvinne, fødd under lova. Han skulle kjøpa dei frie som var under lova, så vi kunne få barnekår. Og sidan de er born, har Gud gjeve sin Sons Ande i hjarto våre, og Anden ropar: «Abba, Far!» Difor er du ikkje lenger træl, men son. Og er du son, då er du òg arving, innsett av Gud."

Lenke til kommentar

Så det er helt greit for gud å drepe, det er bare mennesker som ikke får drepe?

Likevel vil bibelens gud hjelpe til i krig dersom man ofrer mennesker først.

Med tanke på hvor mange millioner mennesker bibelens gud har drept, så er det klart at vi bør vie våre liv til evig krig mot jesus og gud.

Jeg kan aldri tilgi gud på samme måte som gud, ifølge bibelen, aldri kan tilgi meg.

Gud er en tyrann som overgår alle andre despoter til sammen.

Jeg kan ikke bøye meg for en så svak gud.

Når vi har dolket guds hjerte:


"Så tetnet tåken til sist
Så vandrer vi endelig til Dødheimsgard.
Tilvaerelsens mørkeste elementer
har stenket jorden med en gravskjendig ild.

Jaget av lyset inn i tusener av mørke år
har dårenskap av menneskers lavmål havnet
Forst så gråt vi, men så drakk vi,
og frydes nå over smerten de må lide

Hvorhen, så fortumlet samler de seg,
under Jahves undertrykkende trone.
Evighetens herskende fader
har for dem gjort glede til sorg.
For himmelen har brutt sammen,
dithen vil de ikke finne vei.

For vi har drevet vekk den gode,
gjennom den ypperste og høyeste makt.
Senket himmelens motbydelige glans.
Og så vent hjem til det ulme, mørke dyp.
Som en hird av sortsjelede riddere,
ikledd den evige natts tåke.
Styrket av den bleke sol,
og døden over de som prøvde å felle oss.

En fråtsende stank av råttent blod,
av himmelens styrtede sønner.
Dunster opp fra fortapelsens avgrunn.
Vi gremmes over deres lyse minner,
men hyller deres død"

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

 

Når menneske tek liv er det synd fordi det ikkje er vår oppgåve å styre over liv og død. Dette er det Gud som gjer, han er Herre over dødens makt,

 

Det er satan som har makt over døden. For Gud er alt liv evig."Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer."

 

GUD sier«Enhver som tørster, vil jeg gi av kilden med livets vann for intet.»

 

Og det vil skje i gjenskapelsen.

 

Guds løfte: «Jeg skaper nye himler og en ny jord.»

 

 

Jesus sier:«Jeg har andre sauer, som ikke er av denne kveen; også dem må jeg føre.»

 

Ikke bare de som har tatt i mot ham, men alle:) Gud er stor og allmektig!

 

Og til de som hang han også...«Ennå har jeg mye å si dere, men dere kan ikke bære det nå,» sa han senere til dem. «Men når denne kommer, sannhetens ånd, skal han lede dere til hele sannheten.»

 

Når den kommer, skal Jesus oppfylle Guds løfte: «De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.»

 

Og Med jesus er vi alle allerede rettferdiggjort :) Fordi det er bare satan som bor i dødsriket.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Gud dreper ifølge bibelen millioner av mennesker. Men også mennesket skal drepe gud.

 

Gud sier "jeg trampet på dem så blodet sprutet og klærne mine ble farget rødt av deres blod. Jeg trampet på dem i vrede". Dette er bibelens gud, sverdets gud.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Hørt om bl.a. syndefloden?

 

Ja det er tegn på at moder jord får så kalt fødselrier fordi hun bli overbelastet og får smerter og derfor trenger renselse. Men hun mener ikke å drepe noen. Hadde vi holdt oss unna synd ville det ikke ha skjedd. det går jo grenser for henne også. Hun kan ikke bære alt. Og det er nok med at vi tapper henne for, for mye blod at det skjer naturkatastrofer også. Hun må heale seg selv. Men Gud hjelper til da også :)

 

 

Med all respekt, det høres ikke ut som du vet så konkret mye om syndefloden. Enten det, eller så lager du deg din egen versjon etter behov, der du fraskriver den bibelske guden det fulle ansvar han angivelig skal ha hatt for denne mytiske hendelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bibelens gud har en ting til felles med Hitler, Stalin, Pol Pot og Kim Jung-Il. Alle dreper mennesker som ikke støtter dem. Noen bruker geværer og gass, andre drukner mennesker eller sender engler for å drepe dem.

 

Men den som har drept flest, hvis vi tar med bibelen, er helt klart gud. Første plass på massemord, folkemord, drap av barn, kvinner og forsvarsløse mennesker.

 

Gud er veldig svak og ynkelig.

 

Jeg kan ikke bøye meg for en slik tyrann. Jeg vil heller dø enn å bøye meg for bibelens gud.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Med all respekt, det høres ikke ut som du vet så konkret mye om syndefloden. Enten det, eller så lager du deg din egen versjon etter behov, der du fraskriver den bibelske guden det fulle ansvar han angivelig skal ha hatt for denne mytiske hendelsen.

 

 

Syndeflod det står i ordet. Synden er døden. om vi velger døden framfor Gud. Går det på bekostning av oss selv ikke vår Far som har skapt oss. Og synden ledet til floden som drepte mange millioner. Ikke Gud. Gud har jo prøvd å redde oss siden Adam og Eva- Ved å vise oss at vi ikke må høre på satan.
Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Så det er helt greit for gud å drepe, det er bare mennesker som ikke får drepe?

 

Dersom eg byggjer eit sandslott, og du trampar det ned. Då gjer du ei ugjerning ettersom det er mitt sandslott som eg har bygd. Dersom eg byggjer eit sandslott, og sjølv trampar det ned. Då er det legitimt sidan det er mitt sandslott, som eg har bygd. Ser du skilnaden?

 

Likevel vil bibelens gud hjelpe til i krig dersom man ofrer mennesker først.

 

Treng referansar for å kunne svare på denne påstanden.

 

Med tanke på hvor mange millioner mennesker bibelens gud har drept, så er det klart at vi bør vie våre liv til evig krig mot jesus og gud.

 

Som sagt, du bør utvide perspektivet frå det jordiske til det evige. Dersom ikkje Gud hadde hatt så stor kjærleik for oss menneske, ville vi alle gått ein evig død i møte. Og dette er takken for at Gud elskar deg så høgt - at du vil gå til evig krig mot han.

 

Jeg kan aldri tilgi gud på samme måte som gud, ifølge bibelen, aldri kan tilgi meg.

 

Dette har vi diskutert tidlegare, og som sagt er dette ein påstand du har fordi du har misforstått eit bibelvers. Gud både kan og vil tilgje deg.

 

Gud er en tyrann som overgår alle andre despoter til sammen.

 

Nei, du har igjen misforstått. Gud er kjærleik. Jer 31,3: "Langt bortanfrå synte Herren seg for dei: Med evig kjærleik har eg elska deg, difor lèt eg mi miskunn mot deg vara ved." Rom 8,32: "Han som ikkje sparte sin eigen Son, men gav han for oss alle, kan han anna enn gje oss alle ting med han?"

 

Jeg kan ikke bøye meg for en så svak gud.

 

Matt 28,18: "Då steig Jesus fram og tala til dei: «Eg har fått all makt i himmelen og på jorda." Kvifor trur du at Gud er svak?

 

Det er satan som har makt over døden. For Gud er alt liv evig."Gud skal tørke bort hver tåre fra deres øyne, og døden skal ikke være mer."

 

Nei, Jesus vann over død og djevel, då han døydde på krossen, fór ned til dødsriket og oppstod tredje dagen. Kol 2,15: "Han avvæpna maktene og herredøma og stelte dei fram til spott og spe då han synte seg som sigerherre over dei på krossen." Difor har heller ikkje døden noko makt over oss, og Satan er avvæpna. "Deg være ære, Herre over dødens makt. Evig skal døden være, Kristus underlagt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, Jesus vann over død og djevel, då han døydde på krossen, fór ned til dødsriket og oppstod tredje dagen. Kol 2,15: "Han avvæpna maktene og herredøma og stelte dei fram til spott og spe då han synte seg som sigerherre over dei på krossen." Difor har heller ikkje døden noko makt over oss, og Satan er avvæpna. "Deg være ære, Herre over dødens makt. Evig skal døden være, Kristus underlagt".

 

Ja rettelse : Hadde makt over døden :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Ja rettelse : Hadde makt over døden :) Men Gud dreper ikke. Og kroppen er bare en bolig :)

 

Nettopp, og når vår tilmålte tid er ute, får vi flytte inn i ein langt større og flottare bustad i himmelen. Joh 14,2f: "I huset åt Far min er det mange rom. Var det ikkje så, hadde eg sagt dykk det. For eg går bort og vil stella til ein stad åt dykk. Og når eg har gått bort og stelt til ein stad åt dykk, kjem eg att og tek dykk til meg, så de skal vera der eg er."

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syndeflod det står i ordet. Synden er døden. om vi velger døden framfor Gud. Går det på bekostning av oss selv ikke vår Far som har skapt oss. Og synden ledet til floden som drepte mange millioner. Ikke Gud. Gud har jo prøvd å redde oss siden Adam og Eva- Ved å vise oss at vi ikke må høre på satan.

 

Anders Behring Breivik hadde samme ideer. Din versjon kan lett overføres i sammenhengen:

 

"Multikulturismen og spredningen av islam er døden. Og mulitikulurismen ledet til massakren som drepte 77 mennesker. Ikke Anders Behring Breivik. Anders Behring Breivik har jo prøvd å redde oss hele sitt liv, ved å vise oss at vi ikke må høre på islam og andre kulturer".

 

Det du gjør er å fraskrive ansvar ved å prøve å la motivet overgå handlingen. Det forandrer ingenting. Det er fortsatt Gud som står bak denne mytiske utryddelsen av bortimot hele menneskeheten, og det er hans avgjørelse.

 

At denne historien om syndefloden og Noa's ark er rent oppspinn hersker bak enhver tvil, men ser man på fortellingen og analyserer den, så utrydder faktisk Gud hele menneskeheten ved et massedrap han selv står bak og kontrollerer. Det å skylde på offeret fratar ikke drapsmannen sin rolle som drapsmann. Det er ikke Satan som dreper noen her, det er Gud.

 

Jeg kunne sikkert plukket denne historien i fillebiter nok en gang og lagt frem utallige logiske brister, både rent praktisk og i Guds vurderinger bak denne handlingen, men dette er ikke rette tråden.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Anders Behring Breivik hadde samme ideer. Din versjon kan lett overføres i sammenhengen:

 

"Multikulturismen og spredningen av islam er døden. Og mulitikulurismen ledet til massakren som drepte 77 mennesker. Ikke Anders Behring Breivik. Anders Behring Breivik har jo prøvd å redde oss hele sitt liv, ved å vise oss at vi ikke må høre på islam og andre kulturer".

At denne historien om syndefloden og Noa's ark er rent oppspinn hersker bak enhver tvil, men ser man på fortellingen og analyserer den, så utrydder faktisk Gud hele menneskeheten ved et massedrap han selv står bak og kontrollerer. Det å skylde på offeret fratar ikke drapsmannen sin rolle som drapsmann. Det er ikke Satan som dreper noen her, det er Gud.

 

Problemet du her gjer er jo at du samanliknar mennesket ABB med Gud, og du tek for gitt at dei har lik styresmakt. Dette vert sjølvsagt ikkje riktig. Tilsvarande sandslott-analogien kan vi forklare med eit nytt eksempel. Dersom Da Vinci etter å ha mala Mona Lisa ikkje var nøgd med utkastet sitt, ville han ha legitim rett til å krølle saman utkastet sitt og starte på nytt. Dette er tilsvarande det Gud gjorde då han angra på skaparverket sitt, og valde å destruere den syndige verda for å skape noko nytt og betre. Dersom på den andre sida ein kjeltring idag bryt seg inn i Louvre og øydeleggjer Mona Lisa, er dette ikkje moralsk legitimt. Kjeltringen har korkje skapt kunstverket eller har eigarrett. Dette er samanliknbart med drapsmenn som ABB.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...