Gå til innhold

Valg av party-høyttalere


Anbefalte innlegg

Det kan fort bli dyrt hvi man kjøper noe rimelig.

Hjemmeutstyr holder rett og slett ikke. Det gjør PA som er laget for det bruket du beskriver.

 

Mitt tips til deg er å heller vente litt eller å gjøre noe arbeid for klubben slik at dere får mer penger i kassa og så kjøpe noe brukt PA.

 

Hjemmehøyttalere er ikke ment for bruk i en klubb! Heller ikke CV hjemmehøyttalere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mens jeg er i gang, den lokale expert-sjappa selger ut en Sony TA-FB940R forsterker til -20%, 4000,- ...noen som har noen formening om hvor mye denne leverer av strøm og om den er noe tess til å fyre noen større høyttalere?

 

Kan noen forklare meg forskjellen på disse dynabel-sakene, er PS 415 og 418 levert uten horn ? (ble litt forvirret av at prisene var henholdsvis pr stk og pr par..)

Noen råd om hva som er "nok" ?

Lenke til kommentar
på sommerparaden de siste to årene har vinnertrucken brukt outline anlegg, jeg kan love deg at de sparker!! aner ikke prisen på det though, men til klubbmusikk så er de helt brutale :)

 

Hei veggis!

 

Outline blir nok altfor dyrt for hans budsjett. Han må nok ha minimum en modell med 2 15 tommere eller 1 18" i hver kasse, og da ligger prisen på outline på 15-20000 kroner per stk.

 

En høyttaler skal spille all musikk bra, ikke bare klubbmusikk.

Lenke til kommentar
Mens jeg er i gang, den lokale expert-sjappa selger ut en Sony TA-FB940R forsterker til -20%, 4000,- ...noen som har noen formening om hvor mye denne leverer av strøm og om den er noe tess til å fyre noen større høyttalere?

 

 

Ikke kjøp den Sony forsterkeren! Den klarer ikke å drive noen store høyttalere som de Yorkwille ht. jeg anbefalte tidligere i timesvis.

 

Kjøp heller en brukt PA forsterker, det gir MYE mer for penga.

Lenke til kommentar
Mens jeg er i gang, den lokale expert-sjappa selger ut en Sony TA-FB940R forsterker til -20%, 4000,- ...noen som har noen formening om hvor mye denne leverer av strøm og om den er noe tess til å fyre noen større høyttalere?

 

Kan noen forklare meg forskjellen på disse dynabel-sakene, er PS 415 og 418 levert uten horn ? (ble litt forvirret av at prisene var henholdsvis pr stk og pr par..)

Noen råd om hva som er "nok" ?

 

tror ikke den der greier så mye hvis det er den samme som jeg tenker på

 

kjenner noen som bruker en sony 5kanals forsterker på noen 15"cerwin vega høyttalere og etter ca 1 time kan man steike egg og bacon på stakkarn

Lenke til kommentar
Mens jeg er i gang, den lokale expert-sjappa selger ut en Sony TA-FB940R forsterker til -20%, 4000,- ...noen som har noen formening om hvor mye denne leverer av strøm og om den er noe tess til å fyre noen større høyttalere?

 

Kan noen forklare meg forskjellen på disse dynabel-sakene, er PS 415 og 418 levert uten horn ? (ble litt forvirret av at prisene var henholdsvis pr stk og pr par..)

Noen råd om hva som er "nok" ?

 

tror ikke den der greier så mye hvis det er den samme som jeg tenker på

 

kjenner noen som bruker en sony 5kanals forsterker på noen 15"cerwin vega høyttalere og etter ca 1 time kan man steike egg og bacon på stakkarn

:lol:

 

Noen sony-forsterkere suger møkk.

 

Det er som regel de billige.

 

Men mange av de er bra og, som f.eks min surround receiver :D

Lenke til kommentar
Hmm, kanskje. Hvorfor spør du? Er du usikker?

 

 

Problemet er vel heller at det er fullt av folk her som svarer på spørsmål og innlegg hvor de egentlig burde latt være. Hvis man ikke har noe konstruktivt å komme med, burde man heller holde kjeft.

Jeg spør fordi jeg lurte på om det var meg du siktet til. Jeg er nemlig ikke en forståsegpåer som tror jeg kan alt.

 

Synes folk kan poste når de føler de har noe å si, ville blitt litt dødt hvis alle skullle holdt kjeft bare de ikka hadde noe 100% fornuftig å si ;)

Lenke til kommentar
Det er ingen sammenheng på hvor varm forsterkeren blir og hvor god den er.

 

Har dere kjent på klasse A forsterkere noen gang? Ikke det nei?

 

 

Det er altfor mange forståsegpåere på folk som tror de kan alt i dette forumet.

 

Desverre.

tja det ender med at vi må blåse for så å skru den av

 

å ja jeg har kjent på mange klasse a forsterkere å fikk ikke bransår av noen av de

 

men cerwin vega stue høyttalere funker ikke i store rom

 

sikringene sprenges lyden er høy men ikke så mye bass gjelder iallfall med sonyen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...