Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 The new 52.14 drivers are much better than either the 51.xx or the 45.xx series. The image quality issues are corrected from 51.xx, and a lot of speed has been inked out over the 45.xx drivers. We have actually been very impressed with the speed, image quality, and playability enhancements we have seen. As long as NVIDIA doesn't take a step backwards before the official 50 series drivers are released, we think everyone who owns a GeForce FX card will be very pleased with what they get. -------------------------------------------------------------------------------- www.anandtech.com får samtidig mye skryt fra forumet til gearbox - http://www.gearboxsoftware.com/forums/show...o=&fpart=5&vc=1 ytelsen skal visst også gå noen hakk opp for alle geforce modellene. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg ser frem til noen grundige tester av disse driverene. Nvidia får vel heretter begyne å lage en ny driver for hver DX9 spill som kommer ut (automatic shadercode replacement). Det blir spennende å se hvor mye nvidia klarer å hente i HL2 som allerede bruker optimalisert shaderkode. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jøss! Endelig noen gode nVidia-driver nyheter Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kanskje nvidida får begynne å lage drivere til ett og ett skjermkort, hvertfall en og en GPU, og ikke ha en driver som skal passe på alt fra Riva TNT, GF2, GF3, GF4 òg FX serien... Vet ikke?? DrErling Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 bruker selv 52.13 driverne nå, og de funker veldig bra de Får bra framrate i hl2 betaen også(og ja, det er tåke-effekter der). Håper bare at ForceWare driverene snart kommer ut da... DrErling: Er det noen grunn for nVidia og gå fra denne 'Unified Driver Architecture'? Ettersom jeg har forstått så skal nå alle nVidia-produkter bruker samme driverpakka, dvs. både skjermkort, tv-kort og hovedkort(og fremtidige lydkort). Lenke til kommentar
ibi-ubu Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Siste WHQL-driveren frå nVidia funka ikkje med mitt GF3 Ti 200, sjølv om den liksom skulle det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kanskje nvidida får begynne å lage drivere til ett og ett skjermkort, hvertfall en og en GPU, og ikke ha en driver som skal passe på alt fra Riva TNT, GF2, GF3, GF4 òg FX serien... Vet ikke?? DrErling Det er ikke bare en driver i pakken for FX og tidligere GF4 osv. En til FX, og en til tidligere kort, har sjekket det selv og fra det jeg ser må FX ha egne innstillinger og driver for å funke. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 'Unified driver' er bare for å gjøre det enklere for brukerne. I realiteten er det mange drivere i en og samme pakke som gjør det langt enklere for vanlige dødelige å oppdatere drivere. Flere og flere kommer ut med slike (ATI og VIA bl.a.). Nå som mer og mer blir integrert i hovedkortet kan man komme unna med å installere 2-4 drivere ved installasjon mot 8-10 som jeg må installere i dag. Kostnaden er en litt større download... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 'Unified driver' er bare for å gjøre det enklere for brukerne. I realiteten er det mange drivere i en og samme pakke som gjør det langt enklere for vanlige dødelige å oppdatere drivere. Flere og flere kommer ut med slike (ATI og VIA bl.a.). Nå som mer og mer blir integrert i hovedkortet kan man komme unna med å installere 2-4 drivere ved installasjon mot 8-10 som jeg må installere i dag. Kostnaden er en litt større download... Den er feil, det er kun en .dll fil i alle pakkene, det er drivern din. Den inneholder ikke drivere til flere kort men en og samme kode for alle kortene in de forskjellige D3D modusene, Dx7 DX6 DX8. FX'en er annerledes, den bruker ikke samme .dll fil, den har egen konfig som bestemmer hvordan den skal oppføre seg. Det er fullt mulig å kjøre detonator 1 på et GeForce4 kort, alt som må gjøres er å forandre konfig fila. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Noen som forresten har en link til 52.14? Har funnet 52.13 på Guru3d.com, men vel...siden jeg ikke har lagt dem inn ennå kan jeg jo legge inn 52.14 i stedet for. *kremt* glem det. Tok et Google-søk og fant alt jeg lette etter Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Men jeg tviler sterkt på at samme dll brukes til chipset, skjermkort, lyd og lan. Om de lager sn slik pakke kan de fortsatt kalle den unified, men det er flere drivere i en og samme pakka. Detonator er nå kun for skjermkort, men som en nevnte over så skal alle driverne samles mest sannsynlig. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Noen som har lest dette? Guru3D - 52.13 Virker som denne driveren kan få vifta på GPU'en til å stoppe Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hei MrVilla.. Det problemet viste seg senere å være relatert til skjermkortet Guru3d-folka hadde. Jeg har kjørt denne driveren en god stund nå på mitt Fx5800U uten problemer av noe slag.. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå