Gå til innhold

Luftgjennomstrømning I kabinettet den ”gærne” veien!

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare så godt jeg kan.

Skal bygge en stille pc og har i den anledning blant annet kjøpt et chiftec midi tower med lydfelle, som også er kjent som magic-vent (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...NC2205&toc=3080)

Denne settes bak på kabinettet og den blir da ”delt” ved psu,, den nedre delen får et undertrykk og en kan da suge inn luft bakfra, den øvre delen får et overtrykk for å blåse ut luft. (http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...NC2043&toc=3080 ) se bilde nr 4 som har 10 i parentes ved de bakre vifter for illustrasjon.

Problemet blir da at jeg ikke vil få annen utblåsing en via psu’en siden midi toweret ikke har vifteplasser i den øvre delen.

Jeg tenkte på å ha følgende, 2 vifter bak som setter på lavt turtall og blåser luft svakt inn, en vifte i døren som blåser svakt inn, samt en i øvre plass i front som blåser for fullt ut.

Er det noen som har erfaring med dette? Vil dette føre til en helt gal luftgjennomstrømning, noen som har synspunkter på hva som vil fungere best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men den kalde luften er jo nederst og den varme øverst. Derfor sier det kanskje seg selv hvilken "ende" som er best å bruke? ;)

Takker for svar men tror ikke du har lest eller skjønt problemstillingen.

Jeg kan pga magic vent ikke ha vifter som blåser ut bak, det er kun via psu og eventuelt i front.

så mitt spørsmål er da, gitt denne forutsetningen , hva er best vifte-oppsett eller er det noen som har erfaring med noe tilsvarende

Lenke til kommentar

Vi vil ha drill!

Lag deg dei egen "vifteplass" der oppe :) Trenger ikke ha vifte en gang - så lenge det er overtrykk så vil luften finne veien ut selv. Det er bare å hjelpe den med et hull eller to :)

Sørg for at du får nok luft inn nede for å motarbeide undertrykket. Da er det lettere å pushe luft opp, og overtrykket der blir større. Da kommer luften seg greit ut på engen hånd som beskrevet i avsnittet over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...