Gå til innhold

hvilken strømforsyning bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg nettopp kortslutta strømforsyningen min. har en gammel aopen 250w sak. har kjøpt nytt kabinett med 3 nye vifter og neonlys. når jeg skrudde på dataen etter innstalasjon av hardware kom det bare et glimt av lys i powerled o.l. det er vel en kortsluttning? rart det ikke har skjedd før..

men da hvis dette er riktig. hvilken strømforsyning bør jeg velge? til et q-tec kabinett(ikke at dette spiller noen rolle?) men jeg ser at på komplett er strømforsyningene til q-tec veldig billige. 550w til ca 500kr.

jeg er ute etter noe billig. prisen er egentlig det som betyr mest. men burde over 450w tror jeg..

noen som har noen ide om det er noe annet som har skjedd?

eller noen anbefalinger til strømforsyning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På hvilken måte er Q-Tech strømforsyningene dårlig? Er der ustabile spenninger eller leverer de ikke strømmen som er påskrevet? Eller kanskje begge deler, hadde nemmelig tenkt å kjøpe meg en slik 550W på komplett for å vannkjøle den, kan jo hende den blir mere stabil ved bedre kjøling :roll::shrug:

Lenke til kommentar
På hvilken måte er Q-Tech strømforsyningene dårlig? Er der ustabile spenninger eller leverer de ikke strømmen som er påskrevet? Eller kanskje begge deler, hadde nemmelig tenkt å kjøpe meg en slik 550W på komplett for å vannkjøle den, kan jo hende den blir mere stabil ved bedre kjøling :roll::shrug:

Søk på Q-tec i forumet. Se om du finner én eneste positiv erfaring med disse strømforsyningene. Jeg tviler.

Lenke til kommentar
BenSin: se på denne her du:

http://www.bit-tech.net/review/123/

Synes denne ser helt ok ut i forhold til prisen, er sikkert ikke like bra som de som koster dobbelt så mye, men du får absolutt mye for pengene.

OK, se her da: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8863

Jeg siterer: "ustabil spenning, bråker, 12V rail gikk ned på 10V i min maskin (8HD'er 2cdrom, xp2200 512ram masse vifter"

og

"Kjøp en skikkelig kvalitets-PSU istedet for dette skrapet, anbefaler Antec og Superflower (<-enermax)!"

Verdt å merke seg spesifikasjonene: Q-tec 550W: "EFFEKT 400 WATT".[/url]

Lenke til kommentar

joda.. men så er ikke ute etter noe som kan drive en romferge heller da :p skal bare ha dvd, brenner, 2hd, 7pci, 3vifter, lys i tillegg til AMD Athlon T-Bird 900. og jeg ble anbefalt 400w ++ på en watt kalkulator jeg fant her i forumet. holder den ikke til det?

Lenke til kommentar
joda.. men så er ikke ute etter noe som kan drive en romferge heller da :p skal bare ha dvd, brenner, 2hd, 7pci, 3vifter, lys i tillegg til AMD Athlon T-Bird 900. og jeg ble anbefalt 400w ++ på en watt kalkulator jeg fant her i forumet. holder den ikke til det?

Du vil altså kjøpe en 550W Q-tec for å vannkjøle den, jeg siterer deg: "for å vannkjøle den, kan jo hende den blir mere stabil ved bedre kjøling". Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil kjøpe deg en PSU du forventer er ustabil. Gjør for all del hva du selv vil, men personlig synes jeg du bør gå for noe annet. En liten anbefaling er at dersom du vurderer å kjøpe en Lepont-forsyning, pass på å få med noen vifter også. Viftene som sitter originalt i en Lepont 420W bråker helt sinnsykt mye, det kan jeg skrive under på.

Lenke til kommentar

sorry du bomma litt:p ikke jeg som skal vannkjøle.. skal bare ha noe tilå få liv i det stakkars kabinettet mitt jeg. og som takler det som er nevt overfor. ikke noe mer enn det 8)

for jeg har ikke 1000kr og bruke på en psu :(

Lenke til kommentar
sorry du bomma litt:p ikke jeg som skal vannkjøle.. skal bare ha noe tilå få liv i det stakkars kabinettet mitt jeg. og som takler det som er nevt overfor. ikke noe mer enn det 8)  

for jeg har ikke 1000kr og bruke på en psu  :(

OK, da blingsa jeg litt. Uansett, jeg råder deg til å holde deg unna Q-tec.

Lenke til kommentar

Min psu gikk altså til kirkegården for litt siden og kjøpte Enhance psu fra komplett.no og den funker meget bra, er meget godt fornøyd med den. Bråker ikke altfor mye og holder stabile målinger:

+3,3 - 3,26

+5,00 - 4,92

+12,00 - 11,93

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...