DevN Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har en gateway router fra Belkin. Har spurt om dette før, men tar det som et siste forsøk nå. Når jeg søker etter game-servere for å spille på i hele verden, så får alle maskinene tilkoblet ruteren følgende melding: "Cable unplugged". Alle maskinene har WinXp. Internetten blir borte i sekunder/minutter, så det virker altså ikke å søke etter servere å spille på. Har prøvd følgende: Gjenopprette til fabrikkinnstillinger, Tatt ut strømkabelen og satt i igjen, Resette, Oppdatere FirmWare, Plassert meg selv utfor og innfor DMZ, Deaktivere brannveggen, Kort sagt: Alt som er tenkelig. Vi spurte Elkjøp om hjelp, ble kjøpt der, de sa Belkin hadde norsk telefonsupport, som vi ikke kunne finne noen steder. Så ønsker nå hjelp, eller et nummer til norsk telefonsupport. Hvis dere vet om noen nummer; hvor holder de til? Hvis de holder til i utlandet kan det bli problematisk, grunnet telefonen er sperret for utenlandssamtaler. Hvis jeg trenger å åpne porter, så må dere gi meg portene som trengs å åpnes. Nå er det hovedsaklig Counter-Strike jeg vil ha til å virke. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 For det første skal du gå til Elkjøp, så skal du hamre hardt i bordet og si at routeren ikke fungerer for deretter å be dem prøve å bruke den. Belkin har ingen norsk avdeling, men de har et internasjonalt nummer: 00 800 22355460 Forsøk å slå det, se hva som skjer Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Har liksom ikke så mye å prøve med for å sjekke om det virkelig er ruteren. Å søke etter servere med f.eks. i Counter-Strike 1.5, 1.6 og i The All Seeing Eye virker IKKE! Da disconnectes alle fra internett. Å søke etter filer til nedlasting fra f.eks. Kazaa fungerer. Hva slags søketeknikk brukes i disse søkene for å finne game-servere? Det er jo hovedsaklig her jeg kan slå fast at det skjer. Har ikke noe annet som kan bevise at det skjer. Hvis dere skjønner? Hva mener dere om dette? Noe galt med routeren eller ikke? Er jo tragisk å levere inn routeren til Elkjøp, også bruker de sikkert lang tid, så blir vi uten internett i 3 uker, hvis ikke Elkjøp låner ut routere. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Skjønner liksom ikke at det skal være routeren hvis alt annet fungerer. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Det må jo være en form for konflikt, og denne må jo komme fra routeren. Når jeg kobler meg direkte til internett, så virker alt sammen. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Mitt forslag til deg. Kjøp deg en router til på elkjøp (30 dagers returett) Sjekk om den funker. Da får du iallfall klargjort om det er routeren eller ikke. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Takk for forslaget overLoad, men fattern virket litt negativ innstilt mot det. Noen andre forslag? Ingen som har samme router "Belkin 4port DSL Gateway router, wired" ? Hvis "ja" noen spesielle innstillinger jeg bør merke meg? :/ *Oppgitt* Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Bare kjøp en ny router på elkjøp med 30 dagers full returrett, som overLoad foreslo. Da er det bare å teste den, og sjekke om den funker.. Så leverer du den tilbage, og får igjen penga... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå