Salvesen. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror nok du ligger ALT for høyt i pris her. Har en kamerat som kjøpte seg en svart 07 325 for et par måneder siden, og greit nok at den han ikke kjøpte var like strøken i lakken. Men den hadde akkurat like mye utstyr og han fikk sin for 220', så jeg vil tro at en realistisk pris på din er under 300' desverre. Er selvfølgelig du er mulig å finner den personen som skal ha akkurat en sånn bil og er villig til å betale for det, men da er det jo venting igjen. Er redd for at du har rett her. Tok ett kjapt søk på dinside sin sammenlignings app og fikk en pris på rundt 200'. Det er såklart ingen fasit men det er jo langt i fra prisforlangende i denne saken. Til info kjøpte jeg en 1-serie 09 modell fra bavaria for noen år siden. Betalte rundt 250'. Byttet den inn i en 5 serie etter ca 2 år og fikk da en innbyttepris på ca 150'. Så de raser fort i pris. Innbytte er jo såklart ett tapsprosjekt men det kan jo gi en viss indikasjon. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror nok du ligger ALT for høyt i pris her. Har en kamerat som kjøpte seg en svart 07 325 for et par måneder siden, og greit nok at den han ikke kjøpte var like strøken i lakken. Men den hadde akkurat like mye utstyr og han fikk sin for 220', så jeg vil tro at en realistisk pris på din er under 300' desverre. Er selvfølgelig du er mulig å finner den personen som skal ha akkurat en sånn bil og er villig til å betale for det, men da er det jo venting igjen. Er redd for at du har rett her. Tok ett kjapt søk på dinside sin sammenlignings app og fikk en pris på rundt 200'. Det er såklart ingen fasit men det er jo langt i fra prisforlangende i denne saken. Til info kjøpte jeg en 1-serie 09 modell fra bavaria for noen år siden. Betalte rundt 250'. Byttet den inn i en 5 serie etter ca 2 år og fikk da en innbyttepris på ca 150'. Så de raser fort i pris. Innbytte er jo såklart ett tapsprosjekt men det kan jo gi en viss indikasjon. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Usikker, han sa han kunne gi oss 325' så da vil jeg tro han beregner rundt 25' +/- i kommisjon? Han er forsåvidt den eneste forhandleren som har villet ta i bilen. Forstår jeg det rett i at forhandler skal forsøke å selge bilen for dere og hvis den blir solgt så får dere netto 325' ? Vil det i så tilfelle være forhandler som står som selger og vil gi bruktbilgaranti? Eller vil forhandler bare være en slags megler og formidle kontakt mellom dere og kjøper. Så vidt jeg har forstått (er samboer som har holdt dialogen med dem) så selger de den med garanti. Hvis ikke vil det jo overhode ikke lønne seg, hvis de får kommisjon på 20-30' og vi likevel er de som blir "holdt ansvarlig" hvis man kan si det sånn. Det var et godt poeng... Tror ikke samboer har vært flink nok til å undersøke. Den står fortsatt i oppkjørselen, så skal få undersøkt det. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Tror nok du ligger ALT for høyt i pris her. Har en kamerat som kjøpte seg en svart 07 325 for et par måneder siden, og greit nok at den han ikke kjøpte var like strøken i lakken. Men den hadde akkurat like mye utstyr og han fikk sin for 220', så jeg vil tro at en realistisk pris på din er under 300' desverre. Er selvfølgelig du er mulig å finner den personen som skal ha akkurat en sånn bil og er villig til å betale for det, men da er det jo venting igjen.Er redd for at du har rett her. Tok ett kjapt søk på dinside sin sammenlignings app og fikk en pris på rundt 200'. Det er såklart ingen fasit men det er jo langt i fra prisforlangende i denne saken. Til info kjøpte jeg en 1-serie 09 modell fra bavaria for noen år siden. Betalte rundt 250'. Byttet den inn i en 5 serie etter ca 2 år og fikk da en innbyttepris på ca 150'. Så de raser fort i pris. Innbytte er jo såklart ett tapsprosjekt men det kan jo gi en viss indikasjon. 200' tror jeg nok ikke er realistisk, ingen som har gitt oss den prisen. Bavaria kunne gi 360' for den ved innbytte, men da måtte vi kjøpe en ny bil. Da vi allerede har en nokså stor bilpark er ikke en til løsningen. Begynner å forstå at vi kanskje er "heldig" som har fått det budet vi har fått fra forhandleren, men du har nok rett i at det kreves en litt spesiell kjøper for å være interessert i denne bilen. Skal jeg være helt ærlig hadde jeg nok valgt stasjonsvogn selv, og den er et herk på vinterføre da den blir svært hissig av chippen. Kunne ikke drømt om en bedre sommerbil dog, synd Norge ikke kan skryte på seg evig sommer :-) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 200' er nok for lavt ja, men uten den rette kjøper så ville jeg tippet på et sted rett under 300'. Er en gøy bil ja, det skal du ha! Men det er som du har oppdaget selv, en entusiastbil, og entusiaster vet hva de skal se etter og ikke minst så vet de akkurat hva de skal ha. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Så sant, så sant ;-) Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hvor lenge har du hatt den for salg? Ser jo at flere av de tilsvarende på finn.no har ligget siden februar/mars, så trenger ikke nødvendigvis være akkurat din bil som er problemet. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Dette er annonse nr 2, og det er ca 1 uke igjen på den, så 7 uker. Fikk høre fra endel forhandlere at sedan var omtrent umulig å selge om dagen, men vet ikke hvorvidt det stemmer eller ikke. Selger fra Bilia fikk ikke lov av sjefen sin til å ta den inn da de hadde måttet si stopp på sedaner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå