Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har et lite spørsmål... Vi kjøpte i november en BMW 325 sedan fra forhandler. Strøken og fin bil, men for litt "spesielt interesserte" kan man si. Absolutt alt av utstyr BMW har å tilby, men den er bruktimportert og chippet. Virker som de to faktorene skremmer mange vekk. Det er i tillegg en sedan, 5 år gammel og gått nesten 90 000. Vi la den ut til en nogenlunde høy pris i første omgang, fikk 0 henvendelser, ikke overraskende. Til tross for at vi har påkostet den omlag 30 000 på det skarve halvåret vi har hatt den, får vi ingen henvendelser. Vi har nå fått en forhandler som har satt seg villig til å selge den for oss, men for ca 25-30 000 mindre enn vi håpet å få for den. Er også litt i tvil om hvor lang tid en forhandler bruker, da vi fortsatt må betale på lånet mens bilen ligger til salg... Annonsen er skrevet av en bilselger, og det er tatt ordentlige, proffe bilder. Det er også en bil uten feil eller mangler. Tilsammen har den ligget ute rundt 2 måneder. Bør vi prøve å selge den selv eller bare la forhandler ordne det? Det er ikke til å legge skjul på at det blir en litt psykisk påkjenning og, med avslag etter avslag og null interesse for en bil vi syntes var veldig unik og fin. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har et lite spørsmål... Vi kjøpte i november en BMW 325 sedan fra forhandler. Strøken og fin bil, men for litt "spesielt interesserte" kan man si. Absolutt alt av utstyr BMW har å tilby, men den er bruktimportert og chippet. Virker som de to faktorene skremmer mange vekk. Det er i tillegg en sedan, 5 år gammel og gått nesten 90 000. Vi la den ut til en nogenlunde høy pris i første omgang, fikk 0 henvendelser, ikke overraskende. Til tross for at vi har påkostet den omlag 30 000 på det skarve halvåret vi har hatt den, får vi ingen henvendelser. Vi har nå fått en forhandler som har satt seg villig til å selge den for oss, men for ca 25-30 000 mindre enn vi håpet å få for den. Er også litt i tvil om hvor lang tid en forhandler bruker, da vi fortsatt må betale på lånet mens bilen ligger til salg... Annonsen er skrevet av en bilselger, og det er tatt ordentlige, proffe bilder. Det er også en bil uten feil eller mangler. Tilsammen har den ligget ute rundt 2 måneder. Bør vi prøve å selge den selv eller bare la forhandler ordne det? Det er ikke til å legge skjul på at det blir en litt psykisk påkjenning og, med avslag etter avslag og null interesse for en bil vi syntes var veldig unik og fin. Har du link til annonsen? Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Den er ikke aktiv akkurat nå, da forhandler krevde at vi tok den ned, jeg prøver å linke til den vi har kopiert, si ifra hvis den ikke dukker opp http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49053490&editAd=true Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Fungerer den Hvordan ligger den priset nå i forhold til tilsvarende biler? Folk liker nok bedre å kjøpe såpass dyre biler fra BMW-forhandlere Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Om ingen vil kjøpe har du priset for høyt. Husk at du aldri får det du ber om som privatselger på Finn, du må slå av iallfall 10-15%. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Bildene i annonsen var triste, mørke og skyggefulle. Tror nok det vil hjelpe med proffe bilder fra forhandler. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Vi har fått 325 fra forhandler og håper nå på 340 selv. Det er kanskje for høyt det og? Det er helt klart fordeler med å kjøpe fra forhandler kontra privat! Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hvor mye skal forhandler ha for å selge bilen for dere? Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Usikker, han sa han kunne gi oss 325' så da vil jeg tro han beregner rundt 25' +/- i kommisjon? Han er forsåvidt den eneste forhandleren som har villet ta i bilen. Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Fungerer den Hvordan ligger den priset nå i forhold til tilsvarende biler? Folk liker nok bedre å kjøpe såpass dyre biler fra BMW-forhandlere Vanskelig å si, da det ikke ligger tilsvarende biler med tilsvarende utstyr og chip ute. Men det ligger feks en så si tilsvarende stasjonsvogn med litt høyere km ute til 360, også import. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 I bunn og grunn får dere det markedet er villig til å betale. Er det ingen som har tatt kontakt er prisen for høy rett og slett. Å få tatt skikkelige bilder av bilen og gjerne få noen kyndige til å skrive salgsteksten tror jeg kan svare seg i det lange løp. Ville også ha fjernet chip og informasjon om at den har vært chip'et. Tror det er mange som skygger unda slikt. Iallefall på dyrere/nyere biler. Klart om dere får spørsmålet må dere jo være ærlige om at den har hatt chio. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Pen bil Uansett så er ikke chip skadelig for motoren. Kjørelærern min sa at med chip så bruker de mindre bensin,bedre effekt og er bedre for motoren. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Uansett så er ikke chip skadelig for motoren. Kjørelærern min sa at med chip så bruker de mindre bensin,bedre effekt og er bedre for motoren. Tja. Det kommer nok veldig an på. Liten grunn til å tro at en tilfeldig chip-programmør er bedre til dette enn de som har laget motoren. Jeg hadde definitivt tatt den ut før salg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Pen bil Uansett så er ikke chip skadelig for motoren. Kjørelærern min sa at med chip så bruker de mindre bensin,bedre effekt og er bedre for motoren. Om du har en "chip" fra produsenten vill dette muligens være sannheten. Har du en chip fra "mekkern" på hjørnet som bruker billg elektronikk og lattrlig kode er jo situasjonen noe annet. I tillegg så er det ikke lovlig om du ikke registrerer det og dette koster flesk. Og det er ikke alle som ønsker å betale for det/kjøre ulovlig. Altså man mister "kunder" Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Veldig sant, den er ikke "godkjent" med chip, og fikk først for meg at dette var en enorm fordel, men i ettertid har jeg sett at det kanskje kan være det beste å ta den bort. Det ser ut som vi blir å levere den til forhandler, også heller håpe at de får den unna kjapt, for noe sier meg at det vil gå like tregt privat, og da står den der i oppkjørselen dag inn og dag ut. Takk for alle råd og innspill :-) Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Ja beste er vel å fjerne chipen. Men man tar vel ikke på en chip fra mekkern på hjørnet på en så fin BMW Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Veldig sant, den er ikke "godkjent" med chip, og fikk først for meg at dette var en enorm fordel, men i ettertid har jeg sett at det kanskje kan være det beste å ta den bort. Det ser ut som vi blir å levere den til forhandler, også heller håpe at de får den unna kjapt, for noe sier meg at det vil gå like tregt privat, og da står den der i oppkjørselen dag inn og dag ut. Takk for alle råd og innspill :-) Ja det beste er nok å levere den til forhandler da får kunden mange fordeler, samt en forhandler de stoler på. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Tror nok du ligger ALT for høyt i pris her. Har en kamerat som kjøpte seg en svart 07 325 for et par måneder siden, og greit nok at den han ikke kjøpte var like strøken i lakken. Men den hadde akkurat like mye utstyr og han fikk sin for 220', så jeg vil tro at en realistisk pris på din er under 300' desverre. Er selvfølgelig du er mulig å finner den personen som skal ha akkurat en sånn bil og er villig til å betale for det, men da er det jo venting igjen. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Usikker, han sa han kunne gi oss 325' så da vil jeg tro han beregner rundt 25' +/- i kommisjon? Han er forsåvidt den eneste forhandleren som har villet ta i bilen. Forstår jeg det rett i at forhandler skal forsøke å selge bilen for dere og hvis den blir solgt så får dere netto 325' ? Vil det i så tilfelle være forhandler som står som selger og vil gi bruktbilgaranti? Eller vil forhandler bare være en slags megler og formidle kontakt mellom dere og kjøper. 1 Lenke til kommentar
Ludvigsen Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2014 Ja beste er vel å fjerne chipen. Men man tar vel ikke på en chip fra mekkern på hjørnet på en så fin BMW Det var forhandleren vi kjøpte den fra som satte inn chip, men så vidt vi har skjønt var det ikke av den rimelige typen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå