Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Hei. Flytter til USA i 6 mnd og lurer på om noen har erfaring med å skaffe seg mobil abonoment der nede? Har hørt litt forskjellig, blandt annet at man ikke få abonoment med mindre man er statsborger, at man kun får tilgang til å ringe og sende meldinger (ikke internett), og at de krever depositum, kredittsjekk osv osv. Hadde kanskje håpet jeg kunne gå til nærmeste telekiosk og få abonoment og sim kort der uten problemer. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Ikke alle operatører bruker SIM-kort, dette er kun for GSM. Mange i USA bruker CDMA. Alle (også turister) kan kjøpe en enkel mobil med "kontantkort" som man fyller på enten ved å kjøpe skrapelodd, eller på nettet. Se her for eks: http://www.bestbuy.com/site/mobile-cell-phones/no-contract-phones/abcat0801002.c?id=abcat0801002 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Ta kontakt med medstudenter der (for jeg regner med du skal studere?) og få dannet en familie gjennom T-Mobile. Da betaler dere ca 25 dollar per måned for unlimited ringing og sms + 500MB data. Fungerer greit, men du må være 4 i "familien". Kan bestilles/avbestilles på dagen. Enkelt og greit. Er noen andre selskaper som har nogenlunde samme deal, bare hakket bedre (f.eks. 1GB) men jeg vet ikke hva de heter. Simple Plan var det vel en av dem het. Skal du ikke være i familie kan du ha samme deal for 50 dollar per måned, eller 30 dollar uten internett tilgang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Men hvordan er det om jeg skal kjøpe meg ny tlf? Vurderer å kjøpe den nye iphonen når den kommer. Er det sånn at den må kjøpes av et spesielt selskap for å kunne brukes i Norge når jeg kommer hjem? Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Etterhvert kommer den på Applestore, men før det må du kjøpe med binding ja. Du kan imidlertid kjøpe den av T-Mobile og ha den låst i 40 dager, så kontakter du T-Mobile for å få den låst opp gratis etter dette - men da må du ha en ny mobil i 40 dager som er låst til T-Mobile, og etter de 40 dagene MÅ du være i USA for å låse den opp. Prisforskjellene er ikke så sinnsyke i forhold til norske, pluss at du mister alt som heter reklamasjonsrettigheter her i Norge - noe som er ganske mye verdt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Du kan kjøpe på apple.com eller på en Apple Store, de selger ulåste modeller for GSM. Sett deg inn i specs, ellers kan du få en modell som ikke funker på 4G i Europa. Merk at du må ha US Credit Card for å handle på US apple.com. Ev. kan du stikke innom en Apple Store og kjøpe gavekort på det beløpet du skal handle for, og betale med dette på apple.com. Ikke viktig når du kjøper iPhone, men nyttig dersom du vil ha en MacBook med norsk tastatur, som må forhåndsbestilles. Endret 12. juni 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du kan kjøpe på apple.com eller på en Apple Store, de selger ulåste modeller for GSM. Sett deg inn i specs, ellers kan du få en modell som ikke funker på 4G i Europa. Han vil kjøpe nye iPhone når den kommer til høsten. Første 2-3, ja kanskje 4 månedene etter lansering er det ikke mulig å kjøpe mobilen ulåst, selv på Apple Store. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå