Petterahl Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 (endret) Har klokket pcen min og lurer på om jeg må ha ramsinks på Southbridge og på mosfets så ikke blir så varmt? er det lurt ved høy v core? hvor masse v core kan jeg gi uten det? Spess i profilen Endret 30. januar 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Her er den fine guiden som Formann har satt sammen, les den. Edit: jeg ser du har gjort det allerede. Les den en gang til, så finner du ut. Endret 30. januar 2004 av jephque Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 har lest den utallige ganger, men er det virkelig vits hvis man ikke skal gi v core så masse? hva er safte uten det? Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 jeg har abit AN7, videreutvikling av NF7. her er det temp sensor på mosfets. hvor mye volt gir du cpu, ram, NB og agp? si det så kan vi svare deg bedre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Om du skal klokke veldig masse er det vel en tanke å ha tilstrekkelig kjøling på North- og southbridge, samt andre deler som blir varme.. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2004 (endret) jeg har abit AN7, videreutvikling av NF7. her er det temp sensor på mosfets. hvor mye volt gir du cpu, ram, NB og agp? si det så kan vi svare deg bedre. La oss si at jeg kjører cpu på - 1.9V Ram - 2.8V @ 2.93V skjermkort - 1.6V hk - 1.7 Trenger jeg da? Endret 3. februar 2004 av Blade_ Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Følg retningslinjene og slutt med bumpingen av tråden. Forøvrig, nei - du trenger ikke ekstra kjøling på MOSFETs eller SB. Du klarer deg tydligvis fint uten, og det er mange andre som heller ikke har noen form for kjøling der. Hvis du derimot bestemmer deg for å klistre på noen kjøleribber vil du mest sannsynligvis klare å klokke litt lengre, særlig med høy FSB og vcore. Men igjen, _nei_ - du trenger det ikke. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 På NF7 er det som regel ikke nødvendig med kjøling på mosfets om du ikke skal ha veldig høy vcore. Du kan jo ta vcore på det høyeste du har tenkt å ha over lengre tid, og deretter kjenne på de forskjellige brikkene om noen er veldig varme. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Slutter du ikke med bumpinga nå Blade_ så får du advarsel og tråden blir stengt! Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil føre til at tråden blir stengt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Endret 3. februar 2004 av Gef Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 På NF7 er det som regel ikke nødvendig med kjøling på mosfets om du ikke skal ha veldig høy vcore. Du kan jo ta vcore på det høyeste du har tenkt å ha over lengre tid, og deretter kjenne på de forskjellige brikkene om noen er veldig varme. Jeg brukte "ta og føle på" testen før jeg huket tak i kjøleribber, og min konklusjon var at MOFSETene og SB ble _grisevarme_ med høy vcore og FSB. Men det bør kanskje nevnes at kjøleribbene ikke påvirket klokkingen voldsomt mye. Jeg har ikke nøyaktige tall i hodet, men mener å huske at jeg ikke fikk noen aha-opplevelse av nevneverdig grad. Skjønt, det er vel kanskje opp til den enkelte å vurdere. For noen er jo en forbedring på 100MHz bedre enn sex! Lenke til kommentar
KarateK1d Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 På NF7 er det som regel ikke nødvendig med kjøling på mosfets om du ikke skal ha veldig høy vcore. Du kan jo ta vcore på det høyeste du har tenkt å ha over lengre tid, og deretter kjenne på de forskjellige brikkene om noen er veldig varme. Jeg brukte "ta og føle på" testen før jeg huket tak i kjøleribber, og min konklusjon var at MOFSETene og SB ble _grisevarme_ med høy vcore og FSB. Men det bør kanskje nevnes at kjøleribbene ikke påvirket klokkingen voldsomt mye. Jeg har ikke nøyaktige tall i hodet, men mener å huske at jeg ikke fikk noen aha-opplevelse av nevneverdig grad. Skjønt, det er vel kanskje opp til den enkelte å vurdere. For noen er jo en forbedring på 100MHz bedre enn sex! hehe, bedre enn sex? neppe! Men 100mhz er jo relativt mye da! Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) opps...feil Endret 3. februar 2004 av SuperMorten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå