Gå til innhold

Kjøling av HK brikker?

Petterahl

Anbefalte innlegg

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
jeg har abit AN7, videreutvikling av NF7.  her er det temp sensor på mosfets.  hvor mye volt gir du cpu, ram, NB og agp?  si det så kan vi svare deg bedre.

La oss si at jeg kjører cpu på - 1.9V

Ram - 2.8V @ 2.93V

skjermkort - 1.6V

hk - 1.7

Trenger jeg da?

Endret av Blade_
Lenke til kommentar

Følg retningslinjene og slutt med bumpingen av tråden.

Forøvrig, nei - du trenger ikke ekstra kjøling på MOSFETs eller SB. Du klarer deg tydligvis fint uten, og det er mange andre som heller ikke har noen form for kjøling der. Hvis du derimot bestemmer deg for å klistre på noen kjøleribber vil du mest sannsynligvis klare å klokke litt lengre, særlig med høy FSB og vcore. Men igjen, _nei_ - du trenger det ikke.

Lenke til kommentar

På NF7 er det som regel ikke nødvendig med kjøling på mosfets om du ikke skal ha veldig høy vcore. Du kan jo ta vcore på det høyeste du har tenkt å ha over lengre tid, og deretter kjenne på de forskjellige brikkene om noen er veldig varme.

Lenke til kommentar

Slutter du ikke med bumpinga nå Blade_ så får du advarsel og tråden blir stengt!

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister

over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger

inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil føre til at tråden blir stengt. En

har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon

å komme med.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
På NF7 er det som regel ikke nødvendig med kjøling på mosfets om du ikke skal ha veldig høy vcore. Du kan jo ta vcore på det høyeste du har tenkt å ha over lengre tid, og deretter kjenne på de forskjellige brikkene om noen er veldig varme.

Jeg brukte "ta og føle på" testen før jeg huket tak i kjøleribber, og min konklusjon var at MOFSETene og SB ble _grisevarme_ med høy vcore og FSB. Men det bør kanskje nevnes at kjøleribbene ikke påvirket klokkingen voldsomt mye. Jeg har ikke nøyaktige tall i hodet, men mener å huske at jeg ikke fikk noen aha-opplevelse av nevneverdig grad. Skjønt, det er vel kanskje opp til den enkelte å vurdere. For noen er jo en forbedring på 100MHz bedre enn sex! ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte "ta og føle på" testen før jeg huket tak i kjøleribber, og min konklusjon var at MOFSETene og SB ble _grisevarme_ med høy vcore og FSB. Men det bør kanskje nevnes at kjøleribbene ikke påvirket klokkingen voldsomt mye. Jeg har ikke nøyaktige tall i hodet, men mener å huske at jeg ikke fikk noen aha-opplevelse av nevneverdig grad. Skjønt, det er vel kanskje opp til den enkelte å vurdere. For noen er jo en forbedring på 100MHz bedre enn sex! ;)

hehe, bedre enn sex? :scared: neppe!

Men 100mhz er jo relativt mye da! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...