Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

a4 eller 3-serie?

Vold1

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe meg bil nå har sett litt rundt omkring på finn så ser det ut som jeg lander enten på a4 eller bmw 3-serie (hovedsak 316i eller 318). De jeg har sett på ligger rundt 2008/2009 og det jeg lurer på er om noen har vært borti begge bilene og kan si meg noe om hvordan de er å kjøre hvem som var best osv.

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BMW er jo bakhjulsdrevet så den har en annen kjørefølelse. Mange vil si mye bedre en Audi på sommerføre. Begge er dyre å forsikre men med BMW et par hakk dyrere om du er i rette alder.

Audi har en bedre fremkommelighet og er langt tryggere på vinteren om du velger Quattro. Utsendemessig er BMW penere på utsiden mens Audi er bedre på innsiden.

Motormessig er det hipp som happ.

Det hele bunner vel ut i at du neppe vil bli misfornøyd med uansett av de to bilene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utsende er BMW best på både ute og inne.

Kjøreopplevelsen kan variere spørs om du velger quatro og x-drive. Bakhjulstrekk er alltid gøy å kjøre med, og du kommer deg dit du vill på vinteren så lenge du kan å kjøre.

Plass varierer selvsagt om du velger stasjonsvogn, sedan eller coupe.

Lenke til kommentar

Bakhjulsdrift er ikke alltid like gøy. Og du kommer deg ikke dit du vil uansett hvor god sjåfør du er. Det kommer like mye an på dekkene som sjåføren. Men det kommer vel litt an på hvor du bor også.

At BMW er penest inni er vel en høyst subjektiv observasjon. Jeg kan ikke huske at BMW noensinne har fått en slik kommentar i noen uavhengige tester.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som bilfotograf vil jeg si at BMW er mer fotogen utvendig, mens A4 er mer fotogen innvendig. Er sucker for VAG så jeg ville valgt A4. Selv er jeg ikke særlig glad i RWD da jeg hadde en lei tendens der jeg nesten kræsja i både en Antonov og en Boeing da bilen jeg hadde (en eldre Ford Transit) var RWD når jeg trodde den hadde FWD...

Endret av Huxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...