Freem@n Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei har nettopp fått ny pc. bestitle pc'en med et vanlig radeon 9800. Men etter at jeg oppdaterte driverne til kortet står d nå i system og i display properties at det er et ati radeon 9800 pro. så tenkte jeg at jeg skulle se på hvor høyt det var klokket. da stod det 324 og 290(som vanlig non pro). men har nå uten problemer klart å overklokke til 365 og 325(har ikke prøvd lenger) Er det noen som har noen bilder å legge ut av hvordan kortene ser ut(så kan jeg se inni maskinen hva slags kort det er) eller komme med annen hjelp? takker Lenke til kommentar
mr x Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 det du har er et ati 9800 non pro,selv om det står pro i egenskaper får skjerm.. er ingen problemer og overklokke et slik kort til pro fikk selv ca 400mhz på gpu og ca 340(680)på rammen Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 må jeg flashe biosen til pro, eller bare klokke ivei oppover? har ingen ekstra vifte på... Lenke til kommentar
mr x Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 vet ikke om jeg kan annbefale deg noe som helst.. om du skal overklokke kortet ditt og det blir noe feil eller slutter og fungere kan det være vanskelig og få et nytt kort på garantien til kortet. men du trenger ingen bios får og overklokke det til pro.. bare vær fårsiktig og klokk det litt og litt opp(ca 3-5mhz hver gang)får og se om kortet er stabilt.prøv det også i spill eller 3d mark får og se at alt fungerer bra... ingen feil med bra kjøling,men du kommer sikkert langt uten også. du kan jo klokke det ned igjen hvis du er usikker på kjøling eller holdbarheten til kortet.. ps:husk dette er på eget annsvar... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det hender non-pro blir detectet som Pro. Det skjedde dog ikke hos meg. Der står det bare Radeon 9800 i device manageren og ellers. Kjernehastigheten kan du tyne ganske høyt, sikkert godt over 400 MHz (sjøl har jeg vært oppe i 415 MHz uten probs, men det ble litt varmt da). Minnet mitt stopper på rundt 330-335 MHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå