YokiShoki Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja det er ikke aktuelt å kjøpe ny strøm forsyning i tillegg. Men kan jeg få problemer med bare 300W strømforsyning? I så fall er det kabinettet jeg nevnte ovenfor noe tess? Noen som har det? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Helt idiotisk å foreslå å kjøpe ny strømforsyning fra microplex på en billig pc... Nå var det ikke jeg som foreslo denne PSU'en, trådstarter sa han ikke fant den på nettet, jeg ga ham linken til Microplex. Å bruke 600,- på strømforsyning til den type PC hadde jeg heller ikke gjort. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Hva Q-tec kabinetter angår så leveres de med Q-tec PSU'er og de måler 350W ved peak power, i virkligheten er den vel rundt 250W. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 er det ikke litt dumt å kjøpe et hovedkort med innebygd skjermkort når du allerede har skjermkort frafør da? (gjør jo bare hovedkortet unødvendig dyrt) Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jo er klar over det, men skjermkortet som jeg skal sette i har jeg egentlig ikke fått helt enda. Skal få det av en kamerat, men han må først kjøpe seg nytt. Litt greit å kunne bruke PC'en til jeg får det kortet Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Helt idiotisk å foreslå å kjøpe ny strømforsyning fra microplex på en billig pc... Nå var det ikke jeg som foreslo denne PSU'en, trådstarter sa han ikke fant den på nettet, jeg ga ham linken til Microplex. Å bruke 600,- på strømforsyning til den type PC hadde jeg heller ikke gjort. Nei, men han foreslo ett q-tec kabinett/m strømforsyning og de suger! Så derfor foreslo jeg en F/S 350 watt med 120mm vifte, de yter bra og bråker lite! Han kan jo ta en 300 watt også, billigere Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Helt enig. Det er latterlig å foreslå luksus strømforsyninger i en setting hvor du lager en absolutt budsjett minimum pc. Faktum er at det med all sansynlighet holder fett med 250 W ! Når folk kommer med slike anbefalinger tyder det på manglene evne til å prioritere, og å sette seg inn i ønsket til "kunden" Eneste grunnen til at jeg satte opp over 300W strømforsyning var at det var det billigste kabinettet mpx hadde som midi tower. Et meget mulig alternativ er å gå for en av de shuttle mini pc løsningene. Da havner du på rett over 5000,- hos www.databutikken.com/no 2x256 mb DDR3400 mb ram. 80 gb hd fra maxtor DimondMax plus9 xp2500+ Barton cpu LG Combo DVD spiller/cd brenner. Fordelen med dette er jo at det er lite og elegant, og dermed lett å plasere, samt ta med til venner... Det kan jo hende er en vinner. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvor får jeg kjøpt en Fortron/Source 350W da, klarer ikke å finne den. Men hva med dette kabinettet? Aopen H600B Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=992...lAction=details Det kabinettet har faktisk en slik strømforsyning dersom jeg ikke husker feil. Aopen kjøper PSU'er fra F/S og setter sitt navn på de. Både kabinett og den strømforsyningen som er i har kommet bra ut i tester. Et bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå