Dragev Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Nye komponenter er i anmarsj, forholdsvis: hovedkort (NF7-S v.2.0) skjermkort (Saphire 9600 Fireblade e.l.) cpu m/vifte (AMD Barton 2500, hakke peiling på vifte ) Men det som jeg lurer på er, hvordan vet jeg om de komponentene jeg har passer med de jeg skal kjøpe? Og hvilke komponenter er det som muligens ikke vil passe sammen? Eneste jeg kan komme på må være rammen, har 640MB SDram pc133. Dataen jeg har nå er en pakke kjøpt fujitsu data med Celeron prosessor. Vet ikke om dette er det helt rette stedet og poste på, men men Takk på forhånd, Dragev. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Skal faktisk kjøpe samme komponenter som deg, bare radeon 9600xt isteden for pro versjonen. Men du må kjøpe ddr-ram, sd-ram passer ikke til det hovudkortet. Jeg skal ha twinmos pc3200 512mb(envt. 256mb) m/winbond, det er en bra minnbrikke til en grei sum... håper det hjalp litt Lenke til kommentar
Dragev Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Er du sikker på at det ikke går med sdram? Det står jo i beskrivelsen, ddr-ram sd-ram..? :-? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Vil ikke passe nei. SD-ram er en elektronisk standard, men også en fysisk standard. DDR SD-ram er en videreutvikling av gamle SD-ram og altså en nyere fysisk standard. Disse er ikke pin-kompatible. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 DDR RAM går også under navnet DDR-SD RAM skjønner du, så du må nok ha deg nye minnebrikker! Jeg foreslår som han over her 512 mb twinmos/m winbond PC3200 evt PC2700 (evt. 2 x 256, selv synes jeg det er bedre og ha litt extra plass @ minneslots, og DUAL RAM på athlon xp systemer øker bare ytelsen teoretisk. Du merker det ikke i praksis) Og jeg anbefaler deg og ta en titt på Epox 8RDA3+ Det er ett bra hk! Min mening er at Abit er best innen oc, ASUS innen stabilitet og Epox er en blanding av de to :wink: !! Men skal du sette inn de delene du skal kjøpe inn i den gamle pcen eller kjøpe deg en helt ny pc?? :-? Også foreslår jeg at du titter litt på ATI Radeon 9600XT Lenke til kommentar
Dragev Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Takker for svar!! :smile: Vel vel litt ekstra kostnader må man vel alltid være berett på, blir vel TwinMos ram på meg da. :-) Neida, skal ikke kjøpe ny maskin, skal sette det inn i min gamle. Så på det skjermkortet, men fant ikke ATI, fant bare PowerColor Radeon. Og jeg så det var flere versjoner av kortet. Noen anbefalning? Og hva er forskjellen fra Nf7 kortet til det Epox kortet? Har hørt at komponentene jeg skal ha kansje ikke vil passe til strømforsyningen. Er det noe i det eller? Dragev Lenke til kommentar
Dragev Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg kunne virkelig trenge noen opplysende svar. :-? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det er det samme hva det står foran, eller nesten da! De får levert kortet så legger de på vifter o.l, bestemmer layout osv.. Det er det samme om det står Sapphire, Club3d, Hercules! Jeg anbefaler sapphire vis du finner det, jeg syns de er best men det er smak og behag !! Det selges nesten ikke Originale sk i norge altså ATI Radeon 9600XT! Det er like bra med noen andre produsenter :wink: Litt dårlig forklaring av meg, men har dårlig tid! skal svare bedre om 2 timer :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå