JKJK Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 topic sier vel sitt. Driver en del med Reason 2.5 og Cubase sx, og er først og fremst ute etter lydkvalitet. (ironisk nok har jeg et gammelt lydkort) så hvilket kort gir best kvalitet og hvilket gir best ytelse (i reason / spill) Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 har du brukt 10 000.- på software, så er det vel verdt å gå for noe litt bedre? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 tjo... men det er ikke det som er poenget just nuh. blir nytt lydkort etter hvert også, men nå har jeg svidd av nok penger på hk, cpu, ram og psu for en stund. refererer til orginalpost Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 du kan jo laste ned et lydkort fra kaaza Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 du kan jo laste ned et lydkort fra kaaza :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o ...i say no more! men seriøst... Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 den ironiske meldinga var ikke ment som noe humoristisk gullkorn, men hyggelig at du syntes den var morsom. Aldri vært borti noen som kjøper cubase sx og vurderer å bruke on-board sound Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 ok... la meg snu litt på flisa. se BORT fra musikkprogrammene. hvilket lydkort av nevnte vil gi best lydkvalitet? bare glem komentarene om *kjøp deg noe annet*, for det har jeg tenkt å gjøre, men ikke enda! som sagt: ytlse / kvalitet; hvilket? Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 ok, går ut fra at bruker cracka programvare siden du ikke motsier det. Regner du med å få tips til hardware som skal brukes til cracka programvare til flere tusen kroner? Har cubase med usb dongle selv, har liten sans for snyltere. Kjøp deg noe annet, kjøp et billig 486 hovedkort med onboard sound og prøv å route lyden gjennom konverterne på det, da vil du få et setup som er cubase sx verdig. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2003 selv om du er fersk her i forumet, trenger du ikke å være stor i kjeften. Har du ikke annet å bidra med, kan du bare gi F. om jeg bruker piratkopiert programvare eller ikke er min sak, dessuten er du totalt off topic... som sagt, har du ikke noe fornuftig å si, så gi F Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 oi, unskyld. Jeg får vel vente et par måneder og poste en hel del før jeg kan si meninga mi. Jeg veit hva jeg snakker om, og det er vel det som teller eller? Du må jo kunne se det i en sammenheng, jeg jobber ræva av meg for å kjøpe cubase sl til 3500.-(selvom jeg vet hvordan man får tak "gratis"utgave), du bruker en mere avansert utgave av samme program til over 7000.-, du snakker samtidig om å oppgradere til et soundblaster live kort til et par hundrelapper, med ræææva lyd, eller å bruke on-board sound. Utfra det lille jeg veit om programmering av 24bits musikk software med effekter, vsti`s midi+++ , så skjønner jeg at det er vanskelig nok til at man skal få betalt for det. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 oi, unskyld. Jeg får vel vente et par måneder og poste en hel del før jeg kan si meninga mi. Jeg veit hva jeg snakker om, og det er vel det som teller eller? Du må jo kunne se det i en sammenheng, jeg jobber ræva av meg for å kjøpe cubase sl til 3500.-(selvom jeg vet hvordan man får tak "gratis"utgave), du bruker en mere avansert utgave av samme program til over 7000.-, du snakker samtidig om å oppgradere til et soundblaster live kort til et par hundrelapper, med ræææva lyd, eller å bruke on-board sound. Utfra det lille jeg veit om programmering av 24bits musikk software med effekter, vsti`s midi+++ , så skjønner jeg at det er vanskelig nok til at man skal få betalt for det. hold deg til topic. jeg lurte på hvilket av DE TO NEVNTE KORTENE som ville gi best lydkvalitet (IKKE HVILKET KORT DU LIKER OG HVA DU HAR ECT...) og hvilket av dem som ville gi best ytelse! hva slags programvare jeg bruker, raker forsåvidt ikke deg. greit nok at du vet hva du snakker om, men er ny på forumet. Men det du BØR lære ganske fort er at skal du svare på en topic her i forumet før det helst svare til topicen! (og du kan vel å lese?) uansett gikk jeg for SB-live kortet, så denne tråden er vel egentlig overflødig nå.... Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Veit ikke hvilket onboard kort som er på ditt hovedkort, men om det er et nVidia nForce kort, så er kanskje onboard kortet bedre enn SB Live'n... Om du derimot bruker SB Live, så kan jeg sikker sende deg ASIO drivere for det på mail om du vil... De er ikke Creative sine egne, og jeg er ikke 100% sikker på om de funker i Reason (men de fungerer i allefall i Cakewalk, så det burde gå). ASIO drivere er et must i Reason, da latency mer eller mindre forsvinner. Selv med vanlig SB Live (det originale første SB Live kortet som kom) så hadde jeg under 10ms i Cakewalk, noe som er minst 1/5 av hva DirectX driverne kan klare å gi. Når det gjelder rein lydkvalitet, så avhenger det av om lydkortet på hovedkortet ditt er et AC97 codec kort eller HARDWARE... Er det hardware, så kan det tenkes det er like bra eller bedre enn SB Live...er det AC97, så er SB Live best... Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 når topic er så motsridende sett fra et logisk synspunkt i og med at du sier at du bruker den dyreste utgaven av et profesjonelt musikkprogram sammen med et "gammelt" lydkort og vurderer å kjøpe sblaster live value, så er det ikke off-topic å kommentere det på en sivilisert måte. Når du samtidig svarer som om det er mora di du snakker til, og nekter å svare på et opplagt spørsmål i rein trass så blir det bare for dumt. p.s: cubasis har ny og lavere pris :wink: Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 når topic er så motsridende sett fra et logisk synspunkt i og med at du sier at du bruker den dyreste utgaven av et profesjonelt musikkprogram sammen med et "gammelt" lydkort og vurderer å kjøpe sblaster live value, så er det ikke off-topic å kommentere det på en sivilisert måte. Når du samtidig svarer som om det er mora di du snakker til, og nekter å svare på et opplagt spørsmål i rein trass så blir det bare for dumt. p.s: cubasis har ny og lavere pris :wink: Slutt og mas a! Du har ikke noe gyldig grunnlag for å si hvorvidt han bruker piratkopiert programvare eller ikke... Han stiller et helt konkret spørsmål om lydkort, hvis du ikke noe bidra til denne topic'en, så kan du vel strengt tatt spare deg for flere innlegg... Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 du snakker samtidig om å oppgradere til et soundblaster live kort til et par hundrelapper, med ræææva lyd, eller å bruke on-board sound. han snakket ikke om å oppgradere, han lurte på hvilke av de to mulighetene han hadde ga best lyd. For meg virket det som om han hadde SB Live fra før, og lurte på om onboard lyden var bedre... Lurte på det samme selv siden jeg også har et SB Live og Nvidia sitt Soundstorm integrerte lydkort på hovedkortet.. Jeg har gått for den integrerte lyden, siden jeg tror denne er bedre, men er ikke sikker, hadde derfor vært fint hvis du hadde holdt deg til topic og svart på det han spurte om, og ikke kommet med uttalelser du strengt tatt ikke har noe grunnlag for. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ok, en fyr sniker på bussen, det er bare han og bussjøferen igjen, han spør om å bli kjørt til døra, skal bussjøferen gjøre det? har brukt cubase siden det var et reint midi program, og veit av erfaring at man må være ekstremt dårlig informert og samtidig direkte dum for å bruke oppsettet til "dj-jk". Ut fra postene hans så er han ikke dum topic alla dj-jkl: jeg driver og lager en del animasjoner med maya, og lurte på om jeg burde bruke on-board grafikk eller oppgradere til et geoforce2 mx32mb kort? liker ikke snyltere, derfor litt pes Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 topic alla dj-jkl: jeg driver og lager en del animasjoner med maya, og lurte på om jeg burde bruke on-board grafikk eller oppgradere til etgeoforce2 mx32mb kort? Morsomt at du bruker dette som sammenlikning - så vidt jeg vet er ikke applikasjoner som Maya og 3DStudio Max spesielt avhengig av kraftig grafikkkort på samme måten som spill er. Tror det først om fremst er CPU-kraft det står på Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ja, du har rett, litt dårlig og forhasta sammenligning. Har ikke voldsom erfaring med grafikkort og animasjoner. Jeg jobber derimot med musikk. man må være komplett idiot for å bruke 10000.- kroner på software for så å bruke det med et sb live VALUE kort. Cubase sl har alle funksjonene og mer til for å lage trance. For mindre enn de 3500.- man sparer så kan man kjøpe et lydkort beregnet for musikk, og ikke counterstrike. Ettersom dj-jk virker som en smart og informert fyr så trakk jeg den konklusjonen jeg gjorde. Jeg skjønner at dj.jk ikke er så veldig gammel, og postene mine var kanskje litt vel aggressive. Jeg står fortsatt inne for meningene,men formen ble kanskje litt krass. Skulle kanskje ha pm`ed eller noe, jeg har vel spredd nok dårlige vibber på forumet for en mannsalder allerede uansett, det er vel ikke mer å diskutere. Jeg skal unngå å bemerke poster hvor det er veldig sannsynlig at topic baserer seg på bruk av cracka progvamvare i fremtiden. Jeg innser at resultatet bare blir laaaange diskusjoner og at det kommer lite godt ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå