Reptilia Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Skal kjøpe meg dette beistet av en gaminglaptop: https://www.komplett.no/asus-g750jz-173-full-hd/809845 Derfor trenger jeg en GOD gamingmus og musematte innenfor en rimelig pris. Vil ikke betale mer enn 500 kr for en mus og helst under 200 kr for en musematte. Krav: - Vil ikke ha Deathadder mus. Har hatt det før og vil prøve noe nytt. - Må være mus med ledning. - Musematta må være tøyelig/elastisk. Skal kunne rulle den sammen. Har sett på denne musen og det virker som et safe kjøp. Noen som har erfaringer med denne eller G500? Lenke til kommentar
Randominated Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Du går nok ikke feil vei med logitech-variantene nei G400s er i utangspunkt en videreføring av G5, som igjen var arvtageren til MX518, og vi kjenner alle til den musa Må si at jeg har testa Logitech G700, og jeg ville anbefalt å holde seg borte fra den om man ikke liker musakselerasjon - der er nemlig sensoren plaget av dette problemet, og det kan ikke skrus av. Kan ikke bekrefte at det samme er tilfellet med G500 men de bruker samme sensor så plagen er nok til stede der også... Når det gjelder valg av mus har det litt å si hvordan en bruker den, om en kjører claw-grip (fingerspissgrep) eller palm-grip (hele håndflaten på musa). Jeg har migrert fra å være strikt høy-dpi palm grip til å bruke lav dpi og claw grip. Kan takke CoD Black Ops 2 for det Mushistorikken min er som følger: Logitech G7 -> Razer Mamba -> SteelSeries Sensei RAW ->Razer Mamba -> Corsair M65. Av musmatte har jeg bare erfaring med harde matter så der kan jeg ikke hjelpe. Man får tak i diverse madcatz og steelseries soft-matter til mellom 99-150 kr (tror de selger steelseries QCK for en hundrelapp på clas ohlson XD) Kan med hånda på hjertet anbefale sensei, RAW eller ei, men RAW-musa har veldig lav vekt. Passformen er symmetrisk og egnet for både palm og claw. RAW fås for 499 (de har den på clas!), vanilla sensei ligger på 599. Corsair M65 er i utangspunktet også egnet for begge griptyper men er bedre med claw i mine øyne. det er den jeg bruker i dag, og kommer til å bruke en goood stund fremover. Bygd som en stridsvogn, med solid 2mm aluplate i bunn og en mer merkbar tyngde enn sensei RAW. Mistenker den vil passe en myk matte bedre enn sensei RAW. Anbefales også på det varmeste den selges for 499 både på komplett og på clas ohlson, er du i nærheten av en clas-butikk tror jeg det lønner seg å ta en prat med dem om det er ok å returnere etter å ha prøvd den, de har 90 dagers åpent kjøp. Jeg har hatt god erfaring med clas-butikken på kjøpesenteret Kvadrat i Stavanger/Sandnes-regionen. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 Har prøvd en del forskjellige mus i det siste selv, og kan støtte M65. Det er den jeg også bruker nå, og er helt topp. Brukes sammen med Steelseries hard musmatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå