clinton Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Synes det er litt tungvindt og gå inn i dataen og flytte på jumperen for og restarte biosen. Har tenkt og gjøre det med en bryter i stedenfor. Tror dere om dette? noen som har testet det? Lenke til kommentar
felge Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 høres bra ut..... vet ikke om det funker du får teste Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Yes..satser på det vertfall :bgrin: Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det funker sikkert det. Hadde i tankene noe lignende jeg også, men jeg fant aldri bryteren jeg skulle ha (lette ikke så mye heller..) Lenke til kommentar
razer Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har gjort det, og det er perfekt for late folk :wink: Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Har gjort det, og det er perfekt for late folk :wink: Fint.Passer bra for meg da! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Klart det funker, men det kan nok være lett og glemme vekk hvilken stilling den skal stå i. Eller lett og lett, jeg snakker nå for meg selv - med min teflonhjerne.. Det var en liten episode i ettermiddag, hvor PC nektet å starte. Absolutt helt dødt. Vel, det var bare CCmos jumperen på feil plass det Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Tja.. Klistre på en lapp med 'Normal' og 'Reset' .. Så går det ikke ann å bomme.. Eller en høy pipe lyd eller.no når den står i 'Reset' posisjon.. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja,jeg tror ikke det kommer til og bli noe serlig problem. Men jeg merker jo det da,når jeg har loddet på ledninger og festet bryteren. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jaja, når pc'n ikke vil starte er det jo den bryteren man sjekker først.. Hvertfall det første jeg ville ha gjort.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det funker, garantert! Har jo hatt en slik løsning siden i fjor sommer! Lenke til kommentar
ZirZ Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Akkurat det jeg trengte!!! Lenke til kommentar
atrax Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er en alvorlig stor fordel å lage et lokk eller dekke bryteren til på en måte, for om du eller noen uvedkommende svitsjer på den bryteren mens pcen er på, kan helvete bryte løs. Det vil ihvertfall prøve å bryte løs. Kanskje det nøyer seg med å herpe CMOS, og da er du heldig. Jeg har også mekka meg en slik bryter, men den er inni kabinettet, slik at føttene mine eller klåfingra venner ikke kommer borti den. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er en alvorlig stor fordel å lage et lokk eller dekke bryteren til på en måte, for om du eller noen uvedkommende svitsjer på den bryteren mens pcen er på, kan helvete bryte løs. Det vil ihvertfall prøve å bryte løs. Kanskje det nøyer seg med å herpe CMOS, og da er du heldig. Jeg har også mekka meg en slik bryter, men den er inni kabinettet, slik at føttene mine eller klåfingra venner ikke kommer borti den. hmm.da bør jeg finne på noe.For det kommer heletiden folk og trykker på alle knapper og sånnt som jeg har laget til på dataen.(viftestyring osv) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja, det er selvsagt en forutsetning at man ikke fiker til bryteren i tide og utide. Da kan det fort ende med et nytt hk.... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er en alvorlig stor fordel å lage et lokk eller dekke bryteren til på en måte, for om du eller noen uvedkommende svitsjer på den bryteren mens pcen er på, kan helvete bryte løs. Det vil ihvertfall prøve å bryte løs. Kanskje det nøyer seg med å herpe CMOS, og da er du heldig. Jeg har også mekka meg en slik bryter, men den er inni kabinettet, slik at føttene mine eller klåfingra venner ikke kommer borti den. Det var også i mine tanker ja ------------------------------------------------------- Har dere forresten sett de fine jumperene med håntak på som Abit bruker? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er en alvorlig stor fordel å lage et lokk eller dekke bryteren til på en måte, for om du eller noen uvedkommende svitsjer på den bryteren mens pcen er på, kan helvete bryte løs. Det vil ihvertfall prøve å bryte løs. Kanskje det nøyer seg med å herpe CMOS, og da er du heldig. Jeg har også mekka meg en slik bryter, men den er inni kabinettet, slik at føttene mine eller klåfingra venner ikke kommer borti den. hmm.da bør jeg finne på noe.For det kommer heletiden folk og trykker på alle knapper og sånnt som jeg har laget til på dataen.(viftestyring osv) Hva med en fjerbelastet bryter ala startbrytern på maskinen, det finnes sånne med fjerbelastet lokk på Lenke til kommentar
atrax Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Liker tanken på en bryter med fjærbelastet lokk, det kan bli ganske..eh..sexy Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det er en alvorlig stor fordel å lage et lokk eller dekke bryteren til på en måte, for om du eller noen uvedkommende svitsjer på den bryteren mens pcen er på, kan helvete bryte løs. Det vil ihvertfall prøve å bryte løs. Kanskje det nøyer seg med å herpe CMOS, og da er du heldig. Jeg har også mekka meg en slik bryter, men den er inni kabinettet, slik at føttene mine eller klåfingra venner ikke kommer borti den. hmm.da bør jeg finne på noe.For det kommer heletiden folk og trykker på alle knapper og sånnt som jeg har laget til på dataen.(viftestyring osv) Nøkkelbryter er jo også et alternativ. ala kabbis nøkkel Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 du bør nok ha en nøkkel ja, ellers kan det bli dyrt for deg, eller ha en litt mer skjult bryter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå