Gå til innhold

fps i morrowind

Anbefalte innlegg

har lenge hatt lyst til å kaste meg ut i morrowind, har prøvd to ganger, men har "mistet interessen" (lang tid!! på lasting og dårlig flyt i grafikken)

hovedgrunnnen er at jeg har hatt en oppgradering fra 1ghz, mx460, 384 mbram til xp25@xp28 med ti42 og 512mb ram,

og vendt meg til flyt i spillene, og stiller derfor "krav"

får alt fra 3-30 fps med nye maskina, og det uten no aa/af (eller hva det nå heter) og gidder derfor ikke å forsette

, men jeg lurer på hva dere andre får? tenkte å oppgradere inn på nyåret dersom hl2 kommer ut, da er det vel en brikke fra ati som heter R420

la oss si den yter 10% bedre enn sine forgjengere 9800

hva får dere med slike råè grafikkkort av fps i morrowin?

CPU og 3D + fps hadde vært helt supert,

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke testet Morrowind på det nye kortet enda, men da jeg spillte det som mest, var spec'sene mine omtrent som dine, men med Xp2000+. Hadde aldri lav framerate, ever. ikke i byene heller.

Snarere tvert om det var en fryd for øyet. Kjørte 1024x768/32, 2xAA, 4xAF. Helt Smooth.

Morrowind var faktisk grunnen til at jeg kjøpte Gf4ti42 kortet, gikk ikke på gf2mx400'en.. : )

Så det må være et annet problem, Morrowind har alltid vært kranglete..

Lenke til kommentar

har du på skygger når du spiller morowind? Dårlige grafikk kort sliter jo litt med de... tror FPS kan fly i været hvis du skrur av de. Har en xp2600 og radeon 9800 pro, og grafikken i morrowind flyter som en drøm der. Hadde radeon9500 før, og merker sinnsyk forbedring nå :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har lest mange mange tråder om dette. Jeg har samme problemet. Så jeg har lett en del etter årsaken til dette. Jeg har ca samme pc som deg.

Såvidt jeg vet har alle til tider lav fps i morrowind. Det er på grunn av dårlig grafikkmotor slik jeg har forstått det. De som sier det går helt glatt har enten ikke på god grafikk eller så har de bare problemer med å se forskjell på 100 og 10fps.

Hvis jeg tar feil beklager jeg, men dette var det jeg fant ut.

Det er verdt å spille morrowind uansett. Det påvirker ikke gameplayet. Det hakker jo bare på enkelte steder og det kan man leve med. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har lest mange mange tråder om dette. Jeg har samme problemet. Så jeg har lett en del etter årsaken til dette. Jeg har ca samme pc som deg.

Såvidt jeg vet har alle til tider lav fps i morrowind. Det er på grunn av dårlig grafikkmotor slik jeg har forstått det. De som sier det går helt glatt har enten ikke på god grafikk eller så har de bare problemer med å se forskjell på 100 og 10fps.

Hvis jeg tar feil beklager jeg, men dette var det jeg fant ut.

Det er verdt å spille morrowind uansett. Det påvirker ikke gameplayet. Det hakker jo bare på enkelte steder og det kan man leve med. :yes:

Som sagt, jeg har på max på grafikken...eller...spiller med 1600x1200, med alle detaljer på max, og det går flytende...

Jeg vet hvordan spillet går på min maskin, så det kan godt hende du tar feil, eller at min maskin er unik...

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd dette selv, men dere kan teste denne linken:

http://morrowind.nm.ru/Morrowind%20FPS%20Optimizer/

Programmet "patcher" seg på Morrowind og justerer detaljene automatisk slik at du hele tiden oppnår en tilfredsstillende oppdateringshastighet (f.eks: når du er ute i naturen vil antakelig view distance være lang, mens når du besøker Vivec osv vil den automatisk justeres ned).

Jeg kan ikke hjelpe med programmet eller ta noe ansvar hvis noe går galt (har ikke hørt noe negativt om det, though).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...