DaRe_deVIl Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Jeg har posta en del poster, men jeg merker at når jeg har fått sånn ca. over 20 svar er det ingen som gidder å svare på dem mer (det er jo ingen som vet uten å sjekke at jeg lurer på noe mer?!?), så den eneste løsning er å lage nye poster i steden for å fortsette på de gamle !! Ja, hket mitt lyser grønt, men pcen min starter ikke! Er det defekt? Hva skal jeg gjøre for at pcen min skal starte?? :-? Takker på forhånd for seriøse svar/innlegg PS : For å få ett bedre innblikk i problemet mitt så ta en titt på denne posten, denne, og denne posten Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har sett igjennom de tidligere postene dine og antar at du fortsatt sliter med samme byggverk. Du har jo fått en hel del gode tilbakemeldinger men jeg er litt usikker på om du har flugt noen av disse? :o Du hadde opprinnelig montert HK direkte på shassis uten avstandsstykker :oops: . Du virker ikke å være helt fortrolig med byggverket ditt. Derfor må du forvisse deg om at du har montert komponentene riktig dvs les manualen til hovedkortet. Ditt Asus A7V8X har en POST reporter. Dvs hvis du kobler til en høyttaler vil du kunne høre en vennlig dame stemme som forteller hva problemet er. Dette må du bare gjøre. Monter HK, CPU, CPU viften, minnebrikken, tilkoble PSU og minimum power on/off switch. Les manualen og monter komponentene riktig (jeg sier det en gang til, for dette er meget viktig). Starter dette nå? Går CPU viften? Hører du noe fra POST reporter? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Skal gjøre det når jeg får tid, har kanskje tid litt senere i dag Vis den ikke POSTer da?? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 starter ikke hardiskene og viftene? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ingenting skjer... Absolutt ingenting PS : Har ikke kobla til hd Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Når ikke viftene starter kan det jo være feil i PSU. Jeg regner med at power on/off switch fungerer og at du har montert den riktig. Den lysdioden på hovedkortet lyste, så noe spenning har du ihvertfall. Jeg vet ikke hvor kortslutnings sikker PSUen din er men den kan selvfølgelig ha fått seg en knekk. Har du en annen PSU du kunne prøvd? Jeg ville ha prøvd å beholdt samme oppkobling som jeg anbefalte tidligere i dag og så skrudd ut alle skruene som holder hovedkortet. Deretter lagt en papp plate under slik at hovedkortet hvilte på denne uten å komme i berøring med noe annet. Prøv dette og deretter forsøker du å starte opp. Er det noe som virker nå? Hvis ingen reaksjon så må du få forsøkt å bytte PSU. La HK fortsatt hvile på pappplaten og start opp. Hvis det ikke starter forsøker du å ta ut minnebrikken (mens HK fortsatt ligger på papplaten) og start opp. Fortsatt dødt, eller? Jeg gjentar at du må være sikker på at du har montert delene riktig! Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg regner med at power on/off switch fungerer og at du har montert den riktig. Hva er det for noe?? :-? Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg regner med at power on/off switch fungerer og at du har montert den riktig. Hva er det for noe?? :-? Det er den knappen som du benytter når du skal starte maskineriet. Den har en ledning som skal tilkobles HK og uten denne montert riktig, starter ikke maskinen. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg regner med at power on/off switch fungerer og at du har montert den riktig. Hva er det for noe?? :-? Det er den knappen som du benytter når du skal starte maskineriet. Den har en ledning som skal tilkobles HK og uten denne montert riktig, starter ikke maskinen. Videre på ledningen er det en svart "brikke" som skal stikkes ned på noen PIN'er. Denne "brikken" er merket Power SW. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Åja den ja Den er satt på riktig pinner, og knappen utenpå kabinetten er koblit riktig dessuten har jeg prøvd å ta den av og trykke rett på "den svarte knotten" under power on knappen!! :wink: Lenke til kommentar
norrick Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har du montert hovedkortet uten avstandsstykker så sier det vel seg selv at kortet er totalt ødelagt hvis du ikke har vært så heldig at du har kortsluttet PSU slik at kortet ikke fikk strøm. Det skal vel ikke være nødvendig å få bekreftet det fra hundredeogørten individer for det er så logisk som det går ann å bli (du har jo tross alt greid å kortslutte nærmest hvert eneste loddepunkt på hovedkortet)!!! Du må nok kjøpe et nytt HK for dette er nok 110% kaputt (jeg anbefaler deg også å la noen med kjennskap til data hjelpe deg). Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Har du forsøkt å starte slik jeg anbefalte? Noen reaksjon? :o Det var i hvert fall en person i de linkene som det refereres til som hadde gjordt det samme og fått kortet opp å gå etterpå, så her skal ingen gi seg før en er nødt! Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har prøvd..... ingen reaksjon.. Jeg har hatt strøm i hket utallige ganger, en gang skrudde jeg det på om kvelden når jeg ordna litt, så glemte jeg og ta ut strømmen, før jeg så det etter skolen dagen etter Så skal jeg bare si : R.I.P Mitt hk som jeg aldri fikk brukt?? hehe.. Lenke til kommentar
jirre Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Det kan være PSU eller HK som feiler. En skal ikke utelukke CPU heller selv om jeg begynner å tro mer og mer på at det det er HK. Jeg er tom for ideer, Sjakk matt! Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Jirre jeg takker og bukker for alle tipsene/ideéne dine!! MEn vis det er cpu skal vel pcen starte også kommer det noen bip, og hket lyser så da er det vel ikke psu? Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 hva med og prøve og resette BIOSEN? dette gjør du ved og løfte en liten dingseboms over til noen andre pins (les manual). det funka for meg Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ditt Asus A7V8X har en POST reporter. Dvs hvis du kobler til en høyttaler vil du kunne høre en vennlig dame stemme som forteller hva problemet er. Dette må du bare gjøre. Har du gjort som jirre her foreslår? Alle hovedkort har en feil for feilrapportering i form av lyd. Hvis du ikke får noen form for lyd i det hele tatt (selvfølgelig forutsatt at du har kobla høytaller rett til), må du gå PC'en litt grundigere i "sømmene". Da ville jeg personlig prøvd med ny PSU/hovedkort for feilsøkingen sin del... Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ok, jeg sier det engang til.. HKet mitt lyser når jeg setter i strøm, men når jeg trykker på power on knappen skjer ingenting / ABSOLUTT INGENTING!! IKKE ENGANG EN ENESTE LYD! For å resette cmos, skal jeg fjerne den jumperen og flytte den over til de 2 andre pinsene?? er det alt?? Må pcen starte for at cmos skal resettes? EDIT : Snart så får jeg besøk av fetter'n min som er veldig datakyndig! Så når han kommer kan vi forta litt feilsøking osv.. Han får nok pcen på beina, vis ikke han får til det. Får ingen til det Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ok, jeg sier det engang til.. HKet mitt lyser når jeg setter i strøm, men når jeg trykker på power on knappen skjer ingenting / ABSOLUTT INGENTING!! IKKE ENGANG EN ENESTE LYD! For å resette cmos, skal jeg fjerne den jumperen og flytte den over til de 2 andre pinsene?? er det alt?? Må pcen starte for at cmos skal resettes? EDIT : Snart så får jeg besøk av fetter'n min som er veldig datakyndig! Så når han kommer kan vi forta litt feilsøking osv.. Han får nok pcen på beina, vis ikke han får til det. Får ingen til det Stressa? PSU kan godt være defekt OG gi deg lys i lampa di på HK'et. Siden systemet ditt er helt dødt ville jeg prøvd med ny PSU, om dersom det ikke hjelper, nytt HK. For å re-sette CMOS flytter du bare jumperen som du skriver, og lar den stå der i 10-20sek. PC'en skal ikke startes når du gjør dette, heller tvert om. Du bør trekke ut ledningen til PSU, eventuellt slå av brytern bakpå hvis du har en. Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 PSU kan godt være defekt OG gi deg lys i lampa di på HK'et Ingen som har sagt det før, jaja.. fettern min tar med pcen sin så da skal vi feilsøke litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå