tKila Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har trådløst nettverk og en del murvegger. Hastigheten i nettverket varier brutalt, så derfor lastet jeg ned noe får å måle signalstyrken. Network Stumbler funker knall, men signalet sier meg lite. Min klient sitter ca. på -82 dBm på Signal+ og -100 på Noise- og SNR+ er 18 ? Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
birkulf Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Dette lurer jeg på også! Har SNR: 60 Signal+: -37 Noise: -100 SNR+: 63 Hva betyr det? Er det bra eller dårlig når routeren står 2m unna pc'n? Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Den gyldne regel er jo høyere SNR du har, jo bedre signal.(100 er max og egentlig umulig å oppnå) DVS -100dbm og 0 SNR=null signal og 0dbm og 100SNR er max styrke En SNR på 30 eller -70dbm må regner som bra -82dbm må regnes som svakt signal og -37dbm når pcen er 2m unna sier bare at signalet er bra der og da. mål heller styrke når pcen er der den skal bruker. Mur er bestandig et problem, men om du putter på en slik antenne på routeren: http://wlanfactory.com/catalog/product_inf...b0136d8ba9e5662 Så tror jeg ting burde bli rimelig i orden. Bruker en slik selv i et stort hus og den ble iallefall løsningen for meg. testet den på nettverkskortet mitt og fikk inn en høyskole ca 2km unna:) Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) SNR er signal to noise ratio. Det vil si hvor mye mer signal enn støy det er. Målt i dB for å slippe rotete/store tall. Edit: Når det står WAN så antar jeg det er den SN marginen modemet/ruteren din har mot dslamen. Da er egentlig alt over 10 dB godt nok(i alle fall for Telenor). =) Endret 18. oktober 2006 av Magnus_ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Det er nok WLAN s/n (SNR) det er snakk om. Med -82dBM signalstyrke (=litt svakt signal) er det viktig at du unngår kanal 6 og 11 pga økt sjanse for interferens fra andre. Velger du kanal 1,2 eller 3 vil du trolig få bedre hastighet når det går mye trafikk f.eks på kveldene. Endret 18. oktober 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå