Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor misliker alle meg?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor alle misliker meg. Jeg kan ikke se noe problematisk med meg.

Det er sikkert fordi jeg "naver". De tror at da har man ikke store evnene, og om man da sier noe smart eller på noen måte presterer noe så blir de mistenksomme.

Fuckings folk.

Folk jeg har gått på skole med ser en annen vei om jeg treffer dem. Andre som vet hvem jeg er hilser bare ikke.

Jeg har ingen venner. Det er jo fordi jeg blir mislikt. Men jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg ser ikke hva galt jeg gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det mye vi ikke vet her for å kunne gi en kjapp vurdering som i det hele tatt er verdt noe som helst. For alt vi vet så har du navet i 10 år og har aldri planer om å komme ut i arbeidslivet og bidra til samfunnet og har planlagt å leve resten av livet som en udugelig snylter uten å få utrettet noen ting eller gjort noen særlig forskjell annet enn å være en ekstra byrde.

Nå satt jeg dette veldig på spissen på en veldig krass måte, og er kun ment som et eksempel siden vi faktisk ikke vet noen ting.

Det eneste vi vet er at du naver og ikke har noen venner. At du har en negativt innstilling til folk. "Fuckings folk."

Egentlig så trenger vi ikke å vite spesielt mye. Vi trenger egentlig ikke å vite noen ting. Her kommer noen skuddsikre tips som garantert kommer til å få folk til å like deg.

Skuddsikre tips:

• Trynefaktor er utrolig viktig. Det er viktig å se OK ut. Du trenger ikke å se super bra ut, men personlig hygiene er et must for de aller fleste. Det du kan begynne med er å dusje regelmessig og klippe deg hos en frisør. Kjøp nye klær du liker. Dette er en god start.
  • Det er ikke greit å "nave" hvis du kan jobbe.
  • Få deg fritidsaktiviteter. Forslag: bli med i pistolklubb, jakt/skytterlag, bowlingklubb, dataklubb, motorsport, trening, svømming.
  • Få deg jobb.

Jobb på Kiwi eller Mcern er ikke så forferdelig ille, alle friske har muligheten til å gjøre jobben og lønne er faktisk helt ålreit, men noe ubeleilige arbeidstider selvfølgelig, men sånn er det å jobbe i den type yrker. Heldigvis betaler dette for seg med diverse tillegg, så lønna blir okei.

Får du deg jobb får du kolleger/venner. Dette kan være nøkkelen inn til begynnelsen på et sosialt liv. Glem det gamle, skap et nytt liv med de nye omgivelsene dine. Når du øker din sosiale verdi (eller verdi generelt) så skal du se at gamle venner vender tilbake, for da er du "bra nok" (hvis det er dette som er problemet til at folk unngår deg).

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hvor lenge har du navet? Er du arbeidsledig eller er det fordi du ikke gidder å jobbe? Jeg har gått på nav i perioder selv, men det var fordi jeg var arbeidsledig og søkte jobber. Jeg følte ikke at folk så ned på meg av den grunn.

vi vet i grunn veldig lite om deg og hva slags grunner folk eventuelt skulle ha for å mislike deg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor alle misliker meg. Jeg kan ikke se noe problematisk med meg.

Det er sikkert fordi jeg "naver". De tror at da har man ikke store evnene, og om man da sier noe smart eller på noen måte presterer noe så blir de mistenksomme.

Fuckings folk.

Folk jeg har gått på skole med ser en annen vei om jeg treffer dem. Andre som vet hvem jeg er hilser bare ikke.

Jeg har ingen venner. Det er jo fordi jeg blir mislikt. Men jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg ser ikke hva galt jeg gjør.

Hvorfor naver du? Kan du ikke komme deg i jobb eller skole? Snyltere blir sjeldent likt bør du vite.

Lenke til kommentar

Om ikke alle liker deg vil noen allikevel like deg :) Om grunnen er at du går på nav at du ikke blir likt, så sier det mer om dem enn deg. For det er ikke for jobben at mennesker har grunn til å like eller mislike, men for den du er. Og det er jo ikke uten grunn at du er på nav. De som ikke liker deg trenger derfor ikke å like deg. Kanskje du er heldig som slipper å ha dem som venner. Og om de hadde likt deg så ville det kanskje vært på falskt grunnlag. Men det kan også være at du innbiller deg at de ikke liker deg :) Og at du trenger å arbeide med selvtilitten din. Så kanskje du kan finne en rutine i livet som gir deg en glede. Og at du luker bort litt av de negative tankene om at du blir mislikt. Men om du har mulighet til å jobbe så prøv å finn deg en jobb. Vikarbyråer kan sikkert hjelpe deg. Og å jobbe vil også få opp selvtilitten din.

Også kan du forvente at Gud liker deg uansett :) Men vi kan ikke forvente at alle vi møter skal like oss. Men om du tenker de er fucking folk så vil det slå tilbake kanskje på den måten at du føler de skyr unna også er det kanskje du selv som skyr unna.

Begynn å tren feks. Da vil humøret stige også..Også trenger du venner så klart. De vil nok dukke opp etterhvert, men det er viktig at du tar noen skritt i riktig retning som har med livet ditt å gjøre først og fremst tenker jeg.

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du sier det meste selv, og løsningen ligger i din egen formulering

Prøv å være vitnet til det som føler og tenker, ikke den som responderer på fenomenet - vi sier gjerne "være fluen på veggen", hvis du skjønner .. Og se nøye på selve følelsene uten å leve deg inn i dem, altså ikke begynn å lage "sannheter om selvet ditt" - det er en skapelse du lager ut fra det du oppfatter av påvirkninger, men du behøver ikke være med på å lage noe som helst - bare se på hvordan bevisstheten lager seg selv, og dekonstruerer det samme selvet av seg selv, uten at du behøver å gjøre annet enn å se og akseptere at fenomenet finnes.

Det som du da ser er altså tomme fenomener som føles veldig realistiske, men de er ikke virkeligheten - bare noe som kommer og går, og jo mindre du involverer deg i prosessen (altså dømmer og kategoriserer), jo fortere forsvinner de .. Du behøver ikke bekymre deg, bare bruke din oppmerksomhet og ikke døm noe som feil eller rett, alt er der og intet behøver å fjernes, du må bare være rolig og ikke la deg bli lurt av noe som faktisk ikke er annet enn flyktige prosesser - kommer og går, og kommer og går, og kommer og går, som skyer på en blå himmel - og den blå himmelen er din sikre grunn, og den kan aldri skades eller forsvinne - du har bestandig en sikker grunn i deg selv, det er bare å bli kjent med den og stole på den

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar

Folk er generelt misunnelig på de som "naver".

Folk mener at du skal bidra til samfunnet ved å ta en A4-jobb og være miserabel i stedet for å gjøre det du egentlig har lyst til med den bittelille tiden du har fått tildelt her på jorda.

Folk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk mener at du skal bidra til samfunnet ved å ta en A4-jobb og være miserabel i stedet for å gjøre det du egentlig har lyst til med den bittelille tiden du har fått tildelt her på jorda.

Folk.

Nei.

Folk som har lyst til å nave selv er misunnelige på de som gjør det som har fått det til. Resten som jobber og gjør noe med livet sitt i "den bittelille tiden" man har på kloden forstår ikke at folk er såpass dumme at de tillater seg selv til å kaste bort en eventuell karriære på å late til seg penger. Hva gjør de når de ikke får støtte lengre? Forklarer de de tomme årene i CV'en at de "nava"? Neppe.

Får man støtteordninger fra NAV og man har en god grunn til det, så er det noe helt annet.

Lenke til kommentar

Folk.

Nei.

Folk som har lyst til å nave selv er misunnelige på de som gjør det som har fått det til. Resten som jobber og gjør noe med livet sitt i "den bittelille tiden" man har på kloden forstår ikke at folk er såpass dumme at de tillater seg selv til å kaste bort en eventuell karriære på å late til seg penger. Hva gjør de når de ikke får støtte lengre? Forklarer de de tomme årene i CV'en at de "nava"? Neppe.

Får man støtteordninger fra NAV og man har en god grunn til det, så er det noe helt annet.

Nei.

Dersom man har lyst til å jobbe innen et felt som man brenner for, men ikke får jobben bør det være naturlig å få støtte til man kommer gjennom nåløyet. Alle (! uten unntak) bør få jobbe med det de liker, dersom de vil ha en jobb. Det er sjelden man hører om personer som nekter å jobbe med noe som helst hvis de fikk velge selv.

Om noen kun har interesser som ikke dekkes av jobbmarkedet, som filosof eller fuglekikker, bør de få støtte til å holde på med det, uten at folk blir grønne av misunnelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei.

Dersom man har lyst til å jobbe innen et felt som man brenner for, men ikke får jobben bør det være naturlig å få støtte til man kommer gjennom nåløyet. Alle (! uten unntak) bør få jobbe med det de liker, dersom de vil ha en jobb. Det er sjelden man hører om personer som nekter å jobbe med noe som helst hvis de fikk velge selv.

Om noen kun har interesser som ikke dekkes av jobbmarkedet, som filosof eller fuglekikker, bør de få støtte til å holde på med det, uten at folk blir grønne av misunnelse.

Nei: Folk får ta det de blir tilbudt, og det finnes ikke møkkajobber, men det finnes møkkainnstillinger til jobber

Endret av Bruker-95147
Slettet mye bruk av quotes.
Lenke til kommentar

Fuckings folk.

Det er alltid dem som ser ned på andre når de selv er høyt oppe på rangstigen.

Lenke til kommentar

Nei: Folk får ta det de blir tilbudt, og det finnes ikke møkkajobber, men det finnes møkkainnstillinger til jobber

De fleste vil nok miste selvtilliten, motet og sin gode innstilling når de må jobbe som kontorist selv om de egentlig vil være murer.

Lenke til kommentar

Dersom de egentlig vil være murer, så får de prøve å gå inn for å bli det.

Er ikke alltid lett å vite hva man egentlig vil gjøre, så da får man bare satse på å finne en jobb hvor man trives. De fleste trenger å jobbe om de ønsker å kjøpe leilighet, betjene div lån etc. Man blir ikke så veldig rik av å gå på nav og arbeidsledighetspenger er uansett en viss prosent av det man tjente før man ble arbeidsledig... Jeg har vært arbeidsledig jeg og det var ikke direkte ubehagelig å gå hjemme. Jeg fikk tiden til å gå jeg, var ikke noe problem. Er fint å være i jobb også, føles litt tryggere.

Jeg tror uansett at vi har sklidd ut litt her. Dette handlet om at TS føler at alle misliker ham, ikke om at alle må jobbe med drømmejobben sin.

Lenke til kommentar

Dersom de egentlig vil være murer, så får de prøve å gå inn for å bli det.

Selvfølgelig. Man går som regel inn for det man brenner for.

Jeg tror uansett at vi har sklidd ut litt her. Dette handlet om at TS føler at alle misliker ham, ikke om at alle må jobbe med drømmejobben sin.

Enig :new_woot:

Lenke til kommentar

Folk.

Nei.

Nei.

Nei.

Gjør som folk flest. Få deg en jobb, samma faen hva det er for å få erfaring. Jobb så ved siden av for å få den jobben du helst ønsker deg i det feltet du brenner for.

Alle kan heller ikke få den jobben de liker uten å jobbe ordentlig for det. Det er urealistisk og idiotisk å tru at det kan bli en realitet. Og du kommer neppe inn der ved å støtte deg til nav i mellomtiden. Det å ha en hvilken som helst jobb i 2 år på CV'en er uendelig mye bedre enn ingenting i 2 år når man til slutt ønsker å havne i drømmejobben sin.

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De fleste vil nok miste selvtilliten, motet og sin gode innstilling når de må jobbe som kontorist selv om de egentlig vil være murer.

Det handler kun om innstilling - pushing the wheelbarrow is easy, thinking about pushing the wheelbarrow is hard ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...