Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Far's 70'Camaro


bjaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
under 5sek til 100? nå kødder du vell? mye gamp i den da?

Skal hjelpe deg litt. Quote fra første posten;

"Med harde kammer og smidde stempler og noen ålreite topper så har den ca. 500 hester"

 

Hvorfor skal ikke denne greie det når en orginal M5 som veier mere og har like mye hk greier det på samme tid?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

leste ikke alt... sorry :roll:

m5`en har 400hk og går på 5,3

 

z8 har også 400hk å går på 4,7

 

hvis det er 500hk i camaron så går det unna!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fin RS..

Har også en -70, født i Norwood og gikk to år i usa før den kom til Norge.

Hvis bilen er en -70 så er noen emblemer som er unike for -70modellen plukket av..

Henter litt info fra det som må være den beste informasjonskilden for andre-generasjons Camaroer, www.NastyZ28.com :

 

Står blant annet om lett gjenkjennelige features:

-Only year a Chrome "C" used on header panel

-Only year a "Camaro by Chevrolet" emblem used on trunk

 

VIN-koden ser slik ut: 123870N500001 (alt etter N er bilens prod.nummer, øker med 1 per bil som lages.)

 

Mulig det står L istedet for N, det betyr at bilen ble laget i Van Nuys i California.

Er den produsert i Van Nuys er det enten en -70 eller -71 da produksjonen av Camaro ble lagt ned i slutten av -71.

 

Er motoren original?

I så fall er det en RS/SS combo, SS'en var den eneste modellen som ble levert med Big Block.

Big Block'ene som ble levert i disse ble oppført som 396, men er i realiteten alle på 402 CUI.

 

Motortypene for -70ens 396-motorer er L-34 og L-78 (4.126 x 3.76 boring og slaglengde)

I -71 er bare LS-3 tilgjengelig som 396, -72 er siste året med 396, også den LS-3.

 

Dette er veldig pene biler, holder på å bygge min opp igjen etter å ha tatt den fra hverandre, holder på å bytte subframe og bygge et bur for å øke stivheten og sikkerheten i bilen. Kommer ikke til å gjøre noe stort med bilen, den skal ikke drag-moddes slik de gjør i sverige, men fokusere på veigrep og stabilitet.

 

Skulle man komme til å vinne i lotto er det bare å bestille.. http://www.theengineshop.com/engine4.shtml

 

Kunne du ha tatt et bilde av emblemene på forskjermene| for meg? Evnt trim tagen? Lurer på hvordan bilen kom da den var ny eller om det er noen options på den som du ikke vet om enda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hey

 

Sorry for at jeg har ikke har svart på denne tråden på lenge, men har ikke vært så veldig aktiv på forumet som jeg var før, og denne tråden har gått i glemmeboken..

 

Kan sjekke den "VIN koden" når jeg kommer hjem.

 

Hvis bilen er en -70 så er noen emblemer som er unike for -70modellen plukket av..

 

VIN-koden ser slik ut: 123870N500001 (alt etter N er bilens prod.nummer, øker med 1 per bil som lages.)

Jeg kan få sjekket denne "VIN koden", men hvor finner jeg denne?

 

Er motoren original?

I så fall er det en RS/SS combo, SS'en var den eneste modellen som ble levert med Big Block.

Big Block'ene som ble levert i disse ble oppført som 396, men er i realiteten alle på 402 CUI.

Motoren er ikke orginal nei.

Da vi kjøpte bilen stod den uten motor. Så vi monterte en 305 for å få den registrert, senere en 350 og nå en borra 396 (408).

 

Kommer ikke til å gjøre noe stort med bilen, den skal ikke drag-moddes slik de gjør i sverige, men fokusere på veigrep og stabilitet.

Når vi fikk bilen var den i elendig stand når det gjelder kjørbarhet på vei.

Så vi kjøpte nye fjærer til den, og dempere. Ligger igrunn ikke så aller værst på veien til å være gammel og nesten orginal når det gjelder understell.

 

Kunne du ha tatt et bilde av emblemene på forskjermene| for meg? Evnt trim tagen? Lurer på hvordan bilen kom da den var ny eller om det er noen options på den som du ikke vet om enda.

Skal sjekke saken når jeg kommer hjem, er på ferie i Arendal nå av alle ting :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Om man kaller det en 1970 eller en 1970½ spiller liten rolle. De ½ greiene var bare fordi enkelte 1969modeller ble solgt i 1970 (og da også registrert som 1970 modeller). Sier man da 1970½ så VET man at det er snakk om andre generasjon camaro. Men alle vet jo at en 1970 camaro er den første modellen av andre generasjon ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...