Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Far's 70'Camaro


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg vil lage litt liv i denne delen av forumet, så jeg tenkte jeg kunne slenge ut noen bilder av Bilen til fatter'n.

 

Bilen er en Chevrolet Camaro 70 og en halv modell. Bilen ble registrert så sent som sommeren 2003, for første gang i Norge. Bilen stammer egentlig ifra Sverige da. Nå står det en 396 BigBlock i den, som er borra til 408 :D

Med harde kammer og smidde stempler og noen ålreite topper så har den ca. 500 hester :) Og for å nevne en ting til, Bilen er veldig lavt giret, så den har en ekstrem akkselrasjon (ikke målt...ENDA ;) ).

 

Og her er noen bilder av bilen:

 

1.jpg

Bildet av bilen ifra siden av, det var veldig rotete i garagen, som du sikkert ser. (felgene skal vekk etter hvert)

 

2.jpg

Bildet ifra det aller helligste :D

 

3.jpg

Bildet ifra eksosen :green:

 

Det er forresten en herlig lyd i den :woot:

 

Kom med tilbake meldinger osv. da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er Toppfart?

hvor raskt fra 1 til 100 ?

dette er viktig for meg vetdu .. skal jo låne den i 2006

:p

Toppfarten på den er....vell....kan si det slik at vi har hatt den i ca. 180....og det var når vi kjørte inn motoren...turtallet lå da på ca. 5000RPM, og den motoren går vell til 6500 RPM ;) så regn med litt over 200...

 

Ikke allverdens toppfart, men hva skal man med det i Norge? ;)

 

0-100 går på under 5 sekunder ;) Har ikke maksa den helt, da det var under innkjøringa...Har ikke testet etter. Men som Per sier...det er først når du kommer over 100 km/t det starter å dra :green:

 

Her legger jeg forresten ved et bildet av interiøret:

 

4.jpg

Lenke til kommentar
Kjempefet vogn, selv om jeg ikke foretrekker såpass ny Camaro..

Men all cred. for å idet hele tatt ha en slik bil :)

Egentlig så liker jeg ikke de nyere Camaroer jeg heller, men denne er helt grei....Men nyere enn denne modellen begynner de å bli stygge...

 

Vi har en annen fin Camaro da, som skal bygges på i vinter. En helt orginal 68' Camaro :green: det er den jeg syns er finest av alle Camaroer, 67 og 68 modellene alså :)

Lenke til kommentar
Veldig koselig bil det ja  :D  

 

har sett en stund på camaroer, og tror nok valget faller på en slik ja :)

har sett mange gode eksemplarer i 50-60k klassen i sverige, så tror nok jeg må kjøpe en der :)

Viss du kjøper i Sverige, så sørg for å kjøp en veteran! (regner med at det var det du tenkte på), for da slipper du jo avgifter :)

 

ps. Se opp for hva de svenskene gjør med bilene sine, de gjør alt for at de skal gå fort på drag, men så tenker de ikke på kjøre egenskapene til vanlig!

 

på vår model, så hadde de kutta fjærene noe vakent bak, så bilen slo nedatt over alt...De hadde kun gjort det for at den skulle sette seg bedre, men hele bilen hoppa opp og ned mens man ga på...

 

Har HELDIGHVIS fått fiksa på det nå :)

Lenke til kommentar

skal det, men det er vel ikke SÅÅ vanelig at de kutter opp dempfjærene..

og det er ikke så dyrt å kjøpe nye heller ;)

 

men er ikke sikker, så faktisk litt på monte carloen til Robert på bilforumet, men vet ikke hva det blir til... den er litt dyr og dyr forsikring :\

Lenke til kommentar

Grei bil det der, men noe skurrer. Er det en original RS utgave? Ser den har doble frontlykter og delt fanger. Virker som om spoileren bak (samt støtfangeren) mangler? Synes det minner mer om en 72modell jeg :S

 

Hva er utvekslinga i baken da, 4.11? ;) ser det er 10bolts bakende.. Positraction eller? Hvilken automat som står i?

Lenke til kommentar
Grei bil det der, men noe skurrer. Er det en original RS utgave? Ser den har doble frontlykter og delt fanger. Virker som om spoileren bak (samt støtfangeren) mangler? Synes det minner mer om en 72modell jeg :S

 

Hva er utvekslinga i baken da, 4.11? ;) ser det er 10bolts bakende.. Positraction eller? Hvilken automat som står i?

Vell, det med lyktene er jeg ikke sikker på, men det er en søtti og en halv model Camaro RS. Den har den orginale RS spoileren bak, men den synest ikke så godt på bildet.

 

Utvekslinga er jeg ikke sikker på, men det ejg vet er at den er veldig lav. Girakssen vet jeg ikke helt hva heter, men merket er BCV ellerno.... Har ikke fattern hjemme nå atm, men han kommer til uka...(er i arendal han)

 

da skal jeg få taki litt mer info, utveksling osv ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan fikser man å kutte bladfjærene bak :roll: ? øhh tror de som har påstått at det går ann har LITT livllig fantasi. 70 1/2 Camaro som Chevrolet folket kaller det er jo bare tull. Alle bilene opp i gjenom historien har vært levert ut i modellåret. Det betyr ikke at bilene er 1/2 års modeller!. Det er helt enkelt en 70 modell. Pontiac folket kaller ikke en 70 modell Trans for 70 1/2 modell til tross for at de kom ut sammtidig.

 

Det blir litt sånn " jeg er 6 og et halvt år gammel stil."

 

Men tøff bil, skulle jeg hatt en andre genrasjons Camaro skulle det vært en 70 modell.

(Ville nok kjøpt mange Trans Amer før det men... Mer hester større motor. bird, enkelt og greit en Pontiac)

Lenke til kommentar
Hvordan fikser man å kutte bladfjærene bak :roll: ? øhh tror de som har påstått at det går ann har LITT livllig fantasi. 70 1/2 Camaro som Chevrolet folket kaller det er jo bare tull. Alle bilene opp i gjenom historien har vært levert ut i modellåret. Det betyr ikke at bilene er 1/2 års modeller!. Det er helt enkelt en 70 modell. Pontiac folket kaller ikke en 70 modell Trans for 70 1/2 modell til tross for at de kom ut sammtidig.

 

Det blir litt sånn " jeg er 6 og et halvt år gammel stil."

 

Men tøff bil, skulle jeg hatt en andre genrasjons Camaro skulle det vært en 70 modell.

(Ville nok kjøpt mange Trans Amer før det men... Mer hester større motor. bird, enkelt og greit en Pontiac)

Der tar du skrekkelig feil camaro og andre biler har vært levert i 70, 70 1/2 , 71 og tro det eller ei 71 1\2. Har en camaro 70 0g en halv selv den er første gang registrert i 8 måned i 1970.

Lenke til kommentar

Det er faktisk en 70 1/2 model .. vell, hvertfall mange i amcar miljøet sier det når de ser bilen, og jeg har spurt fatter selv, hvorfor det er 70 ogenhalv, og det er en "halv" model...

 

Lurer på hva som står i vogn kortet igrunn..Kan skjekke senere engang..

 

Dette er ikke av de fineste Camaroene da, jeg liker mye bedre 67-68 modellene..Mye tøffere bil.. Vi har en 68 Camaro, men den er på en låve nå.. den skal nok bygges opp i vinter.

Lenke til kommentar

Grunnen til at det kalles 70 1/2 camaro er fordi 69modellene ble produsert helt fram til mars eller mai 1970. De var så populære at chevrolet måtte utvide produksjonsåret for å produsere nok eksemplarer av 69modellen. Men dersom man har en 1969 camaro som er produsert i februar 1970 så kaller man det ikke en 1970modell fordi..

 

På folkemunne brukes betegnelsen 1970 1/2. Teknisk sett skal det være en 1970 modell, ikke en 1970 1/2.

 

tingen er vel at dersom man sier 1970 camaro så kan det faktisk være en 1969modell ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Hva er utvekslinga i baken da, 4.11? ;)

Jepp, er 4.11 eller 4.10 utveksling :)

 

 

Var ute og kjørte idag, deilig brumming, har vell ikke kjørt siden ifjor men idag var det perfekt vær :)

Motoren har blitt godt innkjørt nå, klarte å røyklegge korketrekkeren idag :)

nærmere 500 hester og 4.10 utveksling gjør det til en hissig bil, og for og ikke snakke om hissige motoren....Tomgangslyden skremmer vannet av meg hver gang...Deilig og bare kruse bortover gata i 3.gir og 700 rpm :) (lar seg ikke kvæle heller om man stopper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...