tonn-and Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Jeg har hatt analog i 2 år nå og jeg er storfornøyd med speilreflekskameraet mitt. Det er canon eos 1000f og det er et kjempeflott kamera. Jeg har også ricoh xr 20sp. Det er også et kjempeflott kamera. Men Jeg skal skifte til digitalt ( Må følge utviklingen:( ) Men hva kamera skal jeg velge? Jeg har skikket på et par og det var fujifilm finepix s5000 og s7000 og s602 og minolta dimage 7i. Men uansett så vet dere hva slags kamera jeg skal velge? Jeg har mest lyst på er fujifilm finepix s7000, men vet dere hvor tid den kommer i butikkene? Jeg tror lomorksfoto.no skulle få dei i slutten ta november eller? Eller kanskje minolta dimage? Og dette med interpolering, hva er det? På s7000 seier dei det er 12 megapixler i bildefil? Hva mener dei med dette her? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Ja, du kan bruke de samme objektivene som på ditt gamle Canon. Men bildebrikken er mindre - noe som får en effekt tilsvarende en beskjæring av bildet. Dette kan sammenliknes med at du har 1.6 ganger mer tele på objektivene dine. Med mindre du har et 16-35 mm. objektiv eller liknende bør du kjøpe 300D i pakka hvor det følger med et 18-55 mm objektiv. Siden du allerede er glad i Canon-speilrefleks fra før tror jeg at 300D er det klart tryggeste kjøpet du kan gjøre. Forøvrig kunne overskriften din vært mer beskrivende i forhold til det du spør om. MLW Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Enig i at 300D er ett godt valg, men Canon har fortsatt leveringsproblemer i Norge. Enkelte butikker importerer fra utlandet, og de har rikelig, men da kan man ikke regne med samme godvilje fra norsk importør hva gjelder norsk bruksanvisning, reklamasjoner og så videre (selv om de har plikt til å yte samme service ang. reklamasjoner som om de var kjøpt i Norge). Har tatt i, og prøvd ett 300D da jeg jobber i fotobutikk. Vi har hatt 4 stykker, og alle 4 har blitt revet bort. Men det er utrolig kjapt, og veldig enkelt å bruke. Hadde en god følelse når jeg brukte kameraet, og Canon har virkelig fått til ett bra kamera i 300D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå