Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaringer med Audi 200?

Kenshin

Anbefalte innlegg

Heisann folkens :D

Jeg er en gutt på 19 år som skal kjøpe bil for første gang og har forelsket meg i en Audi 200. Noen som har erfaringer med disse bilene? Bilen er en 85 modell og selges for 52 000 ,-! I følge bilfirmaet som selger den skal den være ganske strøken. Kan legge inn link senere hvis det er av interesse. Jobber som lærling så økonomien er ikke helt på topp for å si det sånn. Har nok til å kjøpe bilen men må det skiftes slitedeler og bilen må ofte inn på reparasjon så har jeg ikke råd til det desverre :shrug:

Håper på gode svar :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hei du kan bare glemme og kjøpe en 200 før du er 30 da disse er i forsikringsselskapenes liste over dYYYYYre biler . :gretten:

hørte på forsikring til en jeg har lyst på og da kosta det 30000 hviss jeg hadde vert 30 .. :grumpy:

det du heller bør gjøre er å kjøpe deg en 100 cs du får selfølgeligt ikke en like rå bil men den går bra den og. :p:

ps den er billig og bygge om til turbo siden den ikke er i forsikrings listene som en klassisk ungdoms bil jeg bygde om min 87 mod 100 cs til turbo qatro,

og det kosta meg 100kr ekstra i forsikring .

(den er også trimmet med kam større dyser og annen tenning) :woot:

pps gik turbo i sverige selger tuv godkjente ombyggings sett til 17k det er med turbo og intercooler 2 maifolder ++++

tror du meg ikke :(

da kan du høre med gjensidige nor forsikring selv....

Lenke til kommentar

Heisann ijerku og takk for svar!

Har sjekket forsikring, og delkasko kommer på rundt 10 000 ,- som er et beløp jeg kan takle. Å bygge om en 100 er heller ikke av interesse men takk for tipset ;) Har egentlig nesten bestemt meg men har du noen advarsler mot å kjøpe en Audi 200 bortsett fra dyr forsikring? Har hørt at det er mye problemer med disse bilene så jeg stusser litt på akkurat det da jeg ikke er noen mekaniker akkurat og har ikke allverden av penger til slitedeler heller. Dessuten er det vel ikke galvanisert karosseri heller og det er vel en bakdel. Her er iallfall bilen:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=297879

Lenke til kommentar

har jeg vert deg så ville jeg ha gått for den !!!!!! :woot::woot:

men det er jo ikke den fineste 200n det er den med helskinn og tre !!

her er bilen

eneste feila jeg har noen erfaringer med er att bakbremsekalipperne kan ruste fast men det er sikker ikke noe problem... :cool:

du skal ha galvanisert kaross på en 85mod siden gamlebilen min hadde det og det var en 85mod 100cc ' :cool:

de problema som er mest vanlige er :litt rust på frammskjermer men de er skrudde så det er enkelt og skifte, bakbremsene , drivknuter på framakslingene er hverfall et problem på 100 min (underdimma).

en ting som er sikker er att det er en helt nyyyydelig bil. med en av de mest geniale motorene som finnes.. (rekke femmeren)

ps hvor er det du forsikrer den jeg betaler 13000 på 100en og det er med 20% bonus.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bilen min, 200 20v hos samme selskap, og kan absolutt anbefale Autopartner. Jeg er også ofte der og henter deler til både min og andres biler, og har også sett på den du har lyst på. Det vises jo at bilen ikke er ny, men den er sabla fin fordi.

Forsikringen på de eldste 200'ene er ikke allverden. 20v'en er faktisk verre å få forsikret enn s4, og det sier jo litt.

Det er en bil med lite feil på totalt sett, bremser bak er nevnt, men det gjelder uansett audi. Galvaniserte er de også, så rust er ikke problem. Jeg har sålangt hatt et smertefritt bilhold, og a200 er også en av de best likte bilene i vw-audi klubben.

Lykke til med et evt kjøp!

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to! :p: Ble litt mer optimistisk i forhold til et eventuelt kjøp nå ;) Skal sannsynligvis kikke på den i helgen så dere kan jo få vite hvordan det går etterhvert. Enig i at den bilen du linket til "ijerku" er penere men den er også dobbelt så dyr, så uaktuelt :lol: Er egentlig litt forvirret etter alle forskjellige meninger som verserer når jeg spør om råd(ikke her altså) hos folk men vi får se.

Snakkes!

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...