quack Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Jeg tjuvkobla akkurat en gammel 230W PSU og det funka fint i ca 10 sekunder, men så døde testlyset mitt samtidig som vifta slo seg av av. For å få den i gang igjen må jeg ut og inn igjen med både strømmen og bindersen. Det er litt rart vel. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 skjedde samme her men det var fordi jeg hadde glemt å slå av hele greia når jeg skulle koble til en bil spiller. bomma jeg gitt... måte slå av og på bryteren for at den skulle funke men har "lett" etter dette ganske lenge. fint å ha så lett tilgjengli 3,3 - 5 eller 12V Lenke til kommentar
ci-triX Skrevet 29. august 2006 Rapporter Del Skrevet 29. august 2006 så hvis man gjør dette så lyser alt inne i pc'en men den starter ikke? hvordan får man starta den da? lurer på en annen ting: jeg har en strømboks på 450W, og jeg lurer på om den bruker 450W konstan. eller bruker den bare det den trenger? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 4. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2006 så hvis man gjør dette så lyser alt inne i pc'en men den starter ikke?hvordan får man starta den da? lurer på en annen ting: jeg har en strømboks på 450W, og jeg lurer på om den bruker 450W konstan. eller bruker den bare det den trenger? 6768197[/snapback] Pcen trekker bare det den trenger av strøm, du kan ha PSU på 1KW men du trekker bare like mye som komponentene bruker tilsammen Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 Kan noen hjelpe meg? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657855 Lenke til kommentar
Sindre_ns125r Skrevet 9. november 2006 Rapporter Del Skrevet 9. november 2006 Det funka på første forsøk... Nå blir det neon på TG Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg synes det er veldig greit med jumpstarting. Pleier ofte ta en jumpstart i ny og ne, bare for å se om det funker. not. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. november 2006 Rapporter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg tjuvkobla akkurat en gammel 230W PSU og det funka fint i ca 10 sekunder, men så døde testlyset mitt samtidig som vifta slo seg av av. For å få den i gang igjen må jeg ut og inn igjen med både strømmen og bindersen. Det er litt rart vel. 6330964[/snapback] Sånnt skjer når du ikke har nok belastning på PSUen. Koble til en ting som trenger litt mer strøm for å funke og du skal se at den vil holde det gåendes lenger en 10 sekunder. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 15. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg tjuvkobla akkurat en gammel 230W PSU og det funka fint i ca 10 sekunder, men så døde testlyset mitt samtidig som vifta slo seg av av. For å få den i gang igjen må jeg ut og inn igjen med både strømmen og bindersen. Det er litt rart vel. 6330964[/snapback] Sånnt skjer når du ikke har nok belastning på PSUen. Koble til en ting som trenger litt mer strøm for å funke og du skal se at den vil holde det gåendes lenger en 10 sekunder. 7318451[/snapback] I ATX12V spesifikasjonene som finnes her står det på side 27 at PSUen skal operere normalt og ikke ta noen skade av å kjøre uten last. Det står også at den kan gå i en slags hvilemodus om nødvendig. Så det er altså ikke det minste "fali" å jumpstarte en av de nye PSUene på markedet? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 11. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2007 håper det, jeg kjører atm en 580W og en 500W for å drive PC1 (les sigg), bruker et ekstra hk da jeg ikke var sikker om den kunne kjøre uten last på Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 22. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2007 Bindersen skal stå i hele tiden? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja, det er bare og prøve, så ville du nok ha skjønt det Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Har en psu som jeg har jumpstartet sammen med en 120 mm vifte.. vil den trekke maksimalt med watt? Alltså 340W av 340W Endret 11. februar 2009 av Xander^ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 22. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2009 Har en psu som jeg har jumpstartet sammen med en 120 mm vifte.. vil den trekke maksimalt med watt? Alltså 340W av 340W Bumper denne! Er klar over at psu ikke trekker mer enn den må i en pc, men gjelder dette også når den er jumpstartet? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Nei, en PSU vil aldri trekke mer enn det den behøver uansett om den drives normalt, eller bare er jumpstartet. Den vil aldri under noen omstendigheter belastes 100% om du ikke kobler til nok utstyr som gjør det. Endret 26. februar 2010 av Smirnoff Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 26. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2010 Nei, en PSU vil aldri trekke mer enn det den behøver uansett om den drives normalt, eller bare er jumpstartet. Den vil aldri under noen omstendigheter belastes 100% om du ikke kobler til nok utstyr som gjør det. Er du helt sikker på det at en PSU ikke trekker mer enn normalt et lite brøkdel av et sekund når det starter ? Hender sikringen i blandt slår ut ved oppstart, men aldri skjedd noen gang under bruk/testing. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2010 Tja... Har aldri opplevd dette selv ved jumpstarting, jeg sitter på kurser med 10A-sikringer. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2010 Tja... Har aldri opplevd dette selv ved jumpstarting, jeg sitter på kurser med 10A-sikringer. Det jeg sitter på selv. Kursen skal klare alle maskiner og utstyr som kjører med ca. 400-500W til gode, men når PSU på "hovedmaskinen" skrus på ( Bryter bak. ) går strømmen typ 1 av 5 ganger. Skal få lagt opp ny kurs i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2010 Det er forskjell på sikringer. Automatsikringer leveres med forskjellige karakteristikker, som tilsvarer kjapp og treg. En kjapp sikring kan slåes ut av at PSU starter. Gamle smeltesikringer er trege. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Det er forskjell på sikringer. Automatsikringer leveres med forskjellige karakteristikker, som tilsvarer kjapp og treg. En kjapp sikring kan slåes ut av at PSU starter. Gamle smeltesikringer er trege. Jo, greit nok det at sikringen kansje er følsom. Poenget var bare det at en PSU må nesten da trekke full strøm når du skrur den på med bryter bak mtp. at sikringen slår ut når jeg setter på en 620W PSU som etter mine beregninger gir sikringen et overhead på ca 200W ? PC'en starter jo ikke da, bare PSU som skrus på. Har gått gjennom de fleste mulige forklaringer jeg har kommet på selv og fått fra andre, og alle ville ført til at PC'en ikke ville fungert, vært veldig ustabil ( Den har ikke "crashet" på godt over et år nå. ) eller forårsaket andre ting som lett ville kunne merkes. Endret 28. februar 2010 av Vizla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå