orginal Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) OK. Så hvis jeg kortslutter pin 14 og 15 (Det var en brun og svart ledning. Stemmer det eller?), kobler på 2 stk hdd & 2 stk CDrom og fyrer den opp så skal alt fungere? EDIT: Prøvde dette nå. Funka 1. gangen. Vifta i PSU gikk ikke rundt, men den gav strøm og starta likevel. Men: Etter at jeg stoppa den, vil den ikke starte igjen. Ikke om jeg kobler i atx kontakten heller. Kan den ha tatt kvelden?? Endret 30. desember 2005 av kjor1 Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 31. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2005 grønn og svart er for oppstart av maskinen, ikke brun og svart! Lenke til kommentar
orginal Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Kan det ikke være annerledes når PSU'en er gammel da? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Hvis det er en AT-strømforsyning vil det ikke fungere nei. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Hvordan kan man se om man har en AT-strømforsyning? (n00b ) Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 (endret) Da er det ikke ATX , AT har vel egen påknapp (en bryter) så man kan starte de rett opp.. Hehe.. grønn vs. brun, hvem er fargeblind her? edit: etter å ha snakket med eksperter her så er den visst grønn^^ Endret 1. januar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
orginal Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 På info. lappen på siden av PSU'en står det bl.a: BROWN: PS-ON GREEN: P.G.. BLACK: GND Er det ikke riktig å koble sammen brun og svart da? Og ikke grønn som på de fleste andre PPSU'er? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Da har du nok en strømforsyning som ser annerledes ut, jeg tok utgangspunkt i fargekodene i linken på første side i tråden. Lenke til kommentar
orginal Skrevet 2. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2006 Men hvordan er det da mulig at den tok kvelden av et forsøk på å jumpstarte den, om det var de riktige kablene jeg koblet ihop? Den starta en gang. Ga ut strøm så harddisk ol. starta. (Vifta i PSU'en starta dog ikke da...(?)) Men etter at jeg stoppa PSUen, vill den ikke fyre igjen. Ikke engang om alle kontaktene står i. Er det en viss risiko å jumpstarte PSUer slik?? Lenke til kommentar
Allram Skrevet 12. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2006 takker. bra guide Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 14. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg sliter med samme problemet som mange andre, har to gamle PSUer her, som er modda til 13-14V (til peltier). Har jumpstarta de endel ganger i det siste uten load, og nå starter ingen av de lenger. Lenke til kommentar
Vergan Skrevet 3. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2006 Hvor ligger guiden nå? Lenke til kommentar
EC Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2006 Jeg har slettet alt jeg hadde lokalt fra Overklokking-serveren, så den guiden vet jeg ikke hvor ble av. MEN: Jeg regner med at gutta i HW kan lete den fram og legge den ut på HW - samt oppdatere denne tråden. I mellomtiden: http://web.archive.org/web/20041025230210/...orsyninger.html (Hmmm... det er SKIKKELIG vemodig å se den gamle, gode siten og vite at den aldri mer kommer tilbake. *snufs* PS: Jeg er ikke lengre aktiv på dette forumet, så ikke send PM. Dere finner meg på forumet til flightsim.no. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2006 Etter hva jeg husker ble aldri denne guiden flyttet over til det nye overklokking.no- designet, som mest sannsylig er grunnen til at drift ikke fikk den med seg når de flyttet artiklene. Lenke til kommentar
noWay Skrevet 14. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2006 lurer på følgende: må resten av ledningene som går til 20pin-kontakten være i orden for at jumpstart skal fungere? Først kortsluttet jeg 13 og 14, og det fungerte kjempefint. I og med at jeg trodde at det var bare de som hadde invirkning på jumpstarten, klippet jeg av de andre ledningene for å få bedre plass/få vekk litt ledninger og rot. Men når jeg bare hadde 13 og 14 igjen i kontakten og kortsluttet disse, ville ikke jumpstartinga fungere... Lenke til kommentar
bjorngb Skrevet 26. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2006 Hmm, når jeg prøver og jumpstarte mi psu så funker det ikke .. kommer en klikkelyd i psu'n når jeg tutcher med binders på pinne 14 og 15 .. 1792054[/snapback] Jeg har samme problem - tror PSU er original i HX08. Noen som har et svar på dette? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. april 2006 Rapporter Del Skrevet 2. april 2006 Vær OBS på at enkelte strømforsyninger krever belastning på en av kanalene (som regel +12V) for å fungere som den skal. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 24. mai 2006 I går prøvde jeg å jumpstarte en gammel PSU med kun en vifte. Den sveiv i 2-3 sekunder for å så stoppe. Løsningen kom med å koble til en harddisk på samme kanal. Veldig greit å kunne det, da jeg alldri vet når jeg får bruk for jumpstarting. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. mai 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2006 Løsningen kom med å koble til en harddisk på samme kanal. Skulle jeg også gjerne vite og hvordan kobler en hdd til samme kanal i fbm. jumpstart egentlig? Lenke til kommentar
luringen54 Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Har en gammel strømforsyning som jeg skal bruke til vifter og slikt. men den har ikke samme kontaktene som nye strømforsynger. den har p1 p2 å p3 som ska kobles på hovedkortet. p2 har en grønn ledning. hva skal den grønne kobles til da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå