EC Skrevet 15. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2003 (endret) Her er det en grei guide på hvordan du starter en PSU utenom resten av maskinen. Det ligger også annen relevant informasjon om strømforsyninger der. Setter denne tråden til sticky ettersom dette er et spørsmål som kommer opp veldig ofte. Endret 19. februar 2012 av Hårek Fikset link 1 Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2003 Veeeldig bra, og veldig nyttig! Den ligger vel i "verktøykassa" fra nå av! Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2003 That is correct. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 28. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 28. oktober 2003 Takk for guiden. Når jeg skal teste elektronikk bruker jeg som oftest en gammel strømforsyning jeg har med egen knapp til å starte . Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 20. november 2003 Rapporter Del Skrevet 20. november 2003 Takk for guiden. Når jeg skal teste elektronikk bruker jeg som oftest en gammel strømforsyning jeg har med egen knapp til å starte . LOL....samme her....de gamle strømforsyningene er så fine...med en sånn skikkelig knapp som sier "klikk" og ikke de nye faggy bryterene vi har idag! :grine: Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 11. desember 2003 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2003 nyttig å vite hvis man driver med feilsøking har vært bort strømforsyning problemer med flere maskin Lenke til kommentar
alexio Skrevet 1. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2004 wow Kjempenyttig, fikk meg faktisk på tanker om et lite prosjekt Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2004 Dette er jo noe alle egentlig bør vite.. Det står jo at det er PSON.. Den grønne ledningen som må kortsluttes til jord (har dog ikke sett siden siden jeg ikke vil bruke båndbredde på den atm). Men jeg har merket at det kommer en litt rar lyd ifra visse PSU når man starter dem slik. Hørte ikke helt hvor lyden kom ifra ,men jeg hadde nettop byttet kondensatorer på den powern og den virket 100% i en maskin eller en PSUtester (som tester alle spenningene) Selvbygget =) Uten alle disse rare lydene.. Noen som har noen forklaring på dette? Lenke til kommentar
SubLIme Skrevet 18. februar 2004 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Hmm, når jeg prøver og jumpstarte mi psu så funker det ikke .. kommer en klikkelyd i psu'n når jeg tutcher med binders på pinne 14 og 15 .. Har ei Aopen psu, litt gammel menmen.. er ATX btw someone help Endret 18. februar 2004 av SubLIme Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2004 wow! satt akkurat A tenkte pA A sp0rre en laerer idag(som jeg ikke liker saa godt) om hvordan man starter en psu.. Konge! skal teste idag naar jeg kommer hjem!! p0rfekt timing.. Lenke til kommentar
Bizardo Skrevet 22. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2004 i følge min bruksanvisning til mitt koolance kabinett så var det pin 14 og 16, eller 4 og 6. altså samme pinner nesten, bare et mellomrom i mellom dem, hva er forskjellen ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 Fint artikkel ja.. Selv bruker jeg en Aopen PSU på 250 W til å teste saker og ting med.. Bruker en knapp som var på en gammel AT PSU, av den typen som sier klikk og holder seg der til den blir trykt på igjen Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 4. april 2004 Rapporter Del Skrevet 4. april 2004 Må bare spørre: ingen som vet hvordan jeg kan starte en eldre psu slikt? Fant en på en skraphaug hin dagen. Står 300w på den, men den har ikke de standardkontaktene som er på en vanlig atx-strømforsyning, den 10 pinners-kontakten som guiden står til. Lurer på om den virker. Grei til peltier etc? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. april 2004 Rapporter Del Skrevet 5. april 2004 Veeeldig bra, og veldig nyttig! Den ligger vel i "verktøykassa" fra nå av! Hvor finner man egentlig den? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. april 2004 Rapporter Del Skrevet 5. april 2004 På venstre siden på hovedsiden (i menyen) Lenke til kommentar
clinton Skrevet 5. april 2004 Rapporter Del Skrevet 5. april 2004 Veeeldig bra, og veldig nyttig! Den ligger vel i "verktøykassa" fra nå av! Hvor finner man egentlig den? Ligger her Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 5. april 2004 Rapporter Del Skrevet 5. april 2004 J... Bare til info så fikk jeg til å jumpstarte den. Vare en liten kontakt på den som så ut som en 3-pins vifte-tilkobling. Binders i den, funket som en sjarm... Lenke til kommentar
XargoL Skrevet 22. april 2004 Rapporter Del Skrevet 22. april 2004 Funker det å jump-starte PSUen på denne måten uten at selve PCen startes også? Ser for meg at dette hadde vært fint til f.eks. sovelys på LAN Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 Funker det å jump-starte PSUen på denne måten uten at selve PCen startes også? Ser for meg at dette hadde vært fint til f.eks. sovelys på LAN Det er det vi diskuterer her ja.. Kortslutt pinn 14/15 så starter psu'en utenfor en datamaskin.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 23. april 2004 Rapporter Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Ok, har en enlight corp. 250W og får den ike til å starte med de pinnene. noen tips? Edit: Denne Endret 30. april 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå