Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Multicom laptop. Help me "insert name", you're my only hope!

Anbefalte innlegg

Fikk nylig en laptop fra multicom i gave. Foreldrene mine klarte å kjøpe uten OS og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Har fått installert windows 7, men får ikke installert drivere ordentlig og kun den ene hard disken blir registrert i "min datamaskin" (den er der i BIOS). Noen som har kjøpt noe tilsvarende som kan gi en liten guide?

Her er laptopen: http://www.multicom.no/Sansa-MS-16GC-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-mSATA-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10628608

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lastet de ned? For wifi, last ned 11_wireless_16.1.5_e64.exe og for Ethernet porten last ned 04_Lan.zip.

Fikk lastet ned alle. Riktig Windows versjon og riktig pc, men til ingen nytte. Fikk tilslutt ethernet til å virke og så klarte jeg å spore opp riktig nettverkskort (noe multicom ikke har skrevet noe informasjon om). Så nå kl. 01.36 er pc'en oppdatert med riktig drivere og jeg kan nyte wifi!

Lenke til kommentar

Hva mener du med "får ikke installert drivere ordentlig"? Har du lastet ned drivere fra Multicom? Du finner drivere for Windows7 her. Begyn med Chipset og vga, ta det gjerne i den nummererte rekkefølgen.

Hvordan får jeg fikset drivere til nettkortet? Eneste jeg ikke får til nå..

Min anbefaling er å bruke en annen pc, gå til nettsiden til laptopen din å last ned alle driverene til den som er nødvendige, som vga, nett, audio og slikt, å last dem over på en minenbrikke for så å få nett tilgang å så laster windows update ned de viktigste oppdateringene for laptopen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...