Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For dårlig snitt?

Anbefalte innlegg

Bor du i Oslo, kommer du ikke veldig lett inn med 2,9 i snitt... Men 4,1 gir deg flere muligheter, og det har du jo. Vet ikke hvordan dette er i andre deler av landet.

Man kommer inn på en del utlending skoler med 2,9 i snitt, men da er man i klasse med bare pakistanere og andre innvandrere. Ikke noe for etniske nordmenn...Dritt miljø der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noen skoler du kommer inn på med litt over tre. Men jeg tviler på at Bjerke kommer til å komme over 4,1 i år. Slapp av :)

Rådgiveren vår har sagt at det er Nydalen som er den mest populære skolen i år, med Elvebakken som nest mest oversøkt.

Endret av StilleVann
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg komme inn med litt over 3, når snittet på bjerke er 3,9?

Du kommer inn. Husker at snittet til bjerke kun har variert fra 4.0 til 3.9. Du kommer garantert inn, ikke stress.

Er pakistaner selv, må si meg enig med folk her. Hellerud, Stovner, osv er kjent for å ha dårlig miljø. Dette pga alle utlendingene. Blir jo et lite gangster-miljø der oppe med så mange pakistanere og sånt. Fraråder på det sterkeste. Det er best med en blanding av utlendinger og etnisk norske.

Endret av Prospect
Lenke til kommentar

Enig der. Ville ikke trivdes på en skole med bare etnisk norske heller, det er jo det som er så unikt med Oslo. Vi er en flerkulturell by/land, og jeg synes det er veldig spennende å lære om og se andre kulturer enn bare den norske. Men tror nok ryktene om skoler som Hellerud stemmer, er ikke så godt miljø der. Så avhenger det jo også fra person til person. Noen vil si at de trives i slike miljø, men det gjør ikke jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enig der. Ville ikke trivdes på en skole med bare etnisk norske heller, det er jo det som er så unikt med Oslo. Vi er en flerkulturell by/land, og jeg synes det er veldig spennende å lære om og se andre kulturer enn bare den norske. Men tror nok ryktene om skoler som Hellerud stemmer, er ikke så godt miljø der. Så avhenger det jo også fra person til person. Noen vil si at de trives i slike miljø, men det gjør ikke jeg.

Absolutt alle skoler i Oslo inneholder innvandrere. 40% av alle barn i Oslo er utlendinger, og dette er fordelt på de x antall skolene her (flest på østkanten så klart). Jeg som er født og oppvokst på Oslos "beste" vestkant gikk på skole med flere utlendinger.

Lenke til kommentar

Absolutt alle skoler i Oslo inneholder innvandrere. 40% av alle barn i Oslo er utlendinger, og dette er fordelt på de x antall skolene her (flest på østkanten så klart). Jeg som er født og oppvokst på Oslos "beste" vestkant gikk på skole med flere utlendinger.

Har du noen kilde til disse prosentene?

Lenke til kommentar

Har du noen kilde til disse prosentene?

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/getfile.php/utdanningsetaten%20%28UDE%29/Internett%20%28UDE%29/EFP/Dokumenter/Antall%20elever%20fra%20spr%C3%A5klige%20minoriteter%20i%20grunnskolen%2020122013.pdf

Lenke til kommentar

Det er mange snillister som ikke helt skjønner problemet med innvandrere i norge, det er ikke fordi vi "hater" innvandrere, eller at vi tror at innvandrere er "dårlige mennesker"

Alle mennesker er gode på bunnen. Eller like gode som gjennomsnittet er, selvfølgelig er det noen psykopater etc som er dårlige mennesker men de finnes i alle folkeslag. Okei, så hvorfor kan så godt som alle disse "gode menneskene" oppføre seg ekstremt dårlig mot for eksempel kvinner. Kvinner er ikke noe verdt blir de lært opp til av alle rundt seg. Ja man blir faktisk påvirket av de man har rundt seg, lærer du at kvinner er ikke noe værdt, så begynner du å tro på det, selv om du er "et godt menneske innerst inne"

Ja, så plutselig bytter du land. Du bytter land til et sted hvor man mener at kvinner faktisk har en verdi, og homofile også for den sagts skyld, og folk som ikke er mulismer har verdi. MEN du har fortsatt den gamle kulturen din når du hopper av flyet. Den gamle kulturen "forsvinner" ikke magisk bare fordi føttene dine er i et nytt land.

Du føler deg fremmed i dette nye landet og bosetter deg der hvor folk med samme kulturbakgrunn som deg selv befinner seg. Dermed dannes det en subkultur hvor ukulturene får blomstre fritt nesten uten påvirkning av den norske kulturen.

Ja, tro det eller ei, da videreføres disse dårlige kulturene, det skjer når man ikke prøver å integrere nye landsmenn. Da får du møkkasteder, møkkaskoler møkkaområder hvor det er ikke noe hyggelig for personer med norske verdier å befinne seg.

Løsningen er selvsagt integrering, og å ikke ta inn flere folk enn man klarer å integrere, der holder Norge på å feile ganske katastrofalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt umulig for noen av oss her inne på forumet og tippe om du kommer inn på den skolen du ønsker eller ikke. Om snittet var på 3.9 kan det plutselig være på 4.5 i år, eller 2.8. Det er helt umulig å spekulere i. Alt avhenger av populariteten på skolen og størrelsen på kullet. Men skal jo sies at du har gjort jobben din, ved å få et høyere snitt enn skolen hadde i fjor. Det er ofte en god start. Selv hadde jeg bare 4.4 i snitt, men kom meg inn på en skole med 4.7 i snitt året før der igjen. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig mye.

Håper du får plassen din! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...